Start » Forum » Themaforums » Start to write now » Opdracht 6 'Uitweg'

Opdracht 6 'Uitweg'

1 reactie [Laatste bericht]
Ascetic
Laatst aanwezig: 1 week 2 dagen geleden
Sinds: 17 Dec 2016

Opdracht 6 'Uitweg'

"Er moet brood op de plank komen, Johan!" sneerde ze.
Hij sloot zijn ogen. Hij ging weer naar het plekje toe waar niets of niemand bij kon. Ergens op een meer met de zon die zijn gezicht verwarmt. Afwisselend vissen, zonnen en weer vissen. Ultieme rust, volledige stilte.
Tot zijn ergernis klonk haar schelle stem luider. Ze was uit de keuken gekomen en stond gevaarlijk theatraal met een vleesmes te zwaaien terwijl ze haar dagelijkse preek afstak. De boodschap was inmiddels duidelijk. Hij was een luie, nutteloze man. Een zatlap die niet om zijn gezin gaf. Hij was een onaantrekkelijke grijs gebaarde dikzak geworden. De eerste paar keren had haar overduidelijke minachting nog als een stomp in de maag gevoeld. Hij voelde zich gekrenkt, beschaamd en vernederd. Hij was inderdaad een nietsnut. Een blok aan het been.
Nu voelde hij niets meer. Hij keek hoe haar mond bewoog. Het harde geluid verdween naar de achtergrond. Het enige wat zijn aandacht vasthield was de scherpe punt van het mes. Een kalme sensatie trok door hem heen. Hij was niet volledig aan zijn lot overgelaten. Hij was niet enkel een meelijwekkend, waardeloos wezen. Hij kon elk moment, wanneer hij maar wilde, vrij zijn. Hij bepaalde dat. Een glimlach speelde om zijn lippen.

Reacties

juliavanberkom
Laatst aanwezig: 2 dagen 7 uren geleden
Sinds: 22 Dec 2016

Hoi Ascetic!

Ik moet eerlijk toegeven dat ik hier weinig op aan te merken heb... Ja, ik had zijn fantasieën wat uitgebreider willen zien, maar ik begrijp dat dat onmogelijk is bij maximaal 200 ( was het 200? ) woorden.

"Ze was uit de keuken gekomen en stond gevaarlijk theatraal met een vleesmes te zwaaien terwijl ze haar dagelijkse preek afstak."
Met deze zin had ik wat moeite, als het je bedoeling was om hem echt uit de tekst te laten steken, laten opvallen, dan is dat je zeker gelukt. Anders staat hij me niet echt aan, maar dat is meer een gevoel van mij, sorry dat ik dat niet beter kan verwoorden...

Blijf schrijven!

X

Profiteer van heel veel extra's!

Vanaf € 12,50 per jaar
Geef Schrijven Magazine cadeau! (Beeld: SXC)

Geef Schrijven Magazine cadeau!
(en krijg zelf ook een presentje) 

Bestel nu!
Geen schrijfwedstrijd meer missen? Volg Schrijven Magazine op Facebook!

Like Schrijven Magazine op Facebook!

Vind ik leuk!
Schrijven Magazine

Lees het komende nummer van Schrijven Magazine. Word vóór maandag 27 maart  16.00 u....

Speciale aanbieding