Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Selectie maken voor e-book

Mijn naam is Jan Ploeg. Ik woon in Ierland en zwem hier nu elf jaar met een solitaire dolfijn, waar ik een website over heb bijgehouden, *** Ik heb al vaker overwogen om hieruit een e-book te distilleren en nu ik deze maand de grens van 200 bezoekers gemiddeld per dag heb overschreden wil ik daar werk van maken. De hoeveelheid materiaal is immens, 352 artikelen, honderden foto's en tientallen video's. Bovendien is de kwaliteit van de artikelen niet gelijkelijk verdeeld. Ik zal moeten selecteren, maar wat doe je met een aflevering die begint met: 'Er graasden een paar schapenwolkjes aan de horizon', terwijl de rest van de aflevering niet boven de middenmaat uitkomt? Ik zoek iemand die me kan helpen met de selectie en het geschikt maken voor publicatie van een 'Best of' compilatie. 'Dolphin Address' is voor mij een roeping. Ik heb er nooit iets aan verdiend en kan ook geen concrete beloning in het vooruitzicht stellen. Maar ben zeker bereid om in een eventuele opbrengst te delen. Bovendien is het mogelijk om hier zelf voeling op te doen over het zwemmen met een 'friendly dolphin'. De website heeft overigens ook een even grote Engelse editie. Jan Ploeg

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Hallo Jan Ploeg, welkom op SO. Het is niet toegestaan om in je topic mensen naar je website te leiden, dus je websiteadres heb ik verwijderd. Ik zie dat het ook al in je onderschrift staat - prima! Omdat er geregeld oproepen op het forum worden gedaan voor het (mede)schrijven van een boek, hebben we een klein advies opgesteld: http://www.schrijvenonline.org/forum/110287 Het 'delen van eventuele opbrengsten' is meestal niet erg concreet. Waarschijnlijk zal je partner - als ik je medewerker zo noemen mag - veel tijd en energie steken in je project. Hoe leuk het ook is, vaak wil men daar toch iets concreets tegenover gesteld zien.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Persoonlijk denk ik dat je niet de best geschreven stukken moet selecteren, maar de stukken die het meest veelzeggend zijn. En die dan tekstueel (laten) verbeteren. Je wilt toch niet dat een dip in je schrijven toen je nu beperkt bij het neerzetten van een geheel?

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je moet inderdaad (leren) doen wat elke schrijver doet: (eindeloos) schaven en schrappen, kortom herschrijven. Leuke webstek trouwens en welkom op het forum!

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
en Dolphinman, ik heb je onderschrift drastisch ingekort. Er staat duidelijk onder het invoervakje van het onderschrift wat het maximum is.