Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dichten in Tilburg

Mijn tante van 75 jaar, lenig van lijf en gedachten, zou graag een (kleine) dichtclub willen beginnen in Tilburg. Ze zoekt daarvoor een docent, al dan niet ook op leeftijd, die het leuk vindt de groep te begeleiden. Haar staat voor ogen beurtelings thuis bij elkaar af te spreken. Wie kent er een docent die dat zou willen doen en wie heeft een oom/tante/vader/moeder/kennis in Tilburg, die ook graag zou willen leren dichten? hartelijke groet, marre

Lid sinds

19 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Staat er voor die docent een vergoeding tegenover? Lijkt me dat een docent inhuren al snel € 100,- per avond kost + reiskosten.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat zouden die docenten heel erg graag willen, Dries, dat ze dat zouden krijgen. Maar zo liggen de prijzen niet :( Maar het is inderdaad belangrijk wat er uitbetaald kan worden. Misschien kun je dat eens polsen bij je tante.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo. Wat een goed idee. :nod: Denk je dat het nodig is dat er elke week een schrijfdocent bij is? Zo wordt het misschien onnodig duur. Misschien is het een idee om eerst een clubje mensen bij elkaar te krijgen (door bijvoorbeeld briefjes op te hangen in de bieb, de Herdgang, de grote AH, etc.) Misschien kan de groep 1x in de maand een les krijgen van een docent die ook een opdracht geeft voor de volgende keer. In de tussenliggende weken bedenkt de groep opdrachten voor elkaar.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik weet van iemand die een ander soort leerbijeenkomsten bij de mensen thuis organiseert; zij vraagt daar 12 euro per avond per persoon voor. 't Duurt van ongeveer 20.00 - 22.00 uur. Dus 100 euro zou nog best wel eens in de richting kunnen komen - dan heb je aan een groepje van zo'n acht mensen genoeg.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is dus ook een hoog bedrag, MJ. Oke dat zal wel eens voorkomen... 8 a 10 euro pp per avond is gangbaarder. Als je het zelf organiseert. Via een cusrsuinstituut of schrijfschool is het duurder. En dan krijgt de docent nog minder. Je wilt niet weten hoe slecht de CAO voor de kunstzinnige vorming betaalt. :confused: Maar goed, nu heeft Marre nog geen antwoord op haar/zijn vraag. Ik vind het zeker een erg leuk idee!

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat klopt. Er is nog geen atntwoord. Jace van de ven, die stadsdichter is geweest, kent volgens mij heel dichtend Tilburg. Als je opzoekt waar je hem kunt bereiken, heeft hij misschien bruikbare tips. Jammer genoeg ken ik zelf geen dichters of docenten.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marre, ik heb je vraag doorgespeeld aan iemand die je misschien kan helpen. Je hoort er zsm meer van.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor alle tips! Madelief: ik zal op zoek gaan naar Jace van de Ven, en Marria: dank voor het doorspelen. Ik hoop nog wat van je te horen. Dank so far!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Marria, Dank nog voor je bericht. Ik heb nog niets gehoord, maar heb inmiddels wel contact weten te leggen met de stadsdichter en van daaruit weer tips gekregen. Dus dat komt helemaal goed.