Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dienst voor amateurschrijvers

Hallo, Mijn naam is Bram en ik ben Media & Entertainment Management student en tevens amateurschrijver. Ik volg een minor ondernemen en daarvoor moet ik een ondernemingsplan voor een eigen verzonnen bedrijf maken. Ik had het idee een online platform te ontwikkelen waar schrijvers hun boek/verhaal kunnen presenteren voor potentiële kopers (mocht het boek al zijn uitgegeven) of uitgevers om hen ervan te overtuigen dat uw verhaal het waard is. Key features: -Net geen volledige website maar meer dan een gratis blog -Netwerk met uitgevers en self-publishing diensten -Extra diensten zoals grafische ontwerpen voor uw boek (omslagtekening etc.) -Een sociaal platform om met vele andere schrijvers in contact te komen. Het doel is om het karakter en/of de charme van uw boek over te brengen naar de potentiële koper, net zoals een filmtrailer als het ware. De nadruk wordt gelegd op de visuele presentatie. Deels met de gedachte "één foto zegt meer dan 1000 woorden". Mij werd verzocht te onderzoeken of hier behoefte aan is. Ik ken geen amateurschrijvers in mijn eigen omgeving dus vandaar dat ik hier mijn vraag plaats. Mijn vraag aan u is, mocht dit bestaan, zou u er behoefte aan hebben? Bent u wellicht bereid om hiervoor een klein bedrag p/m hiervoor neer te leggen (denk aan 5 - 10 euro), of gratis in ruil voor het vertonen van advertenties. Wat is de drempel waarom u het niet zou doen en wat zou u juist overtuigen om het wel te doen. Bij voorbaat dank.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh behoefte is er wel. Amateurschrijvers genoeg die graag nog een plek willen waar ze hun eigen boek kunnen promoten. En er zijn ook vast schrijvers die willen betalen voor advertentieruimte op een site. Ik ben echter heel sceptisch over of de lezer hier behoefte aan heeft. Lezers gaan af op de meningen van vrienden, bekenden en recensenten (in die volgorde) en gaan niet uit zichzelf naar een site die alleen bestaat uit advertenties. Vooral niet als het gaat om advertenties voor boeken van onbekende, niet-uitgegeven schrijvers. Ik zie dus geen rendement voor de schrijvers, want ze verkopen er geen extra boeken mee. De enige die ik dus echt beter zie worden van een dergelijke site, is de beheerder van die site. Aangezien dit je doel is (niets mis mee) denk ik dat je wel iets bedacht hebt waar wat mee valt te verdienen.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Er zijn al veel sites die dit (met een andere insteek) hebben geprobeerd. Het succes staat of valt met een groot aantal bezoekers. Een groot aantal bezoekers trek je door vooral kwaliteitsboeken te bieden. Kwaliteitsboeken bied je door een selectie te maken. Als je een selectie maakt kan niet iedereen zich aanmelden en geld vragen is dan ook een beetje vreemd. Wat jij voorstelt is in essentie een grote reclamefolder voor lezers. Maar dan nog zonder marketingafdeling die de folder samenstelt. Ik denk dat het niet gaat werken. Daarnaast lijkt het uit jouw eerste alinea alsof je je richt op medeschrijvers en niet op alle lezers. Is het nou bedoeld om je boek te maken, of om het te promoten? Of beide? En is de doelgroep dan de lezer of de schrijvende lezer?

