Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#27 Verboden verlangen

Kijken is toegestaan. Meer niet. Zelfs geen praatje. Ook niet met een moeder. Een groet in het voorbijgaan, dat kan nog net, maar alleen als het echt moet. Dat zijn de ijzeren regels waar hij zich al jaren aan houdt. Elke dag een ander park. Nog een regel. Vandaag is hij in de Paleistuin, niet zijn favoriete park. Hij zit op een bank bij de speeltuin – nooit dezelfde bank twee keer achter elkaar! – en lijkt verdiept in zijn boek. Het is woensdagmiddag, meestal een drukke tijd, maar vandaag is het koud en er zijn nog minder kinderen dan anders. Als je dichterbij zou komen, zou je zien dat zijn ogen schichtig heen en weer flitsen. Vanonder zijn wenkbrauwen kijkt hij naar de kinderen in de speeltuin. Naar de jongetjes van een jaar of vijf, om precies te zijn. En je zou in de rimpels rond zijn ogen de pijn en het verlangen zien, het verlangen dat groot is en oud, maar niet zo groot en oud als zijn onverbiddelijke geweten.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Ostinato, Naar mijn smaak vooral het besef van een verboden verlangen erg mooi, en puur, verwoord. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
erg sterk het leest heerlijk, al voel je het foute broeien en wil je het eigenlijk niet weten en dan is daar de pijn, het geweten, en dat maakt het verhaal wel zo compleet een mooie keuze voor een niet-makkelijke-weg

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Niets aan toe te voegen, of toch wel, zo mooi die ijzeren regels. Jezelf zo in de hand te moeten houden en tegelijk toch te gaan, weer. Heel mooi neergezet.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Eigenlijk is alles al gezegd. Dit is een wel heel goede weergave van een verboden verlangen. Ik ben wel blij dat hij een onverbiddelijk geweten heeft.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan me alleen maar afvragen hoeveel parken hij zo bezoekt in zijn leventje. Elke dag een ander park. Je stuk leest heel vlot. Ik gruwel bij de gedachte dat er zo'n man in het park zit.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt het geschreven alsof ik zelf voor even die pedofiel zou zijn. Ik heb de eeuwig durende pijn van wroeging en gewetensnood gevoeld. Ik moet het even van me af schudden. Dus ijzersterk geschreven. :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Maddbrug: dankjewel. @Lilithx: je hoeft niet bang te zijn voor deze man, hij weet dat hij zijn verlangen voor de rest van zijn leven moet en zal onderdrukken.. En hebben we niet allemaal wel eens slechte gedachten? @Dos: Dat is zo ongeveer het grootst mogelijke compliment. Mijn dank.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een inhoudpedo. Daar mogen er van mij veel meer van zijn. Ook omdat je de leeftijd van de jongetjes geeft, vijf jaar, is de inhoud van je tekst schrijnend. Een tekst die raakt; je hebt gescoord.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel raak verwoord Ostinato. Ik was bij het lezen even bang dat..... Maar nee! En dat maakt het triest en ontroerend. Gedurfd om zo'n thema op die manier aan te pakken en (bijna) in de huid van deze hp te kruipen. Mooi woord inderdaad Mili: Inhoudpedo :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
/bloos Misschien moet ik toch maar eens echt gaan schrijven.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'echt gaan schrijven' maar als er nog een overtreffende trap bestaat van dit stukje, dan zou ik je zeker aanraden dat onmiddellijk te gaan doen. Niet alleen voor jezelf maar vooral voor je lezers.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Henny: Ik bedoel dat ik alleen deze schrijfopdrachten op SOL doe en verder niet aan creatief schrijven toe kom. Er niet de tijd voor neem, misschien ook omdat ik beroepshalve al 32 uur per week commerciële teksten schrijf. De positieve reacties in dit forum zorgen ervoor dat het toch een beetje begint te jeuken. Nou nog een goed plot-idee ... Ik schrijf blijkbaar het gemakkelijkst in opdracht. :P Dank voor het hart onder de riem.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi gedaan Ostinatio. Best moedig van hem om zichzelf zo in de verleiding te zetten. Maar goed dat hij zo'n geweten heeft. Hadden er maar meer zo'n geweten...

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Niets aan toe te voegen. Perfect weergegeven. Jij moet zeker doorgaan met schrijven.