Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#131- Sybrandje aan het handje.

Om 16.44 uur, op 22 februari is Sybrand van het CDA ontstaan, het ei barstte in de app op de I-pad. Het downloaden was draaglijk, de bevalling niet bijzonder en toch schoot ik op slag in de postnatale depressie. Een groot kind, een sacherijnige mond, een verkeerde denkwijze. Ik zat er maar mee. Eten en liefde moest ie en aan zijn verstand moest ik iets ook doen, een onmogelijke taak voor mij als belegen en ontaarde moeder. Tamagotchi deed mij vroeger al kot-chi doen, maar goed, tijden veranderen en verstand komt met de jaren alhoewel, aan sommigen gaat het geheel voorbij is mijn mening. God, die ook wel Lubach heet in de hemel van deze partijkinderen, laat de mens die binnenkort voor een partij moet kiezen, spelen. Het nieuwe politieke klimaat schijnt invloed te hebben op het intellectuele milieu, las ik laatst. Daarom hollen volwassenen achter Pokemon aan en aanbidt de mens nu de kamerchotsi, een nieuwe geestelijke stroming van God Lubach. Een keuze heeft een mens meestal, dus ach, vrijheid, blijheid. Je moet doen wat je niet laten kan, toch? Sybrandje wil niet aan mijn handje en schijnt al snel genoeg van mij te hebben en ik van hem. Ik houd volstrekt niet van die verwende, dwingende, zeurende volwassenen op een bepaalde leeftijd, dus mooi zo. Hij meldt dat ongenoegen in getypte zinnen op het scherm en wil, nadat ik wat liefde, voedsel en kennis toeschiet in rap tempo, steeds zes minuten pauze. Hij schorst mij dan, zonder pardon. Hij trekt het niet. Ach, wat zielig. Dag Sybrandje,voor 16.44 uur vandaag verwijder ik jou, binnen vierentwintig uur. Je weet het nog niet maar ik wel. Zojuist heb ik bewust gekozen, weliswaar zonder groen vinkje maar het is niet anders.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, zou je deze zin niet beter helemaal in de tt zetten? [God, die ook wel Lubach heet in de hemel van deze partijkinderen, liet de mens die binnenkort voor een partij moest kiezen, spelen.] Ik heb hier behoorlijk zitten glimlachen. Het downloaden versus de postnatale depressie. :D En kot-chi doen houden we er tot in de eeuwigheid in. Deze spot kan ik hogelijk waarderen. [Het nieuwe politieke klimaat schijnt invloed te hebben op het intellectuele milieu, las ik laatst. Daarom lopen volwassenen achter Pokemon aan te hollen en aanbidt de mens nu kamerchotsi, de nieuwe geestelijke stroming van God Lubach.] Sybrand is het duidelijk niet voor jou. :crybaby:

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, ik heb God Lubach in de tt gezet, past beter zo, dank je voor je oplettendheid. Fijn dat je het leuk vond mijn verhaal. Meta, dankjewel!

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddbrug, Ik vind het grappig geschreven qua stijl, (ik heb verder geen beeld bij de persoon Sybrand). Dit vind ik niet zo:
Daarom lopen volwassenen achter Pokemon aan te hollen
Daarom hollen volwassenen achter Pokemon aan.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Janp, Sybrand Buma is van het CDA, en ik weet ook niet veel van hem. Ik ga de hollende volwassenen aanpassen. Dankjewel voor je reactie.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddbrug, Een verhaal met kostelijke stukjes, zoals: het ei barstte in de app op de I-pad. :) Ik zou wat de beginzin aangaat een keuze maken tussen gisteren en 22 februari. De zin met 'Eten moet ie en liefde, enz.' loopt volgens mij niet helemaal lekker. Misschien zo: 'Eten moet ie, en liefde. Aan zijn verstand, enz.' Ik heb me goed vermaakt en zit hier met een grijns op mijn gezicht te schrijven.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed beschreven Maddbrug met duidelijke stellingname. Ik heb ook ervaring opgedaan, het valt niet mee de politici tevreden te houden!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina, ik loop de zinnen nog eens na, dank je voor het meedenken. Mw. Marie, hij is niet meer Sybrand is verwijderd. Wat een gedoe. Dank je!

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd Ik heb genoten van je stukje vol rake en kritische observaties van het huidige (denk)klimaat. (Ik heb de app ook even gedownload en weer verwijderd nadat ik Jan Roos en Tunagan liet verhongeren. Ik herken het gezeur, gejengel en de boze blikken.)

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@maddbrug, ook al ben ik deze keer niet van de partij bij de opdracht, jouw visie op "de grote kleuter" Is kostelijk beschreven. Ik heb genoten, Groet Connie