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijk eens naar http://www.boektrailer.nl/ Verder heb ik niet het idee dat een online-dienst voor willekeurige boeken gaat werken. Belangrijk is dat je een doelgroep bereikt, en dan is het verstandiger in te haken bij bestaande initiatieven voor bepaalde doelgroepen (ik noem een Magic Tales, Vrouwenthrillers, Young-Adult, maar er zijn er (ongetwijfeld veel) meer). Over het algemeen worden boeken al aangeboden bij de uitgevers, ook als dat POD is. Wie goed bezig is, is bij Bol.com te vinden. Dat "netwerken" moet je waar kunnen maken. Daarvoor heb je een Naam nodig in de wereld van de boeken. Je moet iemand zijn die mensen kent, of op zijn minst mensen kent die andere mensen kennen. Dat is niet iets voor een starter in de boekenwereld. Ik ben niet overtuigd van je onderneming. Ik begrijp dat het fictief is voor je studie, maar ik denk dat je te licht denkt over het opstarten van een bedrijf in deze business. Samengevat: ik heb geen behoefte aan een dienst die iedere willekeurige schrijver probeert aan te bieden aan iedere willekeurige lezer.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Daarnaast lijkt het uit jouw eerste alinea alsof je je richt op medeschrijvers en niet op alle lezers. Is het nou bedoeld om je boek te maken, of om het te promoten? Of beide? En is de doelgroep dan de lezer of de schrijvende lezer?
In de kern is het platform bedoelt om jouw boek uitgebreid te kunnen presenteren. Meer dan alleen een synopsis en een aantal pagina's uit het boek. Er komt achterliggende informatie over het verhaal, de karakters, wellicht de fictieve wereld waarin het zich afspeelt. Zo visueel mogelijk gepresenteerd zodat het aantrekkelijk overkomt. Het is voor de medeschrijver maar ik heb nog inderdaad te weinig nagedacht over de lezer. Hoe trek ik die aan bijvoorbeeld.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zijn al veel sites die dit (met een andere insteek) hebben geprobeerd. Het succes staat of valt met een groot aantal bezoekers. Een groot aantal bezoekers trek je door vooral kwaliteitsboeken te bieden. Kwaliteitsboeken bied je door een selectie te maken. Als je een selectie maakt kan niet iedereen zich aanmelden en geld vragen is dan ook een beetje vreemd. Wat jij voorstelt is in essentie een grote reclamefolder voor lezers. Maar dan nog zonder marketingafdeling die de folder samenstelt. Ik denk dat het niet gaat werken. Daarnaast lijkt het uit jouw eerste alinea alsof je je richt op medeschrijvers en niet op alle lezers. Is het nou bedoeld om je boek te maken, of om het te promoten? Of beide? En is de doelgroep dan de lezer of de schrijvende lezer?
Erm, je herhaalt letterlijk punt voor punt wat ik in mijn reactie schreef? Waarom?

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is voor de medeschrijver maar ik heb nog inderdaad te weinig nagedacht over de lezer. Hoe trek ik die aan bijvoorbeeld.
Niet. Advertenties trekken geen lezers. Als je wilt dat lezers langskomen moet je lezers iets te bieden hebben dat beter is dan Goodreads.com. Succes.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat lijkt me zoeken naar de heilige Graal. Dat is waar het om draait voor alle schrijvers: hoe trek ik de geïnteresseerde lezer aan op internet?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Erm, je herhaalt letterlijk punt voor punt wat ik in mijn reactie schreef? Waarom?
Kijk eens naar de tijd van de reacties. Het startbericht lezen, het antwoord bedenken en tikken duurt wel meer dan twee minuten hoor.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erm, je herhaalt letterlijk punt voor punt wat ik in mijn reactie schreef? Waarom?
Kijk eens naar de tijd van de reacties. Het startbericht lezen, het antwoord bedenken en tikken duurt wel meer dan twee minuten hoor.
Ah. Great minds en dat soort dingen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die een trailer kan maken. Als je zo iemand weet hoor ik het graag. :)

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die een trailer kan maken. Als je zo iemand weet hoor ik het graag. :)
Macarthur, open daar a.u.b. een eigen topic voor; dat heeft meer effect (zichtbaarheid), plus: gebruik andermans topic niet voor eigen noden / vragen.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Koppelen naar, bundelen van en plaats creëren voor recensies. Dan is er tenminste een reden om als koper langs te surfen.