Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 131 - De Messias

De wimperkrultang had krasjes op het scherm gemaakt. ‘Lieve Feras,’ fluister ik, en lik zijn stijlloze ooghaartjes af. ‘Hoe heerlijk dat jij uit het ei bent gekropen. Je ogen zijn zo uitgestrekt als de woestijn is waarin ik me van de ene naar de andere fata morgana rep. Of ik er op de bakfiets heenga? Natuurlijk honnepon. Wat dit is, vraag je? Een pincet, je linkerwenkbrauw heeft de neiging door te groeien. Het doet even pijn, maar dan heb je ook wat. Ach, lieverd, krijg je er een snotneus van? Vanmiddag staat Oost-Schubbekutteveen op het programma, waar de meisjes van hun stoel afglijden. Was ik nog maar jong, ik had je net zo vurig aanbeden. Weet je nog een beetje hoe het economisme in elkaar zit? Niet per ongeluk neoliberalisme zeggen, want dan duw je het in een rechtspolitieke hoek. En daarmee kun je Nederland niet veranderen; alle meisjes willen wel zin in de toekomst hebben. Je overhemd is weer hagelwit en gestreken; ik heb de mouwen alvast opgerold. In je broodtrommel zit couscous met zoete gewelde rozijnen. Je lippen zijn niet zo uitbundig als je krullen, er blijft nog weleens iets aan hangen. Dus let goed op dat je je mond afveegt voordat je het podium betreedt. Ik heb mijn pauze aan je opgeofferd en leg je nu even weg op een bed van klaver. In het bedrijf waar ik werk moet productie geleverd worden. O, je weet niet wat een bedrijf is? O ja, dat is waar, je hebt zolang moeten stapelstuderen. Respect trouwens voor de zware omstandigheden waaronder je opgroeide. Zullen we even een Obamaatje doen? Yes, we can! Wat zeg je? Het kan wél?’

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach lieverd, krijg je er een snotneus van, dat klinkt zo lekker. Schubbekutteveen vind ik een fantastische plaats, en een Obamaatje doen maakt het weer helemaal compleet dit verhaal. Heerlijk cynisch, vrolijk, bizar maar vooral komisch verhaal. Ik heb mijn mondhoeken gekruld, zonder tang weliswaar.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Watte... haal je nou de romantiek rond Jesse Klaver weg? Waar ga je trouwens op die bakfiets naartoe? Charmant geschreven, Mili. Maar toch een beetje een 'inkoppertje', vind ik, waar ik overigens wel om zat te grijnzen. Zo vals ben ik dan ook wel weer.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Griep teistert me, vandaar dat ik deze week de pen niet echt kan hanteren. :mad: @Meta, ja, het is sarcastisch bedoeld en @Madd en @Marije zeggen zelfs: lekker cynisch. JK leent zich ervoor 'favoriet' te zijn. @Madd, ik ontkwam weer eens niet aan de nodige spot. ;) @Willemina, alle succes toegewenst met je verhuizing. De bakfiets gaat naar de woestijn. Inkoppertje, goed gevonden. De man zelf is er een. @Marije, leuk dat je 'het bed van klaver' eruit haalde. Hartelijk dank voor jullie reacties.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@mili Vanaf het begin (de wimperkrultang) tot het eind heb ik je -goed vormgegeven- stukje gelezen. De humor (Oost-Schubbekutteveen) , de spot ("niet per ongeluk neoliberalisme zeggen"), de heerlijke "couscous met zoete gewelde rozijnen", "het bedje van klaver" en het "Obamaatje" aan het eind zijn de krenten in de vrolijk-cynische pap. Beterschap!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat ben je toch ongelooflijk spitsvondig en soepeltjes met taal. Ik heb er echt om moeten lachen. Een heerlijk verhaal. Knap maar weer snel op.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk geschreven en een Obamaatje, goed gevonden! Je schrijft het grootste deel van de tekst tussen twee aanhalingstekens en gebruikt binnen dat citaat witregels. Misschien klopt dat wel, ik weet het niet zeker. Wat ik bij het lezen merkte is dat ik even in de war raakte doordat het aanhalingsteken opende en zich nergens sloot (tot het einde). Maar vooral een leuk stuk. :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nel, en dan de krasjes op het scherm. ;) Plus de heerlijk sarcastische krenten die je mee kunt nemen in je baksel. Ik word nu een beetje beter. @Riny, en ik moest weer om jou lachen dat je het een heerlijk verhaal vond. @Dreaming, de aanhalingstekens zijn bewust zo neergezet. Behalve de eerste zin, is de hp aan het woord. De witregels staan voor enige ledigheid, nee, luchtigheid à la Klaver. ;) Dank jullie hartelijk.