Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #130 - Maskers (Gemaskerd)

Gemaskerd Om 13:12 werd ik wakker van gestommel in huis en was meteen op mijn hoede. Ik woonde alleen, had geen huisdieren. Niemand had de sleutel dus het moest haast wel een inbreker zijn. Ik pakte het busje pepperspray uit de lade van mijn nachtkastje. Zo zacht mogelijk sloop ik naar de deur van mijn kamer, die stond op een kier. Gek, ik wist zeker dat ik hem dicht had gedaan, dat doe ik altijd. Ik glipte de gang op maar durfde het licht niet aan te knippen, bang dat mijn ongenode gast het zou merken. Ik hoorde geschuifel en luisterde om erachter te komen waar het vandaan kwam. Het leek van beneden te komen. Ik probeerde geluidloos de trap af te lopen maar de treden van mijn trap kraakten. Een paar keer bleef ik staan, luisterend naar de geluiden beneden, om mezelf ervan te verzekeren dat ik niet was ontdekt. Toen ik in de hal beneden kwam zag ik nog net een schim de deur door lopen, richting de keuken. Zelf in de keuken aangekomen zag ik een jonge vrouw. Ze droeg een oud Venetiaans masker en haar brandende blik had iets spookachtigs. Ik hield mijn busje pepperspray met gestrekte armen voor mij uit, maar voor ik iets kon doen wikkelden twee koude handen zich om mijn nek. Het busje pepperspray viel op de grond. Zonder dat ze haar mond bewoog begon de vrouw te lachen. Langzaam werd het zwart voor mijn ogen. Gillend werd ik wakker. Langzaam drong het tot me door, het was een droom, gewoon een droom. Haar lach galmde nog steeds door mijn hoofd. Nog happend naar adem reikte ik naar het lampje op mijn nachtkasje en knipte het aan. Het duurde even voor ik besefte dat haar masker op mijn kastje lag.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een raadselachtig verhaal. 13:12 is een eigenaardige tijd om door inbrekers gewekt te worden; ook hoeft er dan meestal geen licht aangeknipt te worden

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Tess Mutsters Het is idd een vreemd tijdstip, maar kennelijk bewust genoemd. Mogelijk een verwijzing naar Orwell, de laatste tijd weer in het nieuws, the clocks were striking thirteen (?)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mysterieuze sfeer in de droom en spannend. Toch mis ik dat de ik-persoon tot een inzicht komt of een verandering. Ze wordt gewurgd, maar wat drijft haar? Wurgt ze zichzelf omdat het masker op haar nachtkastje ligt? Of is ze aan de beurt om een ander de wurgen? Is ze in een strijd gewikkeld? Je kunt in dit verhaal een tweede laag aanbrengen door haar te laten worstelen met iets.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Tess, best een spannend verhaal. Als je een digitaal klokje op je nachttafel hebt staan, is het eerste wat je doet, naar je klok kijken. Een mens registreert op die manier dat het midden in de nacht is. Ik vind het dus niet zo vreemd dat je de tijd aangeeft. Het blijkt een nare droom. Toch ligt er een masker. Dat is de clou van het verhaal, nietwaar? Knap, hoor! :o