Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#131: Jesse Klaver

Wauw, ik kan het nog niet geloven, ik moet voor Jesse Klaver zorgen! Ik zit in een team van vier mensen en wij gaan de klus klaren tot aan de verkiezingen. Vandaag begin ik om 8.00 uur stipt in het GroenLinks gebouw aan de Oude Gracht in Utrecht. Ik neem de dienst over van Marjolijn, ze heeft zwarte wallen onder haar ogen en is bekaf. Ze vertrouwt me toe: ‘Jesse is echt lief hoor, maar al die mensen eromheen!’ Ze trekt haar neus op en rolt met haar zwarte ogen. Marjolijn is een heel mooi meisje, ik begrijp wel dat zij gekozen is, maar nu is het wel echt bedtijd voor haar, even de walletjes wegwerken. Jesse zit fris achter zijn bureau, ruikt lekker! Ik stel me voor: ‘Hoi Jesse, ik ben Marie en vandaag de uitverkorene. Heb je al ontbeten?’ ‘Ha Marie, fijn dat je er bent, nee, nog niet gegeten, ik neem altijd havermout met lauwwarme sojamelk en drie scheppen suiker of stroop, vind ik beide lekker.’ Je merkt dat hij gewend is om met veel mensen om te gaan. Op naar zijn ontbijt. In de keuken staat inderdaad een pak instant havermout. Wie eet dat tegenwoordig nog? Een magnetron, kijk zo kan je zaken doen. Ik zal drie minuten doen, met terug lopen naar Jesse zal het wel lauwwarm zijn. Met pap en laptop in de aanslag weer bij Jesse. Vandaag flyeren in Groningen en twee plaatsen in Drenthe: Grollo en Dwingelo. De dozen met flyers en balonnen staan al klaar. Wel lekker, ik mag rijden in de VW-campagne-bus. Jesse zit met twee telefoons in zijn handen en spreekt tegelijk met beide! Ik zet de telefoons één voor één op de luidspreker, kan hij even zijn ontbijtje wegwerken. Hij glimlacht en knikt naar me. Het wordt een drukke dag, Jesse eet glutenvrij zie ik in de gegevens en ook dat het gisteren behoorlijk uit de hand gelopen is. Erg druk met fikse woordenwisselingen met andere flyerende partijhoofden! Hij houdt van appels en peren, ook maar meenemen. De komende 24 uur wordt het flink aanpoten!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag mw.marie, ik ben niet op de hoogte van de politieke wereld in Nederland, maar als ik zo lees in de reacties, is het bij jullie net zo erg gesteld met de "verkozenen" als hier. :o Leuke invulling van de opdracht. Ik kan helaas niet meedoen. Hopelijk komt de app ook naar hier. Kunnen we lachen!

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een grappig verhaal, mw.Marie. Eet Jesse echt glutenvrij? Misschien kan hij er gelijk ervoor zorgen dat zulke producten een stuk goedkoper worden :rolleyes:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@mwMarie, je had voor mij wat minder expliciet mogen zijn. Zoals met aanduidingen als GroenLinksgebouw. Havermout hoeft niet met een hoofdletter en het is lauwwarm. Je schreef een vrolijk verhaaltje, je lijkt wel een puber. :D

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Blavatski, dank u wel. Ik heb het gevoel dat het overal hetzelfde is. Fijn dat ik u kon amuseren. De app is echt een groot succes in mijn omgeving! @Meta. Glutenvrij, ik weet het niet hoor, schrijversvrijheid! Dank voor je belangstelling. @Mili.Dank je wel, voor de kritische blik op het Nederlands.Jij geeft aan dat je het teveel detail vindt, ik beschrijf het vanwege het prachtige pand, die wellicht meerdere mensen kennen in Utrecht. Geweldig compliment de puber! Het zijn ook jonge dames die Jesse begeleiden natuurlijk!

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fris en fruitig verhaal, mw.Marie en havermout is in om te eten als ontbijt. Voor een Kamergotch heb je heel wat zorg minder hoor.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Maddbrug. Havermout vind ikzelf heerlijk, ik wist niet dat het in was! Ik heb ook een Kamergotchi, maar naast bezigheden overdag ben je er druk mee om hem tevreden te houden! Dan maar Jesse in het echt, lijkt me veel gezelliger!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mw. Marie, Wat een lekker positief verhaaltje. Met plezier gelezen. Wel vroeg ik mij even af hoe dat in zijn werk gaat met die pap en laptop tegelijk in de aanslag.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Willemina: niet makkelijk kan ik je zeggen, maar Jesse redt het hoor! Leuk dat je langs gekomen bent!

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een vrolijk verhaal vol toewijding. Je hebt je helemaal ingeleefd, mw. Marie. De hp lijkt wel een beetje verliefd op Jesse. ;-) Leuk detail, die havermoutpap met lauwwarme sojamelk.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@mwMarie, al gesolliciteerd? Volgens mij een welkome kandidaat om de komende weken voor Klaver wat te verlichten. Goed idee die appels en peren :) Was leuk te lezen, Groet Connie