Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#79 Stille Nacht, Heilige Nacht #

Het gezellige Kerstavond-onderonsje stond op het punt uit te breiden. “Schat, dit wordt champagne.” Hij gaf haar een bemoedigend kneepje in de hand. “Voor jou wel, geef mij maar een trappist. Stimuleert de melkproductie.” Ze pufte tussen haar persweeën door. Haar bolle gelaat dat al negen maanden bloosde werd nog roder. Hij kreeg het absurde gevoel dat niet alleen de baby ging komen, maar dat al haar ingewanden dezelfde weg naar buiten zouden vinden. Ze drukte haar onderlichaam tegen de bevallingstafel. Met een laatste inspanning en een langgerekte kreun kwam de baby te voorschijn. “Een flinke zoon,” feliciteerde de gynaecologe hen. Terwijl de krijser werd overgenomen door steriele handschoenen, kreeg ze tranen in de ogen. “Hou me vast Jozef, zolang het nog kan.” “Ik ben zo trots op je.” Zijn handen omsloten haar wangen en hij drukte een kus op haar gezicht. De jongen werd aangelegd en begon te drinken. Hij voelde iets trillen in zijn broekzak. Het berichtje deed hem wankelen, het bloed steeg naar zijn hoofd. “Ik moet even weg Marieke.” Ze keek hem niet begrijpend aan terwijl hij met de staart tussen zijn benen niet snel genoeg kon vertrekken. Vijfenveertig minuten later kwam hij terug. Zijn benen trilden nog na van de ervaring deze avond en voelde zich misselijk worden. Hij slaagde er met moeite in haar toe te lachen. “En, hoe zullen we haar noemen?” - Haar - Zijn witte gelaat bevestigde haar vermoeden. De reden van zijn laatavond-vergaderingen. Haar kin verstrakte. “Wat denk je van Judas?”

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Onverwacht slot. Misschien dat, wanneer je de namen Jozef en Marieke niet genoemd had, de clou sterker was. De sfeer spreekt namelijk voor zich: dit is kerstavond (zo vult de lezer dat in gedachten aan bij de gegevens), en pas aan het eind blijkt: maar niet heus.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
marlie, Origineel gedaan - het is wel kerstavond, alleen niet in Bethlehem ;) Over die namen; misschien idd achterwege laten. (noot: de vader van Judas heet Simon Iskariot, moeders naam is onbekend)

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel, jammer dat het maar 250 woorden mochten zijn. Dan hadden jullie een SMS berichtje gelezen als volgt: "Kom snel. Het is zover. Xxx" Of was dit mss al duidelijk?

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind die reactie van Marieke sterk. Judas, die toch vooral bekend is vanwege zijn verraad. Maar inderdaad, de namen van de ouders voegen niets toe. Integendeel zelfs.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marlie, door zijn vergissing 'haar' te zeggen werd het me wel duidelijk. Lag de tweede in hetzelfde ziekenhuis dat Jozef maar vijfenveertig minuten weg was? En hoe verstrakt de kin en niet de rest van het gezicht?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[Terwijl de krijser werd overgenomen door steriele handschoenen] Mooie beeldende zin. :thumbsup: Bloost haar bolle gelaat werkelijk exact negen maanden? [... zolang het nog kan.] ? Hoezo? Gaat ze dood? [de staart tussen zijn benen] Dat zou ik niet gebruiken. Omschrijf eerder haar verbazing. [-Haar-] Stelt ze hem die vraag? Dan mis ik het vraagteken. Een vreemde vogel die Jozef. ;) Originele invulling. :)

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, er was iemand die zijn daden niet heel erg minutieus had gepland. Het lijken mij geen fijne schoenen om in te staan, de schoenen van die man. Ik vind het een origineel verhaal. Wel moet ik toegeven dat ik het verhaal twee keer moest lezen alvorens ik doorhad wat er gaande was.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, Ze lag idd in hetzelfde ziekenhuis, enkele kamers verder te bevallen Ik heb zelf nog niet uitgeprobeerd of een kin kan verstrakken zonder dat het gezicht meedoet, valt dus wel te wijzigen, met dank Marietje, Ik vond de 9 maanden bloos wel iets hebben, een vrouw die sowieso snel bloost en daar de blos van geluk bij om de zwangerschap. ...Nee? Ik weet niet of het kan [Zolang het nog kan ] doelende dat hij haar niet zal moeten/kunnen knuffelen als ze haar handen vol heeft aan de baby [De staart tss de benen] ik wil niet schrijven over haar verbazing, eerder over zijn gegeneerdheid en schaamte om de situatie [-Haar-] is geen vraag die gesteld wordt, het is de gedachte die in haar opkomt, mss tussen enkele aanhalingstekens? Dank allemaal voor de reacties