Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Verhalen delen

Ik zoek een vrouw die graag met een andere vrouw verhalen wilt delen.Het idee is om elkaars verhaal te leren en daarvan de sterke en minder sterke punten van op te noemen. Wat vond je mooi, wat niet en waarom. Mijn Nederlands is niet mijn sterkste kant, mag je wel verbeteren, maar daarin zal ik je dus minder goed mee kunnen helpen. O ja, ik schrijf van alles en voor elke leeftijd.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom enkel en alleen maar een vrouw? Sorry als deze vraag persoonlijk overkomt, maar zulke dingen intrigeren mij.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom enkel en alleen maar een vrouw? Sorry als deze vraag persoonlijk overkomt, maar zulke dingen intrigeren mij.
Vrouwen hebben een andere schrijfstijl dan mannen. Ik denk ook dat de meeste vrouwen hun kritiek op een andere manier brengen dan mannen. Wij kunnen hard en eerlijk zijn, maar tegelijk zien we ook elkaars potentie en halen we dat kritische gedeelte uit iemands stuk zodat hij van zijn sterkste kant door kan groeien. Daarnaast praat het anders, voelt het anders is het gewoon anders dan samenwerken met een man.

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Angelique, wat zijn jouw ideeën hier verder bij? Bijv. wil je contact via de mail of bij elkaar op de koffie, heb je voorkeur voor een bepaalde leeftijdsgroep, wil je dat de ander bij jou in de buurt woont, heb je een voorkeur voor het genre dat jij en de ander schrijven? Zomaar wat vragen die bij me op kwamen.

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Angelique, het maakt mij niet uit dat je liever verhalen uit wilt wisselen met een vrouw, maar om hier de stelling dat: 'vrouwen anders schrijven dan mannen' te poneren als vaststaand feit is denk ik onnodig. Kun je die stelling onderbouwen? Wil je ook alleen vrouwelijke lezers? Ach, laat ook maar. Veel succes.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Uitreiking VrouwDebuutprijs op 10 november'
Ik krijg vieze kriebels door zulke dingen. Noem me maar een feminist.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Angelique, wat zijn jouw ideeën hier verder bij? Bijv. wil je contact via de mail of bij elkaar op de koffie, heb je voorkeur voor een bepaalde leeftijdsgroep, wil je dat de ander bij jou in de buurt woont, heb je een voorkeur voor het genre dat jij en de ander schrijven? Zomaar wat vragen die bij me op kwamen.
Iemand hoeft voor mij niet in de buurt wonen. leeftijd v.a. 30 jaar tot 60, zelf ben ik 37 en dan zit je meer op éénlijn. Ik zit nog niet vast aan een genre en schrijf voor zowel kinderen, jeugd als volwassenen. Dus daarin heb ík geen voorkeur. Je kunt natuurlijk mailen, maar als het contact leuk is kan het ook onder genot van een kop koffie.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Angelique, het maakt mij niet uit dat je liever verhalen uit wilt wisselen met een vrouw, maar om hier de stelling dat: 'vrouwen anders schrijven dan mannen' te poneren als vaststaand feit is denk ik onnodig. Kun je die stelling onderbouwen? Wil je ook alleen vrouwelijke lezers? Ach, laat ook maar. Veel succes.
Ik wil niet alleen vrouwelijke lezers. Ik heb het ooit ergens gelezen. Zegt niet dat we minder zijn maar dingen anders opvullen, niets mis mee. waarschijnlijk omdat wij een ander blik op ervaringen werpen door de bouw van onze brein en hormonen. Mss had ik beter kunnen neerzetten dat ik mezelf fijner voelt om met een vrouw samen te werken. Sorry als ik iemand beledigd heb.

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je zoiets zegt vind ik dat je het moet kunnen onderbouwen. 'Ik heb het ergens gelezen' is gewoon niet genoeg om weer opnieuw een reactie vol aannames te posten, over hormonen en bouw van onS brein(?) Het maakt mij eerlijk gezegd niet uit hoe jij erover denkt, en ik wens je natuurlijk alle goeds en succes met zoeken naar een proeflezer. Er lezen hier echter ook jongeren mee en ik wil daarom toch even gezegd hebben dat iedereen, man of vrouw, jongen of meisje, moet kunnen schrijven hoe hij of zij dat wil, in een stijl die het individu past. Zonder dat daarbij automatisch een mannelijke of vrouwelijke schrijfstijl en daarmee een beperkend waardeoordeel wordt gesteld. Mvg

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nooit gezegd dat ik bepaal hoe iemand moet schrijven of in welke stijl. Alleen dat er een vaak algemeen verschil is. Hier als nog de onderbouwing. O ja die hormonen en bouw zijn geen aannamens maar waar. zou het zelf toch moeten weten gezien ik biologie gestudeerd heb. wist niet dat ik hier met een scriptie bezig was. http://www.ehow.com/info_8001121_difference-male-… http://www.scientias.nl/man-heeft-andere-spreekst…

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oké, jij wilt teksten uitwisselen met vrouwen tussen de dertig en de zestig jaar oud. Maar je schrijft van alles en voor elke leeftijd. Op basis van dat laatste zou ik je dan ook adviseren om uit te wisselen met 'van alles en van elke leeftijd', maar goed, wie ben ik?

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wow. "Hoewel het onderzoek zeker interessant is, rijst natuurlijk ook de vraag wat het nut ervan is. Keune’s onderzoek toont aan dat sociale achtergronden invloed hebben op spreekstijl en woordkeuze. Dat betekent dat in toekomst taalonderzoek niet zomaar uitgegaan kan worden van één standaardspreker. Die bestaat namelijk eigenlijk niet." Ik vond helaas (of gelukkig) niets in je link over 'hormonen en de verschillende bouw van 'ons' brein'. Maar je schrijft inderdaad geen scriptie en twee links is al heel wat. Dus ik denk dat je het wel met een gerust hart hierbij kunt laten.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oké, jij wilt teksten uitwisselen met vrouwen tussen de dertig en de zestig jaar oud. Maar je schrijft van alles en voor elke leeftijd. Op basis van dat laatste zou ik je dan ook adviseren om uit te wisselen met 'van alles en van elke leeftijd', maar goed, wie ben ik?
Daar heb ik niet bij stil gestaan maar je hebt eigenlijk wel gelijk. Dus voor alle leeftijden is mijn oproep.