Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Verhaal/Plot zoekt schrijver

Beste Schrijver(s), Ik heb al jaren lang een ploot/idee voor een verhaal in me hoofd zitten. Ik heb het verhaal vaak gepitcht aan vrienden en bekenden en krijg altijd de opmerking dat ik er echt iets mee zou moeten doen. Ik zou plaatsen onder het genre; Ik kan zelf niet schrijven en ken ook niet iemand in mijn omgeving die dat (goed) zou kunnen. Ik ga het verhaal/plot nu niet publiekelijk maken of samenvatten, maar sta open om benaderd te worden het persoonlijker toe te lichten. Geen inspiratie? Opzoek naar een goed plot/verhaal? ik hoor het wel, Welhous

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Welhous! Schrijven leer je al doende. Ik heb ruim vier jaar lang met een plot in mijn gedachten rondgelopen, zonder één letter op papier te (kunnen?) zetten. Op een doorsnee middag besloot ik uit verveling maar wat te experimenteren met Word op m'n laptop, en aan het einde van de dag had ik reeds 3 hoofdstukken opgeslagen, waar ik overigens al zeer tevreden over was. Mijn eerste roman, Der Sieg (Duits, "de overwinning"), werd drie jaar geleden voltooid en bestond uit 65 bladzijden. Door al dat schrijven had ik m'n eigen schrijfstijl ontdekt, en door het aan anderen te laten lezen en hun beoordelingen te incasseren, ontdekte ik wat voor zinsbouw, woordkeuzes en verhaalwendingen mensen over het algemeen graag lezen. Zo kon ik mijn schrijfstijl bijschaven en verfijnen. Momenteel ben ik Der Sieg aan het herschrijven, verbeteren op basis van de commentaren en de kennis die ik heb vergaard dankzij de eerste versie. Het verhaal telt nu dubbel zoveel bladzijden en is aanzienlijk verbeterd, vind ik persoonlijk. Als ik nooit was begonnen met schrijven, had ik nu nog niks gekund met pen en papier. Probeer het eerst zelf eens. Als het echt helemaal niet lukt, kan je altijd nog hulp vragen :)

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kom je in het frittenkot, bestel je twee met, zegt de uitbater: "waarom bak je e niet zelf?" Ik neem aan dat je in al die jaren al wel eens op het idee gekomen bent om het te proberen op te schrijven, en dat je niet zit te wachten op het antwoord 'doe het zelf'. Je opmerking "ik kan zelf niet schrijven" geeft me moed, want ik ken mensen die denken dat ze wel kunnen schrijven en bij enkelen betekent dat dat ze hun eigen fouten niet eens zien. Ik ben vrijetijdsschrijver die weinig leesbaars heeft gepubliceerd, ik heb weinig internetmogelijkheden, ben traag van begrip dus je zult me alles zo omstandig moeten uitleggen dat je na afloop zult denken: 'hij heeft alleen maar opgeschreven wat ik hem verteld heb - de volgende keer doe ik het zelf.' Toch nog interesse? Stuur me je plot en wat achtergrondinformatie over jezelf, misschien kunnen we er samen wat mee. (klik op mijn naam die hiernaast staat en 'schrijven on line' biedt een link naar mij.)