Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#79 Voornemen

Gustavo wiebelt even met zijn wenkbrauwen. Ja, dat is goed zo. Een neutrale maar toch bezorgde stand. Licht drukt hij zijn frons iets dieper. Bezorgd en bedroefd, ja. ‘Hugo, lieverd … ‘ Nee geen lieverd want dan denkt ie dat ik nog steeds van hem hou. Hij ontvouwt het briefje wat hij in zijn linkerhand verborgen hield en krast lieverd door. Zijn ogen vliegen weer snel over de tekst. ‘… fantastische tijd … maar ik miste iets … indentieteit … Nee, kut, het is identiteit,’ pruttelt hij half hardop en krast weer op zijn briefje. Met denkrimpels richt hij zich tot zijn ongeduldige spiegelbeeld. Nou, ontspannen. Het is beter, voor ons allebei. Niet alleen voor mij, ik geef jou toch ook niet wat jij nodig hebt. En dit is nou eenmaal het tijdstip om nieuwe wegen in te slaan. ‘Hugo …’ Shit, hoort hij nu de voordeur? Nee, gelukkig. Nog een keer. ‘Dit is misschien een ongelukkig moment maar … maar … verdomme.’ Getergd spiekt hij op zijn notitie. ‘Ik voel dat mijn wens mezelf te ontplooien niet genoeg ruimte vindt in onze relatie.’ Zijn standvastige blik verkruimelt snel als de echo van zijn woorden hun slaapkamer verlaat. Dit lijkt wel een functioneringsgesprek. Dan gaat zijn mobiel in zijn binnenzak. Tot zijn schrik staart Hugo, een foto van vorig jaar, Lugano, wat een heerlijke vakantie was dat, hem lachend aan. ‘Hé liefje, waar ben je?’ ‘Gustavo, ik ben bij m’n zus.’ ‘Eh, we zouden daar toch pas om zeven uur naar toe gaan?’ ‘Gustavo, lieverd, dit is misschien een ongelukkig moment maar …’

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marcus, Ja, dat soort dingen gaat altijd anders dan je denkt. leuk verhaal dingetje: 'Licht drukt hij zijn frons iets dieper.' is dubbel. suggestie: hij drukt zijn frons iets dieper. Of gewoon: hij fronst iets dieper. 'denkt ie' Ben ik geen voorstander van want eenmaal begonnen met spreektaal is er geen weg terug :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marcus, wiebelende wenkbrauwen om mee te beginnen. Je had me. [Zijn standvastige blik verkruimelt snel als de echo van zijn woorden hun slaapkamer verlaat.] Waarom die slaapkamer of all places? Is die toevoeging nodig? [indentieteit … Nee, kut, het is identiteit,’] Dit vind ik zo grappig. Lekker boeiend hoe je het schrijft als je het zeggen gaat. :) Heerlijk te lezen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een onverwacht plot. :thumbsup: Bij de tweede lezing begreep ik pas dat hij zijn grimas in de spiegel oefent. Voor mij was de eerste grimas onduidelijk omdat direct erna het ging over de geschreven tekst. Het stuntelen heb je goed weergegeven. Gelukkig wordt het hem bespaard. ;)

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe bezorgd is hij om alles zo goed mogelijk over te brengen ;) Volledig eens met Mili wat betreft de identiteits - zin! klein dingetje : 'Tot zijn schrik staart Hugo, een foto van vorig jaar, Lugano, wat een heerlijke vakantie was dat, hem lachend aan' zou voor mij vlotter lezen met ...op een foto van vorig jaar, wat een heerlijke vakantie was dat in Lugano, hem lachend aan.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
het briefje dat ... staart Hugo naar een foto .. (klinkt mooier dan wanneer naar zo ver weg staat) naar toe - naartoe Ja, hoe redt hij zich daaruit? Leuke invulling.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
mooie zinnen,....zijn standvastige blik verkruimelt...en wenkbrauwen die wiebelen. heel graag gelezen :)

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Allen bedankt voor het lezen en de reacties.
[Zijn standvastige blik verkruimelt snel als de echo van zijn woorden hun slaapkamer verlaat.] Waarom die slaapkamer of all places? Is die toevoeging nodig?
Nou een slaapkamer is, voor mij, de natuurlijke plaats waar zo'n grote spiegel hangt waar je in kan oefenen; en het heeft de beschermende eigenschap waar je je in terug trekt, om te oefenen. 'Hun' geeft aan dat ze samen wonen/getrouwd zijn.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alles is gezegd, Marcus, maar ik heb er ook van genoten. Typisch zo'n verhaaltje waarbij je bij de laatste zin denkt "ja, natuurlijk!" terwijl je toch op het verkeerde been bent gezet. Klasse!