Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#135 Andere Tijden

wekelijkse schrijfopdracht #135: Andere Tijden “Ik wil niet klinken als ...” “Als Slang?” “Hoe kom je daar nu bij?” “Je klinkt steeds meer als Slang. Je bent ook steeds meer bij Slang.” “Hij is de enige die luistert hier. De enige die echt luistert. Die me begrijpt.” “Het is een … Ik kan er geen woord voor verzinnen.” “Dat is het nou precies! Dat heb ik ook. Ik kan de juiste woorden niet verzinnen. Ik wil niet klinken als iets waarvoor ik het woord niet weet. Er lijken woorden te kort te zijn.” “Alles is hier toch in overvloed?” “Ik heb het gevoel dat er iets … niet is. Niet klopt. Ofzo. Ik weet het niet.” “Heb je het Vader gevraagd?” “Alsof die ooit luistert.” “Altijd.” “Slang herkende het gelijk.” “Wat weet die nou?” “Hij heeft wel een idee ...” “Wat voor idee?” “Ik snap het ook nog niet helemaal, maar morgen zal hij het verder uitleggen.” “Volgens mij moet hij het nog verzinnen.” “Nee, volgens mij wil hij me iets laten zien om het duidelijk te maken.” “Wat dan?” “Geen idee. We hebben bij de appelboom afgesproken.”

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@dreaming, wat heb je de opdracht goed uitgewerkt. Een vlotte dialoog, die me direct meeneemt naar een vermoeden, maar toch onverwacht einde. Mijn complimenten, dat vind ik knap. Groet Connie

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
hoewel ik vaak in die staat verkeer, is het heel iemand anders die op dit forum onder de naam Dreaming rondwaart, maar evengoed bedankt voor je compliment ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, [Ik wil niet klinken als iets waarvoor ik het woord niet weet. Er lijken woorden te kort te zijn.] Deze zinnen raken me. Eerst dacht ik iets of iemand? En toen dacht ik dat dit weloverwogen is. Persoonlijk kom ik verbaal altijd woorden te kort; dit euvel ken ik niet als ik schrijf. Je bent en blijft bijzonder.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sorry, schrijvenmaar.... maar mijn complimenten zijn heus gericht aan de schrijver van deze inzending! Ik ben nog steeds onder de indruk. Groet Connie

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar. Graag sluit ik mij aan bij alle vorige commentaren. Knap hoe je in een eenvoudige dialoog dit verhaal zo treffend schetst!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, Je bent en blijft bijzonder.
Wil je wel geloven dat je me hardop hebt laten lachen? Wat een opmerking is dit nu weer! Maar misschien stel ik me bijzonder wel heel anders voor dan jij ...

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste schrijvenmaar, Een gewaagde maar geslaagde invulling (alleen maar dialoog) van de opdracht. Ik heb het met plezier gelezen. Groetjes, Eminem

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zij zal gedacht hebben, an apple a day keeps the doctor away. Maar dat pakte even anders uit. Leuke vertelling. Ook ik heb nu wel eens het idee dat er woorden te weinig zijn. Toch zijn ze al uitgevonden, merk ik later wel eens.

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Slang nog niet ontmoet, en toch is er al zaad voor de twijfel. Een overvloed aan alles, maar een tekort aan woorden. Goede dialoog schrijvenmaar.