Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Lijst met uitgevers

Hallo, Ik heb via Google wel wat uitgeverijen in Vlaanderen en Nederland teruggevonden, maar vaak zie ik in recensies uitgeverijen passeren waar ik nooit eerder over gehoord heb. Ik zit nu met een manuscript dat ik wil verzenden, maar daarvoor wil ik de verschillende bestaande uitgeverijen even doorlichten. Vandaar mijn vraag: Beschikt er iemand over zoiets als een lijst/overzicht van uitgeverijen in Vlaanderen en Nederland? Alvast bedankt.

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Dakota, Wat voor een boek ben je aan het schrijven ? Ik ben een high fantasy verhaal aan het schrijven, maar tevens ben ik aan het kijken welke strategie ik moet volgen (zelf uitgeven, uitgeverij, promotie, vormgeving, publicatievoorstel opstellen etc.). Ik heb inmiddels een lijst van uitgevers (en die zal zeker niet compleet zijn) maar die heb ik opgesteld vanuit mijn scope. Dat is fictie en fantasy. Van die lijst ben ik weg gaan strepen. Mijn verhaal is bv geen Young Adult etc. Afhankelijk van wat voor een soort uitgeverij jij zoekt , kan ik die ruwe lijst sturen ... En natuurlijk ben ik zelf ook geïnteresseerd in 'meer' uitgevers.

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wolf, Ik ben ook wel geinteresseerd in die lijst. Zijn er naast Luitingh nog serieuze uitgevers van Nederlandstalige fantasy? Met serieus bedoel ik dan dat ze hun auteurs geen geld vragen en dat hun boeken in de boekenwinkels belanden.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Wolf, Ik heb een 'gewone' roman geschreven. Wel 170000 woorden, dus dat kan misschien een struikelblok zijn. Alvast bedankt voor de suggesties.

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Dakota, Heb je om te beginnen hier iets aan: https://www.schrijverspunt.nl/uitgevers ? Je zult toch zelf langs de lijst met uitgevers heen moeten lopen en op hun website moeten kijken welke boeken zij aanbieden. Zo kun je een eerste selectie te maken of jouw boek in hun fonds past. Jij kent jouw manuscript het beste om die keuze te kunnen maken.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hartelijk dank, Wolf. Ik had geen idee dat er in Nederland zoveel uitgevers bestonden. Ik ga ze alvast eens bestuderen. Aangezien ik zelf Vlaming ben zou ik ook graag zo'n lijst voor Vlaanderen hebben. Iemand die weet heeft van het bestaan van zo'n lijst?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dakota Flynn,
Wel 170000 woorden, dus dat kan misschien een struikelblok zijn.
Geen nood, schrijven is schrappen. Van 10 naar 6: '170000 woorden zijn mogelijk een struikelblok.'

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dakota Flynn,
Wel 170000 woorden, dus dat kan misschien een struikelblok zijn.
Geen nood, schrijven is schrappen. Van 10 naar 6: '170000 woorden zijn mogelijk een struikelblok.'
Ik heb dus al geschrapt. Eerst waren het er 200000. ;-) Ik laat het nu reviseren.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dakota Flynn,
Ik heb dus al geschrapt. Eerst waren het er 200000. ;-) Ik laat het nu reviseren.
less is more: Ik heb al geschrapt. Het waren er 200000. Nu nog redigeren.

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik begrijp dit soort vragen niet: internet is een bron die gemakkelijk geconsulteerd kan worden. Google, ooit wel eens van gehoord?
Aangezien Google in de eerste zin van haar post stond kunnen we veilig aannemen van wel.