Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Auld Lang Syne, my Dears #78

‘Ik heb het gevoel dat we dit gesprek al eens eerder gevoerd hebben, Dr. Brun.’ Brun tikte met een ballpoint tegen zijn onderlip. ‘Met de aanvallen die jij ondervindt, is déjà vu een zeer aanwezige factor.’ Emily liet het even bezinken en ging over op wat zestienjarige meisjes graag doen, uitgaan. ‘Het wil niet zeggen dat je episodes zult krijgen, een ontspannende omgeving stimuleert de hersenen.’ ‘Het is de eerste keer sinds het ongeluk dat ik weer uitga.’ Dr. Brun zag dat Emily zich onzeker voelde en kalmeerde haar. ‘Je hebt een aantal prachtige, meelevende vriendinnen, instrueer hen wat ze moeten doen, mocht het toch gebeuren. Mijn zegen heb je, ga lekker genieten van je leven.’ Die woorden deden Emily glunderen. Ze bedankte Dr. Brun en verliet vrolijk zijn kantoor. De muziek bonkte luid uit de speakers en Emily had de tijd van haar leven. Ze keek naar haar vriendinnen die lachten en dansten. Ze kon zien dat ze allen om de paar seconden naar haar keken. Ze vond het niet erg. Echte vriendinnen zorgen voor elkaar. Ze nam een slok van haar jus d’orange, alcohol had Dr. Brun ten strengste afgeraden. Harde knallen mengden zich in de muziek. Voor een moment dacht Emily dat het een of andere remix was, maar gauw werd duidelijk dat het iets anders betrof. Ze zag haar glas uiteenspatten, terwijl haar blik naar de ingang van de discotheek ging, zag ze drie gewapende mannen wild om zich heen schieten. Een regen van kogels verspreidde zich in een rap tempo. Eén van haar vriendinnen werd in het hoofd geraakt en nam Emily mee tegen de grond, het bloed bedekte haar nieuwe jurk. Vanuit een ooghoek zag ze één van de mannen zijn jas opentrekken met daaronder, iets wat leek op een bom. Terwijl hij deze tot ontploffing bracht kreeg Emily een epileptische aanval. Haar lichaam trilde hevig heen en weer en zag de bom imploderen. Haar vriendin kwam recht en de kogel verliet haar hoofd, het bloed verdween. Wat daarna gebeurde waren slechts flitsen. ‘Ik heb het gevoel dat we dit gesprek al eens eerder gevoerd hebben, Dr. Brun.’

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Goed verhaal. Lekker genieten en ineens ... Goed weergegeven. Even zeuren. (mengde of mengden?) (uit een spatten - uiteenspatten)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Intrigerend; een fijne rustige maar toch onmiskenbare Richard Ik vraag me alleen af of epileptische aanval iets is waartoe je kunt overgaan

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie dames, voor de fijne reacties, doet me goed om te lezen dat het overkomt :)
Uit deze reactie blijkt toch maar weer hoe fijn je met de dames kunt :). Fijn dat je je naar alle waarschijnlijkheid komt openbaren in februari.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn dat je je naar alle waarschijnlijkheid komt openbaren in februari.
Dan mag je mij de clou uitleggen want ik krijg het verhaal niet helder. Misschien zie ik in de HP teveel een Dascha die een avondje uit beleeft in Bataclan Parijs, en kan ik het geheel daarom niet plaatsen. Sorry. :?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, Die wil ik je wel uitleggen. Allereerst moet je niet te veel naar het nieuws kijken. Mijn inspiratie komt van dit nummer van Wings, Backwards Traveller: https://www.youtube.com/watch?v=YZQUrM2YRQA Er is een reden dat de eerste zin op het eind herhaalt wordt.
Aha- back to the future! :thumbsup: Ter info; ik kijk nooit naar het nieuws maar deze twee items waren niet te missen en jouw invulling herinnerde me eraan zodat de invulling vanzelf kwam. :)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, zo ongeveer (Dr. Brun... ;) ) Het idee erachter; wat als een elliptische aanval een mechanisme is om de tijd te kunnen terug draaien. Vandaar het Dejavu gevoel. Alleen moet je de vraag stellen: Hoe lang zit ze al gevangen in hetzelfde tijdfragment?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had die onderliggende laag niet begrepen. Voor mijn gevoel, ervaart de 'patiënt' eenzelfde patroon als een aanval begint. Soms ervaren epileptica steeds déjà vu's, aan de lopende band. Ik meende gewoon dat jij het in je had om dit perfect in een spannend verhaal te verpakken (heb ik je te hoog of te laag ingeschat)