Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Dichter gezocht voor gedicht in mijn boek

Hoi allemaal, Ik zit nog in de beginfase van mijn boek (hoofdstuk 1) en daar wil ik eigenlijk een brief/gedicht plaatsen, maar zelf ben ik niet zo goed in cryptisch schrijven en daarom hoop ik dat iemand mij daarbij wil helpen. Het boek is een Fantasy verhaal over een meisje van 17 jaar, ze is ontvoerd en gebeten door een vampier (dat laatste is haar onbekend) en zit momenteel in een grot waar ze net is bijgekomen. Haar hele lichaam doet zeer en ze wil graag weg uit de grot maar dan ziet ze op een soort verhoging een aantal spullen liggen, haar eigen dolk, een ketting, een gouden kelk en een envelop met haar eigen naam, Saar. Uit nieuwsgierigheid gaat ze toch kijken wat er in de envelop zit en leest de brief/gedicht. Het moet ongeveer opgebouwd zijn als wat ik hieronder heb geschreven, maar dan cryptischer en in mooiere zinnen, deze hoeven trouwens niet te rijmen van mij. Het idee is dat ze de keuze krijgt om te sterven of te leven volgens de regels van de schrijver. Dat betekend dat ze de kelk moet leegdrinken, er zit trouwens bloed in, hierdoor zal ze helemaal transformeren tot vampier. De ketting moet ze dragen zodat ze ook overdag in de zon kan lopen en ze moet bij de grot blijven, zelfs als ze vlucht zal hij haar altijd kunnen vinden. Ze mag niet in de buurt komen van mensen en zeker niet naar haar ouders gaan, deze zijn overigens vermoord nadat ze ontvoerd is. Als ze ervoor kiest om de kelk niet leeg te drinken zal ze ook dood gaan binnen een korte tijd. Het is belangrijk dat naar voren komt dat ze moet kiezen tussen doodgaan of het leegdrinken van de kelk, dat moet overtuigend zijn. Saar, Leven of Dood, aan jou de keuze. Dood is de makkelijkste weg, steek de dolk door je hart en je bent vrij van de pijn in je lichaam. Wil je blijven leven, dan moet dat volgens nieuwe regels. Drink de kelk helemaal leeg, het zal je pijn verlichten. Als je dit niet doet kun je net zo goed de dolk gebruiken, je uren zullen geteld zijn. Draag de nieuwe ketting en doe hem onder geen enkele omstandigheid af, hij zal je beschermen tegen het licht en wezens van de duisternis. Ga niet terug naar je ouders, zij zullen je niet missen. Contact met andere mensen kan alleen maar problemen geven. Blijf in de buurt van de grot. Weglopen heeft geen zin, ik weet je altijd te vinden. En blijf leven, je bent uitverkoren voor een hoger doel. Groet Nick Ik hoop dat iemand het leuk vind om de uitdaging aan te gaan en er iets van te maken. Groetjes

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is maar een idee.. Verloren in het hart van de duisternis verkerend in de wereld van het ongewis sterf voor eeuwigdurende verlichting of verwerp de zinloze levenskring geketend aan een magisch sieraad bevrijd van verdriet en verraad bestemd het leven te ontstijgen uitverkorene in een hogere strijd drink om krachten te verkrijgen overwin de heerschappij van de tijd

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi Cychick, iig bedankt voor het reageren en het is echt een prachtig gedicht, maar ook iets te cryptisch. Mijn hoofdpersoon moet nog wel kunnen begrijpen wat er staat en het kunnen omzetten in een handeling. Het is namelijk haar enige aanwijzing tot wat haar is overkomen en wat ze verder moet doen. Misschien kan ik het toch nog ergens voor gebruiken maar niet voor op deze plek in het boek. Groetjes

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey, ik heb zelf ook een stukje geschreven en hopelijk past hij bij je verhaal: " Saar, Ontwaakt ben jij Maar voor hoe lang? Je zult moeten kiezen Tussen dolk of drank Er is een makkelijke weg Dat is dood door de dolk De pijn zal vervagen Als een zomerse wolk Is leven je keuze? Drink dan de kelk leeg Het geluid wat verzwakte Was je hart, dat nu eeuwig zweeg Houd nu deze ketting Te allen tijde om Het beschermt je tegen licht En makers van het gegrom Je ouders zullen je vergeten Je bent geen gemis Je komt er over heen Zo leert geschiedenis Deze grot is je huis Verborgen voor anderen vluchten is nutteloos Is wat ik beken Jouw avontuur begint pas Wacht op mijn komst Je bent uitverkorene En vertrekt spoedig naar het heiligdom. Nick " Groetjes en succes.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, vampieren! Ik ben dol op vampieren. Of zijn het vampiers? Als je haar regels wilt geven zou ik het ook in de vorm van regels gieten. Korter maken zodat het geheimzinniger wordt. Een beetje bazig, het liefst, alsof het niet in hem opkomt dat ze nee zal zeggen. Als ze uitverkoren is voor een hoger doel, is het voor Nick niet erg handig om haar eerst een keuze te geven. Ik zou of dat, of de keuze weglaten, waarmee je het spannender maakt - wat gaat ze doen met die regels. Dan kan de dolk er evengoed wel liggen, misschien moet hij haar wel een keus geven volgens de regels. Nou, dat doet hij dan ook, maar bedekt. Saar, Leven of Dood, aan jou de keuze. Dood is de makkelijkste weg, steek de dolk door je hart en je bent vrij van de pijn in je lichaam. Wil je blijven leven, dan moet dat volgens nieuwe regels. Drink de kelk helemaal leeg, het zal je pijn verlichten. Draag de ketting en doe hem onder geen enkele omstandigheid af. Ga niet terug naar je ouders, zij zullen je niet missen. Blijf in de buurt van de grot. Groet Nick Succes, leuk verhaal idee!

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, Ik heb ook even een poging gedaan om je te helpen. Ik kan het niet zo poëtisch verwoorden dan onze 'huis'dichteres :D maar goed. Misschien kun je er wat mee. (Had wel 'n Rosétje op toen ik het schreef :o ) Verlicht door de dood of verduisterd door het leven? Verheldering, vernieuwing kan ik je geven Drink uit de kelk en je bent uitverkoren Of pak de dolk en je bent voor altijd verloren Kies voor het ultieme, onze krachten zijn groot Vluchten is hetzelfde als kiezen voor de dood Ik volg je, ik vind je, ik haal je terug naar de grot Je ouders hadden geen keuze, de dood was hun lot. Draag de ketting hij zal je beschermen tegen het licht En tegen elk duister wezen, wat zich tegen jou richt. Besef dat je bent gekozen voor een hoger doel Drink het bloed, laat het stromen en voel! Verder vind ik het idd een leuk verhaalidee. Succes!