Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Lezer of leester gezocht voor roman

Ik zoek een lezer of leester voor mijn roman. Je kan het boek in één keer uitlezen. Ik vraag je niet om correcties of suggesties. Ik heb feedback nodig van iemand die mij niet kent. Zelfs als je het niet interessant vindt en niet verder wilt lezen, is dat voor mij OK. Het enige wat ik van je verlang is dat ik na afloop je een paar vragen mag stellen.

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe lang is dat boek dan? Waar gaat het over? Kun je een stukje op proeflezen plaatsen; zodat mensen kunnen zien of het überhaupt de moeite waard is?

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het enige wat ik van je verlang is dat ik na afloop je een paar vragen mag stellen.
Lijkt mij een goed plan. Maar ... geen digitaal boek. Gewoon een echt boek a.u.b.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Ik zoek een lezer of leester voor mijn roman. Je kan het boek in één keer uitlezen. Ik vraag je niet om correcties of suggesties. Ik heb feedback nodig van iemand die mij niet kent. Zelfs als je het niet interessant vindt en niet verder wilt lezen, is dat voor mij OK. Het enige wat ik van je verlang is dat ik na afloop je een paar vragen mag stellen.
Toch vraag je nogal een tijdsinvestering van de lezer (m/v). Daarom is de vraag gerechtigd wat daar tegenover staat. Diana's suggestie is een heel goede: plaats een stuk op Proeflezen, dan hebben eventueel toekomstige proeflezers alvast een indruk of ze het hele boek willen lezen - of dat niet zien zitten. Daarnaast krijg je mogelijk ook al veel feedback op inhoudelijke punten.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het enige wat ik van je verlang is dat ik na afloop je een paar vragen mag stellen.
Lijkt mij een goed plan. Maar ... geen digitaal boek. Gewoon een echt boek a.u.b.
Hallo Yrret, Bedankt voor je reactie. Ok, ik laat het voor je drukken. Ik denk dat ik dinsdag of woensdag wel een gedrukt exemplaar kan hebben. Ik stuur je nog wel een bericht. Dank alvast, Dick

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mirach, Je schrijft:
Het enige wat ik van je verlang is dat ik na afloop je een paar vragen mag stellen.
Nee, je verlangt dat je boek/manuscript gelezen wordt. Dat is nogal wat. Serieus, begin met een fragment op proeflezen.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aan janpmeijers en Thérèse. Deze oproep heeft mij gebracht wat ik wat vroeg. Ik ben de twee lezers via schrijversonline zeer dankbaar. De lezers (Yrret en saraknockaert) gaven mij veel meer (kwalitatief heel goede) feed-back dan ik van hen verlangde. Ik ben het eens dat er iets tegenover mag of zelfs moet staan. De roman had al twee beoordelingen achter de rug voor ik op dit forum deze vraag stelde. Voor de proeflezers had ik vijf vragen voorbereid, vier gesloten en één open vraag, waarbij het er bij mij om ging of mijn bedoeling voldoende uit de verf komt (symboliek en parallellen) voor lezers die mij niet kennen. Het aanbieden van een hoofdstuk zag ik niet zitten, omdat ik dan een keuze zou moeten maken uit welke laag van het verhaal ik zou moeten kiezen. Een lezer zou een verkeerde indruk kunnen krijgen waar het boek over gaat en een synopsis zou teveel weggeven. Een flaptekst had gekund en zou ik vooraf hebben gegeven als daar om gevraagd zou zijn. Ik heb nadrukkelijk tegen de proeflezers gezegd dat wanneer het boek ze niet bevalt het ook prima is en ik niet van hen verwacht dat ze tegen hun zin in het boek zouden uitlezen. Nu mijn boek vijf lezers achter de rug heeft en ik hun waardevolle opmerkingen verwerkt heb, is het tijd voor professionele redactie en beoordeling. Die fase ben ik nu ingegaan, omdat ik nu weet dat mijn roman die kosten waard is. Ik geef per jaar zeker een paar honderd euro uit aan boeken. Daar zitten meerdere exemplaren tussen die ik als oninteressant naar de kringloopwinkel breng. Ik vermoed dat ik niet de enige ben. Smaken verschillen. Dus waarom niet collega schrijvers helpen? Ik ben daar best toe bereid.