Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfgroep Amsterdam, open voor nieuw lid!

Het lijkt een terugkerend onderwerp bij Schrijven Online, maar hier is hij weer: Wie heeft er zin om met mij een schrijfgroep te beginnen in Amsterdam? - Leeftijd.....breng enthousiasme mee en je bent welkom (zelf 31) - Frequentie samenkomen: één keer per drie weken/maand - Locatie, kan OBA, maar afhankelijk van uiteindelijke samenstelling groep - Korte verhalen/columns/etc. - Opdrachten om elkaar uit te dagen, elke sessie feedback - Groep: 5 leden Als je geïnteresseerd bent, laat het me dan zo snel mogelijk weten!

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Senorpelota, Ik probeer zelf ook al een tijdje een schrijfgroep op te zetten in Amsterdam. Ik schrijf ongeveer sinds een jaar column-achtige stukjes op mijn blog en ik heb een aantal pogingen gedaan voor een kort verhaal. Ik ben ook op zoek naar meer feedback van medeschrijvers om beter te kunnen worden, omdat ik uit de feedback van mijn vriendenkring soms een beetje de kritische blik mis. Mijn leeftijd is 29, ik woon in Amsterdam en... ik ben heel enthousiast! Bestaat je groep al uit 5 leden, of is dat het aantal waar je naar streeft? Ik hoop van je te horen Vriendelijke groeten, TW

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag TW, Bedankt voor je reactie! Doelstelling is vijf mensen in de groep zodat er genoeg tijd is om iedereen feedback te geven en er een goede groepsdynamiek kan ontstaan. Leuk dat je je aangemeld hebt. Ik wil niet wachten tot we met vijf zijn, maar minimaal drie is een goed begin Op naar de volgende aanmelding :)

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aanmelding 3! Hoewel ik het altijd extreem eng vind om dingen te laten lezen zou het denk ik heel goed voor me zijn om dat eens te proberen :) en lijkt een groep die elkaar motiveert en uitdaagt met een goed plan. Ben nog wel benieuwd hoe je de invulling van deze schrijfgroep voor je ziet maar heb dus zeker wel interesse! Cat

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijk, dat is een goede afsluiting van het weekend! Met drie hebben we een ferme basis voor deze schrijfgroep. Morgen stuur ik jullie (TW en Cateau) een persoonlijk bericht met wat meer details. Een idee voor onze eerste bijeenkomst is wellicht elkaar al een stuk toe te sturen waar je je goed over voelt. Zo leren we meteen wat meer over elkaars stijl. Dit kunnen we over de mail bespreken. Ik heb er zin in! Oh ja, voor de mensen die mee lezen en in Amsterdam en omstreken wonen: er is nog plek voor twee ;)

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag allemaal, Even een kleine update: De eerste bijeenkomst is achter ons, leuke groep en veel enthousiasme. Aanstaande dinsdag alweer de tweede ontmoeting, ik kijk uit naar de feedback van iedereen ... Laatste puntje blijft open, er is nog plek voor 1 persoon die er ook zin in heeft om eens in de drie weken samen te komen, op zoek naar creatieve aanmoedigingen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Allemaal, Via Anouk ben ik nu de vijfde die mee gaat doen. Ik ben benieuwd en heb er zin in. Komende week zal ik jullie ook iets sturen voor de bijeenkomst van 28ste. Tot dan! Groetjes!

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag allemaal, Blij om te vertellen dat Schrijversgilde OBA7 momenteel met vijf personen vol zit. We hebben al meerdere bijeenkomsten gehad, de verhalen zijn goed en de feedback onderbouwend. Wanneer er weer plek is zal het via dit forum en waarschijnlijk een nieuw onderwerp kenbaar worden gemaakt. Mocht je interesse hebben, stuur me dan een persoonlijk bericht. Komt er een plek vrij dan laat ik het meteen weten.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag allemaal, Na wikken en wegen en eindeloze vergaderingen is er een wel overwogen besluit genomen: We willen graag een zesde persoon bij ons schrijfclubje! Wie geïnteresseerd is kan mij een persoonlijk bericht sturen met een eigen tekst en kleine motivatie. Plaats tevens een klein berichtje op dit prikbord. Dus, heb jij zin om elke drie weken twee uur lang intensief door elkaars teksten heen te gaan en oprechte feedback te geven en te ontvangen...meld je dan nu aan !

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste mensen van het schrijversgilde, Leuk dat ik de eerstvolgende keer aan mag komen schuiven als potentiele nummer 6. Veel zin in! Mijn verhaal volgt via de mail. Groetjes en tot ziens, Mijke

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Helaas zitten jullie vol, als er ruimte laat het me weten aub, ik ben 37 en woon in Amsterdam en ben vaker op een schrijfclubje geweet in de OBA in het kader van de NaNoWriMo.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag allemaal, We zijn weer open voor nieuwe leden! De groep is gezellig, maar bovenal consequent en vlijtig waar het neer komt op inleveren van verhalen en feedback. Elke drie weken geven we elkaar weer ons eerlijke open commentaar, waar het beter kan en waar het al goed is. Graag horen we van je als je ook toe bent aan wat structuur in je schrijverschap!

