Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 127 Een openbaring op paradijs-eiland (voorgaande cfr #126 Paradijs van Angus)

“Een wilde kat ben je. Niet te vertrouwen.” De woede van Angus klauwt door mijn huid. Mijn hoofd zindert van de duistere gedachten. “Besef je dat nu pas?” Ik haal mijn nagels naar hem uit. Ze zijn praktisch niet te onderhouden in dit stom stuk paradijs. Drie rode banen ontsieren zijn voorarm. “Heks,” trekt hij sissend zijn arm terug. “Lief dat je ons naar dit eiland hebt gebracht, Angus. Maar die naïviteit van je. Hoe ontroerend. Denk je nu echt dat ik om je geef?” Ik trek mijn bovenlip naar omhoog, mijn bloed kolkt en mijn oren suizen. Of zijn het die lawaaierige watervogels die mijn oren stilletjes aan doen afsterven. “Ik had het moeten weten. Jij en Fredo waren iets te dik met elkaar, Marlie,” vlamt Angus op. “Een vrouw als jij zoekt waar ze profijt kan uithalen. Je slingerde als een slang om Fredo heen, bezeten van zijn geld om je eigen ding te doen. Heb je mooi je kans gemist.” Angus lacht. “Krijg de tering, Marlie.” Hij keert me de rug toe en stapt naar wat verdergelegen bosschage. Zijn bulderlach is een doorn in mijn hersenen. Hij lacht me verdomme uit, die arrogante bezitter van een verlaten eiland dat mij inmiddels de strot uitkomt. Die zonsondergangen bloeden dood in me. Ik haat ze. Angus blijft ze lieflijk roemen. Treiteren, noem ik het. Zijn eiland en zijn familie, zo begunstigt hij ons. Hij omarmt ons met zijn gemoedelijkheid. Nicole en Angela gaan erin mee, ze zijn even stom als het achtereind van een varken. Ik ben geen familie. Ik ben geen zus, nicht of wat voor vrouwelijk aanhangsel ook. Ik wil mezelf zijn, overleven en hier weggeraken. “Je bent... je bent.” Ik fluister, bal mijn hand en bijt mijn lip tot bloedens toe. Dan kan ik alleen maar staren. Angus komt fluitend terug en maakt van een stapeltje bankbiljetten - ik moét te weten komen waar hij dat extraatje verborgen houdt - een keurig rolletje. Zijn ogen priemen als een overwinnaar in de mijne. Het vuur laait op als hij het erin gooit. Het voedt zich met onze haat. Ik maak hem kapot. Ik zweer het, Fredo, ik maak hem kapot.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik was verbaasd dit verhaal te lezen, las net het verhaal van Angus wat mij weinig deed.Behalve het eiland zonder toekomst, dat leek mij wel wat. Ik mis de boot zeker, ik weet even niet wat ik hier van moet denken, Marlie.... De laatste zin is heftig op deez" eerste kerstdag, heur.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ben je echt zo'n wilde kat, Marlie? Het lijkt mij niet, maar in je fantasie kennelijk wel. Wat een haat en agressie weet je neer te zetten. Ik heb het stukje van Anges nog niet gelezen, maar die moet wel voorzichtig zijn met jou in de buurt. Mooi geschreven met veel heftige woorden.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoewel ik het een leuk verhaal vind, denk ik dat je Angus anders neerzet dan hij is. Hij kan natuurlijk veranderd zijn door het eenzame leven op een eiland zonder toekomst. (Ik heb #126 trouwens niet gelezen)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marlie, ik weet niet wat Angus in je heeft losgemaakt. ;) Veel heftigheid in ieder geval. Het is een goed verhaal hoewel het ergens blijft hangen.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Passend stukje, naar mijn smaak, marlie. Lik op stuk, zo gaat dat in dat milieu. Ik zou eerder mijn arm kwaadaardig brommend terugtrekken, maar dat zijn details. Voor het overige vind ik dat je op gepaste wijze reageert op mijn alter ego. (Overigens ben ik nu wel gewaarschuwd, dus ik ga voor twee tellen :ninja: )

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk om te lezen, de haat en agressie komt goed naar voren en ik zie en voel de scene voor me. Wat me opvalt is dat veel mensen teveel uitroeptekens gebruiken, jij gebruikt er echter geen. Ik had niet gedacht dat ik het ooit zou zeggen, maar meer uitroeptekens mag, zeker in een boze tekst als deze. :)