Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#79 - Hamster

Hamster had alles minutieus voorbereid: frambozen verzameld, de favoriete bessen van Egel; een lekkere stoel gekocht, precies in Egels maat; en uitgezocht wat Egels meest favoriete muziek was. Als hij die zou horen, zou hij smelten. “Dag Hamster,” zei Egel, “je vindt het toch niet erg dat ik Hazelmuis heb meegenomen?” Natuurlijk vond Hamster dat erg, maar tegen Egel zou ze dat nooit toegeven. “Kom erin,” zei ze met haar vriendelijkste glimlach, “ik heb frambozen in huis gehaald.” “O lekker,” zei Hazelmuis, “mag ik?” “Tuurlijk,” zei Egel, “ik heb toch geen honger.” Hazelmuis at alle frambozen op. “Indrukwekkend,” zei Egel, “ga maar lekker uitbuiken. Kijk eens, daar staat een lekkere stoel.” “Wat gebeurt hier?” dacht Hamster verontrust. Ze zette snel muziek op. Maar Egel smolt niet, zoals Hamster gehoopt had. Egel stelde zich vreselijk aan, hij maakte danspasjes en zong erbij in een vreemde taal. Tegelijkertijd hield hij nauwlettend in de gaten hoe Hazelmuis naar hem keek. Voor Hamster was het duidelijk, ze was teveel. Ze liep kwaad naar buiten en sloeg met een harde klap de deur van haar huisje dicht. “Ik ga naar Havik,” dacht ze, “die is vast heel geïnteresseerd in Hazelmuis." Of Havik echt interesse had in Hazelmuis, zullen we wel nooit weten. Hamster vond hij wel heel lekker.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi sprookje! Heb medelijden met Hamster die zich de moeite had kunnen besparen, dan had ie nog geleefd (Zingt egel dan in de hazelmuis-taal?!)

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Leuk dierensprookje, zou zó in een bizarre bundel voor kerst passen! Voor meegenomen zou je meegebracht kunnen schrijven. Meebrengen doe je ergens naartoe; meenemen doe je ergens vandaan.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:) :) :) Erg leuk en goed geschreven. (Zoiets zal ik nu nooit schrijven omdat het een kunst is die ik niet beheers :angry: )

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@gs, ging glimlachend door je verhaal. Je laatste zin hoefde niet echt voor mij. Een havik en een muis ... Aparte invulling. :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ben het met Mili eens dat het een bijzondere invulling is.Toch heerlijk dat we zo verschillend kunnen reageren op een opdracht?

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook met de wreedheid van een sprookje :). Op een of andere manier spreekt dit verhaaltje mij heel erg aan. Ik kan niet precies verklaren waarom. Heel erg leuk gedaan, graag gelezen.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allen, heel erg bedankt voor de reacties. @marlie: ik had een engelstalig liedje in mijn hoofd (maar ik moet toegeven dat hazelmuis-taal waarschijnlijker is) @Thérèse: ik zal je suggestie voor meebrengen meenemen als ik mijn verhaal nog ga aanpassen. @Angus: pas las ik het verhaal van iemand die heel erg zijn best deed om indruk te maken op zijn schoonfamilie, en dat liep uiteindelijk helemaal mis. Dat verhaal stemde mij als schrijver nederig. @Marietje: kinderverhaaltje?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje: kinderverhaaltje?
Wat is de leeftijd van jouw doelgroep? Ik vond het een duidelijk geschreven verhaal in begrijpelijke (simpele) bewoording en trok daaruit de conclusie dat het voor kinderen van een jaar of tien was geschreven. Excuses als dat niet jouw bedoeling is. :o

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje Mijn vrouw vindt het ook een kinderverhaaltje, dus excuses zijn zeker niet nodig. Ikzelf vind dat het vanwege het onderliggende verhaal (Meisje krijgt vriend te eten, treft voorbereidingen om etentje te laten uitlopen op romantische avond. Vriend brengt vriendin mee: weg romantische plannen) geen kinderverhaal is. Maar dat is mijn persoonlijke mening.