Start » Forum » Themaforums » Start to write now » Start to write now: opdracht #1 - Vondelingen

Start to write now: opdracht #1 - Vondelingen

1 reactie [Laatste bericht]
helenadockx
Laatst aanwezig: 21 weken 6 dagen geleden
Sinds: 11 Jan 2017

Start to write now: opdracht #1 - Vondelingen

VONDELINGEN

'Ik hou niet van piraten.'

Mer leunt nonchalant op de rand van het kraaiennest en ik speur geconcentreerd het water af. Met mijn hand maak ik een dakje om mijn ogen af te schermen van het felle zonlicht.

'Tja,' mompel ik.

'Queen Lucy II, vervloekt schip.' Een spiertje in mijn ooghoek verrekt, gelukkig heeft Mer de laatste dagen alleen maar oog voor kapitein Granger.

'Beter dan niets ,' probeer ik zo nonchalant mogelijk te klinken.

'Wat krijgen we nu, mevrouw Lucy Baker, toch geen boontje voor Granger?' Ik proest het uit.

'Dacht ik het niet.' Mer haalt haar neus op, ik bijt op mijn lip.

'Dankzij Granger heb je elke middag eten op je bord en een hangmat om in te snurken, je zou beter dankbaar zijn.'

'Ik snurk niet!' Ze geeft me verongelijkt een duw.

'Doe geen moeite, ik ga niet weg en jij kan niet gaan lopen,' grinnik ik.

'Wacht maar, de volgende keer dat we aan land gaan, blijf ik. Jij hoort hier misschien, maar ik niet.' Een sombere schaduw verschijnt over haar gezicht.

'Mer, doe niet zo melodramatisch.'

'Ik heb jou en die dikke aap daar beneden wel in de gaten. Dacht je het soms van me te kunnen verbergen?' Ik word knalrood.

'Mer, we wilden ...'

'We? Dus je bekent?'

'Mer, stop! Dit hoeft niet tussen ons in te staan, jij bent praktisch ook familie, we kunnen...'

'Familie?' Een diepe frons verschijnt in haar gezicht. 'Je .. wacht, wacht, óók familie? Wat is dit?' Haar handen zwaaien door de lucht. Mijn hart bonkt in mijn keel. Zo wanhopig heb ik haar nog nooit gezien.

'Mer, je zegt net zelf ... Ik dacht dat je doorhad dat kapitein Granger,' haar ogen worden groter, 'mijn vader is.'

'Je vader? Oh Lucy, ik dacht gewoon dat jullie verliefd waren!' Mers stem slaagt over.

'Waarom denk je dat dit schip mijn naam draagt?'

Er is amper plaats in het kraaiennest en toch slaagt Mer erin om zich zo klein te maken dat er nog minstens twee andere miserabele menshoopjes kunnen liggen bovenin de Queen Lucy II.

Reacties

Marije Catsburg
redactie
Laatst aanwezig: 4 dagen 20 uren geleden
Sinds: 16 Aug 2016

Haha, wat een onthulling! Leuk dat je het geheim nog een extra twist hebt gegeven. In het begin vroeg ik me een tijdje af of we ons nou écht in een kraaiennest bevonden of dat het misschien spelende kinderen waren. Misschien kun je aan het begin van het verhaal iets meer de setting en omstandigheden beschrijven.

So many stories, so little time

Meld je aan voor de Schrijven Nieuwsbrief.

Het is gratis!
Schrijven Magazine Karin Slaughter

Lees het komende nummer van Schrijven Magazine. Word vóór maandag 24 juli 16.00 u. abonnee...

Speciale aanbieding
Neem een abonnement op Schrijven Magazine.

Neem nu een abonnement op Schrijven Magazine. Profiteer van onze superaanbieding!

Korting én cadeaus!
Gratis bij Schrijven Magazine: 1 jaar Van Dale Online Taalhandboek Nederlands

Gratis bij een abonnement op Schrijven Magazine!

Word nu abonnee!