Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Vereist een aanpassing van het manuscript een nieuw ISBN-nummer?

Ik heb een boekje geschreven en het heeft reeds een ISBN-nummer. Ik heb het manuscirpt gewijzigd qua lay-out en er een inhoudstafel aan gegeven en heb hier en daar een zin aangepast. Ik wil het naar een drukker opsturen, maar zal de drukker dit aanvaarden wanneer hetrzelfde ISBN-nummer opgeef dan dat ik eerst deed? Of dien ik een geheel nieuw ISBN-nummer aan te vragen voor deze nieuwe druk? Alvast dank voor informatie.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Je hebt dus al een ISBN aangevraagd en ontvangen; dan heb je de site van buro isbn gevonden, je geregistreerd etc. Dan kun je daar ook het antwoord op je vraag vinden:
Bij iedere nieuwe druk moet er een nieuw ISBN worden aangevraagd. Wanneer een publicatie in verschillende verschijningsvormen zal verschijnen dient iedere afzonderlijke verschijningsvorm een eigen ISBN te hebben. Bijvoorbeeld wanneer zowel een ingenaaide als gebonden editie of zowel een video als een DVD van hetzelfde product verschijnt. