Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#135 Uodiomemeri …

Uodiomemeri … Ik wil niet klinken als mijn vader, die aan mijn sterfbed zat en mij op het hart drukte: ‘Jongen, zul je braaf zijn op het kerkhof!’ ‘Ja pa’, waren de laatste woorden die ik met moeite kon uitbrengen. Toen was ik dood. Ik hield mijn woord, was op slag genezen van mijn ADHD en liet mijn naaste buren in de kleigrond met rust. Pa had zich om niets zorgen gemaakt. Door te sterven waren mijn directe omgeving en ik dan weliswaar van mijn druktemakerij verlost, maar de migraine kleefde nog aan me alsof ik springlevend was. Ook haren, vinger- en teennagels blijven na de dood doorgroeien. En van fantoompijnen ben je in de kist ook nog niet verlost. Ik had er wel van gehoord, maar nu ik het zelf ondervond, was ik van die beweringen ook overtuigd. Ik had goede buren op anderhalve meter diepte. Zij wisten van de hoed en de rand en kenden iemand die mij met zekerheid van mijn eeuwigdurende schele hoofdpijn kon verlossen. Ze namen mij spoorslags mee naar Naamacha een dorp in Mozambique, vijftig kilometer ten westen van de hoofdstad Maputo, tegen de grens met Swaziland. De reis duurde een vingerknip lang. Daar woonde Joao Baobabo, een medicijnman die erom bekend stond de meest hardnekkige migraine binnen een kwartier voorgoed te slechten. De kennismaking was kort en hartelijk en omdat ik niet meer van deze wereld was kreeg ik 50% korting. We begonnen met een drankje dat ik in één teug moest opdrinken. Ik was blij dat ik al gestorven was. Toen volgde een korte gebedsoefening: een tekst die ik tijdens de behandeling hardop moest herhalen. De behandeling an sich duurde een half uur omdat mijn koppijn hardnekkig was. Weer was ik blij dat ik niet meer tot de levenden behoorde. Maar nu kan ik pas echt van de eeuwige gelukzaligheid gaan genieten. https://youtu.be/vkSZFh70hGc

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Gestoorde! :D Mag ik deze post als je alleralllerallerleukste bestempelen? Van het filmpje op YouTube heb ik geschaterd. As, struikgewas, water uit de kalebas, de geïnteresseerde assistente en dan die klappen. Huilde hij nu op het eind? Je titel klonk al zo lekker, direct vanaf je geboortegrond. Je intro was al van de gekken. Echt te leuk, zit nu nog te lachen. Een ding is me niet helder. Waarom de fantoompijnen? Wat miste de hp voordat hij met zijn buren in de kleigrond lag te klieren? (eeuwigdurende/eerst mijn directe omgeving, dan ik/tussen twee werkwoorden zou ik een komma plaatsen) Bravo Dos! :{}

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat filmpje is hilarisch ... komt een man bij de dokter :confused: Je moet wel een hele grote duim hebben, Dos. Hoe krijg je het verzonnen :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Dos, het duurde even voordat ik deze reactie kon typen... moest eerst even bijkomen van de lachstuip van het filmpje. Geweldig! Complimenten voor deze originele insteek! Met vriendelijke groet, Ton Badhemd

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is dat je al bij de doden behoorde Dos, anders had je überhaupt geen kop meer overgehouden om migraine te kunnen krijgen. Een heerlijk absurd verhaal. Leuk om te lezen.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Gestoorde! :D Mag ik deze post als je alleralllerallerleukste bestempelen? Van het filmpje op YouTube heb ik geschaterd. As, struikgewas, water uit de kalebas, de geïnteresseerde assistente en dan die klappen. Huilde hij nu op het eind? Je titel klonk al zo lekker, direct vanaf je geboortegrond. Je intro was al van de gekken. Echt te leuk, zit nu nog te lachen. Een ding is me niet helder. Waarom de fantoompijnen? Wat miste de hp voordat hij met zijn buren in de kleigrond lag te klieren? (eeuwigdurende/eerst mijn directe omgeving, dan ik/tussen twee werkwoorden zou ik een komma plaatsen) Bravo Dos! :{}
Mili, dank voor je verbeteringen; oude fouten. Fantoompijnen horen bij haren en vinger- en teennagels, waarvan ik hier beweer dat ze na het intreden van de dood niet uitgeschakeld zijn en gewoon doorgroeien. Dat ik dat nu uit eigen ervaring kan bevestigen, maakt het verhaal geloofwaardiger, ook al voel je op je klompen aan dat het onzin is. Hp lag niet met zijn buren anderhalve meter diep in de grond te klieren. Na zijn sterven was hij verlost van zijn ADHD. Dank voor je vrolijke commentaar. P.S. Het is volgens mij een assistent en man huilt inderdaad. Ik heb vreselijk met hem te doen, ook al werkt de behandeling op mijn lachspieren.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat filmpje is hilarisch ... komt een man bij de dokter :confused: Je moet wel een hele grote duim hebben, Dos. Hoe krijg je het verzonnen :thumbsup:
De volksgezondheid zou erop vooruitgaan als wij ook meer van dit soort doktoren hadden. In de openlucht, op de markt, entree slechts €2,00. Mijn duim is niet groter dan die van jullie. Goed zuigen. Dank voor je reactie, Meta.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Dos, het duurde even voordat ik deze reactie kon typen... moest eerst even bijkomen van de lachstuip van het filmpje. Geweldig! Complimenten voor deze originele insteek! Met vriendelijke groet, Ton Badhemd
Ton, fijn dat ik je een lachstuip heb bezorgd en het mij hebt laten weten.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is dat je al bij de doden behoorde Dos, anders had je überhaupt geen kop meer overgehouden om migraine te kunnen krijgen. Een heerlijk absurd verhaal. Leuk om te lezen.
Een absurd verhaal, ben ik met je eens. Dank je wel, Riny.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, zeer origineel Dos! Petje af voor deze creatieve en grappige invulling.
Dank je wel, Marije.