# 74 - Gejaagd door de wind

Zij voelde zijn drift toen hij naast haar liep. De man die haar begeerde en aandrong dat zij bij hem kwam wonen. In kamers met hoge plafonds en een fontein in de tuin. Een carrière als wethouder lag aan haar voeten; zij lachte en stortte een lading pumps over de vloer voor het weekend. Samen liepen zij naar het restaurant. Ze voelde zich vrij en gaf hem geen arm. Hij beet op zijn sigaartje en zij wenste dat de wind zijn hoed over het marktplein zou jagen. De deur vloog open en het regende egards. De maître d’hôtel die hen begeleidde, kneep zij lieflijk in zijn billen. Aan tafel bewoog de man die haar voor altijd wilde onophoudelijk zijn mond. Zij telde zijn snorharen terwijl het bedienend personeel knipte. ‘Lieverd, wat wil je nuttigen?‘ Zij vroeg om zijn menukaart, keek naar de prijzen en bestelde het duurste. Het duurde en duurde. Brood bracht haar redding. Van het kruim maakte zij listige balletjes. ‘Natuurlijk, vertel verder, hoe boeiend kun je zijn,’ zei zij terwijl de kruimballetjes over andere tafels flitsten. Bij de chateaubriand met foie gras kwam de apotheose. Hij opende een doosje. De lucht stond stil. Een stoel viel.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Mili, Mooi wending aan het einde. Zij vroeg om zijn menukaart > knap gevonden. Je hebt een vlotte schrijfstijl en weet een hoge snelheid onder je tekst te leggen. Compliment daarvoor. Bij langere teksten is het verstandig om soms iets te vertragen, zodat een lezer even adem kan halen. De laatste zin wordt krachtiger zonder 'terwijl'. Suggestie: Hij opende een doosje. De lucht stond stil, een stoel viel. (eventueel zelfs twee zinnen). Hartelijke groeten, schrijfcoach Inanna
13 november 2015 - 12:17

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ambilicious, dank voor je feedback. Ik kan mij vinden in je suggestie, het is inderdaad krachtiger zoals je voorstelt. Ik wijzig het. @Elyse, ik wacht op je. :) @Madd, jij, ondeugd. Fijn dat het je beviel. Dank je.
13 november 2015 - 12:42

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mili, Wat een fijn verhaal met mooie zinnen en dame die weet wat ze wil :) Je schrijft heel nadrukkelijk zij in plaats van ze. Is dat met een bepaalde reden?
13 november 2015 - 20:26

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb je vandaag al eerder gelezen en genoten. :nod: Toch zijn er een aantal zinnen die me vraagtekens bezorgen. Ik zal mijn gedachtegang tijdens het lezen van de volgende zinnen weergeven: [# 74 - Gejaagd door de wind] Heerlijke titel. :{} Die film heeft op mij als puber enorme indruk gemaakt. Rhett Butler staat m.i. symbool voor wat ware liefde kan doen met een man. Dit alles schept verwachtingen t.a.z. van jouw verhaal en plaats het voor mij in een bepaalde tijd waarin het zich af gaat spelen. [In kamers met hoge plafonds en een fontein in de tuin.] Voor mij wordt hierdoor de tijd waarin ik verwacht dat het zich afspeelt ook bevestigt. :nod: [Een carrière als wethouder lag aan haar voeten; zij lachte en stortte een lading pumps over de vloer voor het weekend.] Ik ben verward. :? Is het zijn of haar carrière? En dan stort ze een lading pumps over de vloer voor het weekend? Ik zie voor me een vrouw die als een razende tussen haar collectie pumps de juiste kleur zoekt en dan ook nog het linker en de rechter schoen. Maar waar doet ze dat en wanneer: eerder op de avond? Ze loopt immers naast hem? [Zij voelde zijn drift toen hij naast haar liep.] [De lucht stond stil.] Natuurlijk hypothetisch bedoeld maar ik vind het vreemd dat ze dit niet verwachtte. Jouw HP is een dondersteen en ik denk niet dat ze in zijn keurslijf gelukkig wordt. Laat haar snel weglopen! ;)
13 november 2015 - 21:16

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Han, ja, als je zij zegt, leg je meer nadruk als dat je ze zegt en zij krijgt in dit verhaaltje van mij alle nadruk. :) Dank voor je reactie. @Marietje, bon dieu, wat heb ik jou nog uit te leggen? :) V.w.b. jouw alinea 2 en 3, je weet dat ik misleid. Zij jaagt door het leven en haat zijn hoed. 3e alinea: Er staat toch haar voeten? Ze komt alleen langs het weekend. Door de week is zij elders. De combi carrière > voeten > pumps > vloer is een gelaagde. :ninja: Waar ze dat doet? Bij hem natuurlijk. In die hoge kamers. Van te voren. Ze is al blij later te zien dat zij geen twee verschillende schoenen aanheeft. Voor de kleur moeten we bij jou wezen. ;) 4e alinea: De lucht of de ring? Hij ging te ver, ze haat ringen. Ten slotte Marietje, waarom denk je dat de stoel omviel? Hij pakte zijn hoed, beet op zijn sigaartje, een traan gleed sloom in zijn snor die zich in mistbanken nevelde terwijl een zweem van haar Ysatis hem deed dubbelklappen. Hartelijk dank, mijn lieve Marietje.
13 november 2015 - 22:28

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lees "hoge plafonds en een fontein in de tuin" en ik zit gelijk in jouw film. Als je de juiste woorden op de juiste momenten gebruikt, heb je er maar weinig nodig om een heel verhaal te vertellen. Dat is jouw kwaliteit, waar ik vaak jaloers op ben. Maar. Wat doet ze bij deze man? Hij is veel te traditioneel voor haar. Ze houdt niet van zijn hoed, hij verveelt haar aan tafel... Heeft ze haar carrière aan hem te danken?
13 november 2015 - 22:56

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Bart, puike vragen. Nee, hij wil haar lokken door een carrière X voor te stellen. Ik vermoed dat hp een weekendrelatie onderhoudt en dat de ring haar definitief doet vluchten. Hartelijk dank voor je reactie.
14 november 2015 - 12:12

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mili, een heel sarcastisch verhaal waarin zij de minachting voor de man in het algemeen duidelijk ten toon spreidt. Heerlijk zoals je de pumps hun werk laat doen. Het in de billen knijpen is er voor mij wat te veel aan; maakt haar minder "a lady". Maar dat kan aan mijn puriteinse opvoeding liggen. Graag gelezen.
14 november 2015 - 17:14

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, Marietje heeft je tekst al gefileerd en Inanna gaf een uitstekende suggestie. Mij rest alleen nog een compliment. Ik vind het mooi geschreven. De titel past er ook perfect bij en toch.. vind ik het jammer dat je niet een unieke titel hebt bedacht. Maar, wel erg mooi.
16 november 2015 - 11:28

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, ach die titel, zelf vergeet ik vaak ernaar te kijken. En hp gaat nu eenmaal waar de wind haar brengt en houdt van wegwaaiende hoeden. Dank voor je reactie en compliment.
16 november 2015 - 15:35