Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Boekpresentatie

Boekpresentatie De bevalling was pijnloos, maar duurde wel enige tijd. Ik heb er een boek uitgeperst. De naam is “Laaiend”. Er zaten verschillende verhalen in mijn hoofd, maar ik moest een keuze maken. Ik heb voor “Laaiend” gekozen, omdat het een psychologische roman is. Het is de eerste keer dat ik voor dit genre gekozen heb. Meestal ga ik voor spanning en humor. Niet dat deze aspecten ontbreken in dit boek, maar je moet het wel zien. Het hoofdpersonage is Talie, een jonge vrouw die dol op haar man is. Doordat hij vreemde trekjes begint te vertonen, verandert haar liefde langzamerhand in wantrouwen. Fragment 1: Simon vroeg om stilte terwijl hij met een lepeltje in een glas rinkelde. Talie dacht dat hij de gasten wilde bedanken voor hun aanwezigheid, maar ze kon haar oren niet geloven toen hij zei: ‘Talie heeft de laatste tijd een probleempje. Ze zegt dat ze telefonisch wordt lastiggevallen door een vrouw of man en soms ook dreigbrieven krijgt.’ Hij grinnikte. ‘Toch ervaart Talie die telefoontjes en brieven als bedreigend.’ Simon zei het op een toon alsof ze spoken zag. Iedereen wendde het hoofd in Talies richting, waardoor ze een kleur als een boei kreeg. Wat bezielde Simon in vredesnaam om dit te zeggen? Ze kon hem wel wurgen. Fragment 2: Robert pakte de medicijnen van tafel en las het etiket. ‘Er zit een gele sticker op waarop staat dat de combinatie met alcohol gevaarlijk is. Dat glas op tafel is toch niet van jou?’ vroeg hij met een lachje. ‘Toch wel. Simon denkt dat het me goed zal doen.’ ‘Nee toch zeker?’ Robert keek Simon geschrokken aan. ‘Er staat duidelijk op dat dit gevaarlijk is, Simon,’ zei hij verwijtend, ‘dan laat je Talie verdorie toch geen wijn drinken?’ ‘Bemoei je er niet mee, Robert. Ze is mijn vrouw en ik weet heus wel wat goed voor haar is.’ ‘Zo te zien niet. Hoe dom ben je eigenlijk? Wil je haar dood hebben of zo?’ Aquazz geeft het boek “Laaiend” uit. Angelique en ik hebben vaak contact gehad en dat verliep heel plezierig. Best knap dat ze zo veel geduld met me had.