Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

# 79 Een knaller

Sympathiek dat mijn schrijfcoach ons toestemming heeft gegeven om de ruimte te gebruiken voor deze oudejaarsavond, hè?’ zegt Tom. Vergenoegd wrijft hij in zijn handen. Erik grijnst. ‘Kennelijk sta je goed bekend bij haar.’ Tom grinnikt. 'Dat kun je wel zeggen.’ Bij binnenkomst hebben ze de inrichting veranderd, zodat ze in een kring kunnen zitten. De lege flesjes bier zetten ze voor zich op de grond. ‘Aangezien we in een schrijverscafé zitten, stel ik voor dat we een stukje schrijven over de feestdag die de meeste of minste indruk op je gemaakt heeft,’ zegt Tom. ‘Bekijk het even,’ reageert Erik agressief. ‘Ik ga liever door met drinken en slap ouwehoeren.’ Er klinkt instemmend gemompel. Tom begrijpt het wel. Zijn vrienden zijn niet allemaal geïnteresseerd in schrijven. ‘Nog anderhalf uur en dan is het twaalf uur,’ merkt een andere vriend op. ‘Zullen we vast beginnen met vuurwerk afsteken?’ De anderen laten instemmende geluiden horen. Met een tas vol vuurwerk gaan ze met zijn achten naar buiten. ‘Mag ik beginnen?’ vraagt Erik. ‘Ik heb prachtige spullen gekocht.’ Niemand maakt bezwaar. Als hij zijn vuurwerk de lucht heeft ingeschoten, gaat Tom klaarstaan. ‘Ik heb geen siervuurwerk, omdat ik dat te duur vond. Daarom heb ik alleen knalwerk gekocht.’ ‘Je hebt toch geen gevaarlijk spul bij je, hè?’ vraagt één van de mannen argwanend. ‘Natuurlijk niet.’ De derde ontsteking is desastreus. Twintig minuten later ligt Tom bewusteloos in een ambulance. Zonder benen zal het moeilijk worden om het schrijverscafé in de toekomst nog te bezoeken (Yes.Precies 250 woorden)

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Die arme Tom! ;) Gelukkig bleef het schrijverscafé overeind... Als lezer vraag je je af of het vuurwerk in dit verhaal metafoor is voor stijl of genre.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Typische Tja- humor. :) Persoonlijk vind ik het jammer dat je veel regiewoorden hebt gebruikt. Anderzijds is dat een kenmerk van je stijl en Tja moet natuurlijk wel Tja blijven.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
‘Aangezien we in een schrijverscafé zitten, stel ik voor dat we een stukje schrijven over de feestdag die de meeste of minste indruk op je gemaakt heeft,’ zegt Tom. ‘Bekijk het even,’ reageert Erik agressief. ‘Ik ga liever door met drinken en slap ouwehoeren.’ Er klinkt instemmend gemompel. Tom begrijpt het wel. Zijn vrienden zijn niet allemaal geïnteresseerd in schrijven. ‘Nog anderhalf uur en dan is het twaalf uur,’ merkt een andere vriend op. ‘Zullen we vast beginnen met vuurwerk afsteken?’
Anderhalf uur voor twaalven nog voorstellen om een stukje te gaan schrijven is weleen beetje naïef. Voordeel is wel dat deze avond niet in rijtje oninteressante oud-en-nieuwen komt. Arme jongen.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Oorspronkelijk was het verhaal veel langer. Helaas moest ik al mijn darlings killen. Ik had er ook bij geschreven dat er met de Sinterklaasviering zelden een ongeluk gebeurt en met vuurwerk heel veel ongelukken.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja, ik vermoed dat je gruwt van vuurwerk. Het einde is catastrofaal. Het is niet een vinger of wat maar gewoon twee benen. En ik vermoed ook dat jij wel twee protheses weet te vinden voor Tom. Je hebt een zeer eigen schrijversstem.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach, 1 van zijn vrienden wil hem toch wel brengen als dank voor de knallende avond? ;) Desastreus is een mooi woord. Bestaat er geen synoniem voor instemmend? Beamende? Mijn oorspronkelijke verhaal bestond ook uit het dubbele woordenlimiet. Gefeliciteerd! :thumbsup

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik schuw niet van vuurwerk. Ik kan ervan genieten. Helaas gebeuren er veel ongelukken. Niet iedereen gaat daar voorzichtig mee om. Die harde knallers hoef ik niet. Veel te saai.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja - Het is mij een raadsel waarom je dat beperkt tot een jaar, maar goed, je mag in ieder geval mij altijd iets heel goeds wensen, waar dan ook.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik wil niet te ver vooruitkijken. Even afwachten of de aarde dan nog bestaat.