Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 126 - Als ’n ballon, ’n ballonnetje dat danst in de wind …

Vervelio, Straks zal ik een roze wensballon laten waaien in de hoop dat je in de hemel nu eens uit die verdomde kast komt. Hoewel, ik weet niet eens of er in de hemel kasten zijn. Je had toch wel een kind kunnen adopteren, zo´n special-need-baby à la Paul de Leeuw. Hij trok het min of meer uit een Amerikaanse couveuse – met het gewicht van twee entrecotes, bearnaisesaus en een hoopje champignons - en ging ermee naar zijn kamer in het Ritz-Carlton. Gewoon, in de wieg kijken, de fles geven, je papa voelen. Je had zelfs de kleur kunnen kiezen; donkere kindjes lopen sneller hard en voetballen beter. En ten laatste, maar minsten even belangrijk, je geld aan dat kind achterlaten. Nu vond de notaris dat ik er recht op had. Man, man, wat heb je me aangedaan. Beroerd werd ik van je. Ik kwam om in de vrienden die ik het huis niet meer uitgetrapt kreeg. Van een kratje bier stapten ze over naar Glenfiddich Reserve en de een na de ander kreeg, zonder verzekerd te zijn, slopende ziektes. Ze hadden opgeblazen ballen en hamertenen en moesten subiet onder het mes. De vrouwen waren nog bonter. Op mijn kosten lieten ze hun jukbeenderen opvullen met vet dat met repen uit hun buik werd gesneden en er waren er die hun benen lieten breken om langer te lijken. Vervelio, je hebt me niet blij gemaakt. Ik rijd wel eens rond in achterbuurten en laat biljetten uit het raam van mijn Chevrolet Caprice waaien. Ik heb verder geen idee hoe ik van je poen af moet komen. Vind je een echte vriend daarboven, een met lege zakken. Je afgematte neef

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili, wat vlot en energiek geschreven. Er zit vaart in. Ik heb het met een glimlach op mijn gezicht gelezen. Er zitten subtiele details in, die ik min of meer herken, zoals je ook in eerdere verhalen deed. Alleen voegt de slotzin mijns inziens niets toe. (Wat mis ik daar?) Groet Connie

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Connie, als je niet de zin van de afzender bedoelt maar die daarvoor, denk ik ook hier - zoals jij het noemt - een subtiliteit in te hebben gedaan. ;) Dank voor je leuke reactie.

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili, ineens heb ik het subtiele van die laatste zin door! Ik zeg het nu niet, kijken of anderen het ook zien "een dode vriend daarboven". :lol: Groet, Connie

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Vervelio is natuurlijk een kostelijke naam, Mili - briljant gevonden :D . Het hele verhaal ademt m.i. de verveling van het hebben van (te)veel geld uit (tjeez wat een zin). Met geld koop je alles, behalve geluk. En toch wil iedereen geld, ook degene die denkt dat hij beter af is zonder. Fraaie brief. De zin die Connie aanhaalt vind ik een mooie samenvatting van het geheel, en tegelijkertijd voor meerdere uitleg vatbaar. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Connie, lol, dat je het zag. @Willemina, ha!, jij deed de Vervelio-ontdekking. Dan zal ik je enigszins stichtelijke uitleg over het hebben van geld aanvaarden. ;) En met de slotzin heb je volkomen gelijk, c.q. die heb je even goed aangevoeld. Dank je!

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, wat een ramp, zoveel geld. Hij had natuurlijk ook de erfenis kunnen weigeren ;) De één na laatste zin is mij nog steeds niet helemaal duidelijk. Een leuk verhaal, met veel humor geschreven.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is zo, dat als ik je naam er niet boven had zien staan, dat ik jouw stijl direct herken, de schurende stijl, hamertenen en opgeblazen ballen zijn van die gebreken die jij uitvergroot, een naam boven het stuk die weer totaal afwijkt van anderen, ik vind het weer een mooi koekje van eigen deeg. Een goed verhaal, krachtig en de boodschap is doorgekomen. Klasse zeg ik ook nog maar even.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Meta, toch laat ik de zin in kwestie aan je eigen interpretatie over. ;) @Madd, wat een geestig commentaar laat je achter. Ik wil hopen dat je me altijd blijft herkennen. :) Dank jullie beiden!

Rol

  • Anoniem
Hallo Mili, Geld van je nicht van een oom, die dat geld, dat alleen maar profiteurs aantrekt, wat jou betreft liever aan een special-need-baby had nagelaten. Zelfs als ik je brief kort samenvat, blijft hij nog prachtig! ‘Vind je een echte vriend daarboven, een met lege zakken.’ Dat is een doordenkertje, waar ik nog alle kanten mee uit kan. Ik zie die neef overigens voor me, geld strooiend uit zijn Chevrolet. Knap geschreven. Schrijfcoach Corrie