Lid sinds

7 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#127 Nachtelijke korting

Ik word al gapend wakker maar verblijf nog luttele minuten in een roes van pastelkleurige dromen en rode wijn van gisteren. Het besef daalt in dat het tijd is om te vertrekken. Na mijn met schitterende pailetten versierde cocktailjurk aan te hebben getrokken, tel ik de biljetten nog eenmaal alvorens ik mijn lange verhullende trenchcoat om mij heen sla. De straatstenen glimmen me tegemoet terwijl ik de vrolijk rode bestickering op de ramen tot me laat doordringen. Mijn pumps tikken bij elke stap harmonieus mee op het ritme van de kerstmelodie die uit het draaiorgel ontglipt. De oude man met zijn scheve hoedje en nog schevere gelukzalige grijns probeert mij over te halen munten in zijn gouden bakje te doneren door het om mijn gezicht heen te laten dansen. Ik loop echter vastberaden door tot ik de winkel van mijn keuze eindelijk bereikt heb. “Mevrouw, wat fijn u weer te mogen ontvangen.” De winkelbediende zingt mij toe, ik glimlach instemmend en laat mijn ogen met voldoening over de collectie in uitverkoop glijden. Thuis aangekomen doe ik mijn nieuwste aanwinst aan en bewonder het overvloed aan kant om mijn lichaam in de spiegel. “Perfect.” Ik trek mijn meest fonkelende kerstjurk erover heen aan en neem een laatste hap van de met poedersuiker bestrooide snee kerststol. “Hallo schatje.” Hij kijkt me met hoopvolle ogen aan. Ik geef hem een lichte kus op zijn rechterwang en loop langs hem heen de hotelkamer in. Het sterrenlicht heet mij welkom door de transparante gordijnen. Ik laat mijn jas van mijn schouders afglijden en nog voor de stof op de grond valt voel ik zijn zachte lippen vanaf achter liefdevol mijn nek kussen. Zijn hand glijdt teder vanaf mijn taille naar mijn buik waarna hij zijn hand voor mij opent om de inhoud ervan beschikbaar te stellen. Zijn andere hand heeft inmiddels het kant onder mijn jurk gevonden en hij kreunt vol verwachting in mijn oor. Ik pak het rolletje biljetten uit de palm van zijn hand en geef de helft knipogend terug. “Het is Kerstavond.”

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey hoi! Mooi taalgebruik! Wat ik zelf ook heel leuk vind, is dat je genoeg ruimte geeft voor eigen interpretatie en ik die steeds moet bijstellen bij elke alinea en op het einde er nog steeds niet helemaal uit ben! Als dat je bedoeling was dan heb je het tof gedaan, anders had de laatste alinea wel wat duidelijker gemogen van mij ;)

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoihoi, Mooi stukje! Wel zou ik je graag één tip meegeven: als er meerdere bijvoeglijke naamwoorden staan, gebruik dan een komma. Hier enkele voorbeelden: - vrolijk, rode bestickering; - schevere, gelukzalige grijns. Ik hoop dat je er iets aanhebt :)