Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Microschrijfwedstrijd - De wereld volgens koning Willem-Alexander

De opdracht

Met deze microschrijfopdracht willen we een kijkje nemen in de gedachten van onze toekomstige koning. Schrijf dus een monoloog interieur van Willem-Alexander op de avond voordat hij gekroond wordt. Locatie: alleen in zijn studeerkamer in de Eikenhorst, met een pilsje binnen handbereik. Maximaal 200 woorden.

Inzenden

  • Plaats je inzending als reactie onder dit bericht. 
  • Maximaal één inzending per deelnemer.
  • Let op: plaats alleen inzendingen, reageer niet op de verhalen.
  • De wedstrijd sluit op 29 april om 09:00 uur. De winnaar wordt later op de dag bekend gemaakt op de homepage en onderaan dit topic.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik word af en toe doodmoe van mam [zucht]. Tuurlijk snap ik haar emoties nu ze aftreedt. Ze zit straks minder in het buitenland. Ziet minder mensen. Moet het met wat minder geld doen als prinses. Maar godnogantoe, het is niet alsof ze aanspraak hoeft te maken op een WW-uitkering. Ik mag hopen dat Maxima haar een beetje uitleg geeft bij haar inkomensterugval. En ma krijgt zo weer snel grip op haar nieuwe situatie. Dan hebben wij rust en kan ik mijn eigen gang gaan. Hè, dat lucht op. Nou morgen die inhuldiging ff uitzitten, onder die visnetten doorlopen en dat vreselijke koningslied over me heen laten komen. Dan nu nog maar een biertje. Plop.

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Quilmes Lieber (sin alcohol) Driewerf aan mijzelf voorgelezen - en gezongen - spelfouten bejaagd en meedogenloos afgeschoten. Máxima had, zo lief, een kratje Argentijns bier koud gezet. Fris biertje, Quilmes, drinkt heerlijk weg. Toch, ik mis een zeker, ‘je-ne-sais-quoi’. Ofwel, de opener? Ah, gevonden. Eerder heb ik een profiel aangemaakt en mij bekwaamd in het gebruik van Bbcode. Mijn forumnaam: Eikenhorstje1, wachtwoord: Proost Start » Proeflezen » [toespraak] Coronatie Forumgenoten. Enkele vragen:
  • Roept deze tekst een Oranjegevoel bij u op?
  • Werkt het wij-perspectief?
  • Is hier ‘Hollandse Nieuwe’ te voorspelbaar als ‘red herring’?
  • Draagt het bont aspect nog wel bij aan het praesens historicum?
  • Is ons extravagante slot ‘too much’?
Gepost. Spannend! Daar, weer welverdiend een kroontje ontkurkt. Forum prosit. Goedendag, al vijf reacties? - Oei. - Tja. - Pijnlijk. - O jee. - Au. Het nummer van Laurentien, waar heb ik ... o ja, nog onder de ‘P’ van Petra. “Hallo, Lau? Ik heb je communicatiedeskundige hulp nodig. Wel, ik heb een STD probleem! Ik ben, schijnt, alleen maar show. Een flat character. En mijn komma staat verkeerd, dat ik daar nooit iets van heb gemerkt! Verder lijd ik aan perspectiefwisseling. Per-spec-tief-wis-se-ling. ... Nee, Lau, niet nét zoals Máxima’s vader.”

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd Mirandala! Met jouw inzending heb je de microschrijfopdracht De wereld volgens Willem-Alexander gewonnen. We nemen contact met je op over de prijs.