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste senorpelota, ik zou graag willen participeren in de goep. Ik woon in Amsterdam, werk in het onderwijs als docente Engels en ben 24 jaar en sta op het punt de doorstart te maken in mijn schrijversambitie. Ik heb wegens studie en werk het schrijven het afgelopen jaar wat laten liggen maar ga er nu weer helemaal voor. Ik kan creatief schrijven en kijk ernaar uit om werk open te stellen voor feedback en feedback te geven. Ik ben consequent en op tijd en zie ernaar uit om eens in de drie weken te ontmoeten. Met vriendelijke groet, en hopelijk tot mijn eerste en jullie volgende meeting! Jennifer

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag JM, Bedankt voor je reactie, ik stuur je vanavond even een persoonlijk bericht met wat meer informatie!

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste schrijvers uit omstreken Amsterdam, Herfst is gearriveerd, terrasjes zijn gesloten. Je vindt jezelf weer vaker terug achter de computer, kijkt naar je verhalen en denkt: 'Waar kan het beter?' Kijk je uit naar een groep van gemotiveerde schrijvers die allemaal datzelfde doel nastreven? Laat het ons dan weten via dit prikbord. Momenteel zijn we met zijn vijven en is er nog plek voor nr. 6..

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou graag eens kennismaken! Ik ben 38, woon in Amsterdam en ben onlangs eindelijk begonnen om werk te maken van mijn schrijfambities. Ik volg op dit moment een schrijftraining bij de Schrijversvakschool (denk na over een vervolg) en ben heel voorzichtig met een groot verhaal begonnen (ik mag van een goede vriend nog geen boek zeggen).

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Rasa, Ik kan je schijnbaar geen PM sturen. Leuk dat je overweegt bij onze schrijfgroep te komen. Zou je me wellicht al een eerste kort verhaal kunnen sturen met waarom je bij een schrijfgroep wilt? Als reactie daarop stuur ik je wat verhalen van ons, zodat je ook een idee krijgt waar wij mee bezig zijn ( en daarbij wat toelichting over ons reilen en zeilen als groepje).

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Senorpelota, Ik vroeg me af of jullie in de tussentijd al een zesde lid hebben gevonden of niet. Zelf ben ik 32, woon in Utrecht en ben dit jaar weer begonnen met schrijven. Op het moment schrijf ik nog fanfiction en ben een eigen roman aan het voorbereiden. Ik begin nu pas met het schrijven van korte verhalen en merk dat ik dit een stuk moeilijker vind dan de plot voor een heel boek. Ik wil met het schrijven graag serieus verder en hoop ooit een eigen roman uit te geven. Denk erover na om een schrijfcursus te volgen. Ik hoor het graag!

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi JKay, Bedankt voor je reactie. Wij zijn nog steeds op zoek naar een zesde lid voor onze schrijfgroep. Ik stuur je hierover een persoonlijk bericht! Groet, Tekstwonder

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lid no. 5 kan inmiddels melden dat ze haar plek gevonden heeft. Schrijfgroep OBA7 bevalt uitstekend. Stok achter de deur, stevige en inhoudelijk feedback, gezelligheid, helemaal prima!

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Momenteel is de schrijfgroep met zes leden goed gevuld. Het is mooi te zien dat iedereen fanatiek is. Schrijfdoelen worden gehaald en er is zichtbare progressie. Mochten er enthousiastelingen zijn die ook structureel hun schrijven willen oefenen en verbeteren, meld dat dan hier. We laten het meteen weten als er een plek vrij is!

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lid no. 6 kan tevens melden dat ze haar plek gevonden heeft. De groep is erg leuk, het feedback is inderdaad stevig en inhoudelijk (je hebt er altijd iets aan en het helpt je echt verder) en het is altijd heel gezellig. Iedereen in de groep is serieus met het schrijven bezig en dat vind ik heel belangrijk.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er is inderdaad weer een plek vrij bij onze schrijfgroep, mocht je dus uitkijken naar regelmatige feedback, laat me dat dan weten via dit forum, of via een bericht!

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hang meestal op andere schrijversfora rond, maar werd niet zo lang geleden weer 'ns op dit forum gewezen, besloten om eindelijk eens het forum door te snuffelen en daar kwam ik dit draadje tegen. Is dit nog steeds van toepassing, dat jullie nog mensen zoeken? Ik heb bij een schrijversgroep gezeten, maar die bloedde helaas door gebrek aan animo en activiteit vrij snel dood, dus als er plek is, hoor ik het graag!

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo, ik ben Anouschka en ik heb na 6 jaar weer interesse gekregen in het schrijven. In het verleden zat ik bij een schrijfgroepje, maar dat viel na een jaar helaas uit elkaar. Daarna heb ik niet veel meer gedaan met mijn hobby. Sinds een aantal maanden kriebelt het weer in mij om te gaan schrijven. Als gevolg daarvan heb ik een blog bijgehouden. Vandaag werd ik weer herinnerd aan mijn inschrijving bij Schrijven Online en heb ik toch maar de stap genomen om dit berichtje te schrijven. Dus in het geval dat er weer plek meldt ik mij bij deze aan! Groetjes en hopelijk tot snel! Anouschka