Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

proeflezers gevraagd: science fiction roman

Ik zoek proeflezers om een oppervlakkige eerste indruk te geven. Ik vraag alleen te lezen als onderstaande flaptekst je belangstelling wekt, en tot waar je het nog leuk vindt - verder hoeft niet. En er is geen enkele tijdsdruk. 160 bladzijden + illustraties. GENRE: science fiction. FLAPTEKST: Een groepje Delfse studenten knutselt een raket in elkaar, vliegt daarmee naar een exoplaneet en ontdekt vreemde levensvormen. Een afgegraasd thema, maar anders uitgewerkt. Het is geen technofiel verhaal, integendeel: de raket mag niets kosten en ziet er dan ook niet uit. De jonge helden zijn meer bezig met hun puberteit dan met het houtje-touwtje technologie en worden op het lanceerplatform in Kourou uitgelachen door buitenlandse crews met veel geliktere raketten - maar Hollands Glorie vliegt en daar gaat het om. En de levensvormen zijn niet de geijkte homonoide monsters maar op een heel andere manier bizar. VRAGEN: Het verhaal is verzonnen, maar ook weer niet sheer-fantasy: bij details moet de lezer zich afvragen: is het waar, of zou het waar kunnen zijn? Ik wil weten of dat lukt, of de lezer niet afhaakt bij technische details. Deze vragen kunnen niet beantwoord worden op basis van een fragment, vandaar dat deze oproep niet bij de rubriek 'proeflezen' staat. Het verhaal is nog niet gepolijst. Na reacties van proeflezers vermoed ik veel te moeten aanpassen, vooral de natuurbeschrijvingen op de exoplaneet. Het tijdrovende zinnen polijsten en spelling controleren is nog niet aan de orde, als het zo ver is kan ik dat zelf wel, proeflezers hoeven zich daar niet druk over te maken. Geinteresseerd? Klik op mijn naam, stuur me een email en ik stuur het verhaal terug.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Menno, Klopt het dat het boek eerder voor jongeren is, dan voor volwassenen? Ik denk bij het lezen aan dat doelpubliek (niets mis mee hoor). Als het voor jongeren is, dan kan je altijd een kortere versie maken voor de John Flandersprijs (Google dat maar eens, er is 2000 euro mee te winnen). Maar ik wijk af ... Ik vind de flap zeker niet slecht. In de eerste zin geef je al heel veel informatie prijs. Tenzij er veel meer in het boek aan de hand is. Ik ben wel nieuwsgierig en wil wel een poging doen. Als ik afhaak, dan zeg ik je ook waarom. Ik ben benieuwd naar de spanningsboog, je plot, je personages, humor, ... Het is altijd de kunst om een gezond evenwicht te vinden met die technische beschrijvingen. En de aloude truuk is: laat je personages het uitleggen. Zelf ben ik een fan van technothrillers en vond de technische uitleg van bijvoorbeeld Michael Crichton om van te smullen. Maar ik hoop echt dat je verhaal boeit en blijft boeien. Stuur het gerust door!!! Pas op hé, ik ben een kritische Vlaming :p

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is geen jongensboek. Toen ik vijftien, zestien was zou ik zelf wel mooi gevonden hebben maar nog lang niet alles kunnen oppikken. Verzoek aanwie wil proeflezen: stuur me een email, ofwel via schrijvenonline, ofwel direct naar Pas dan ken ik je emailadres en kan het boek opsturen. Via deze reacties kan ik geen bijlagen versturen.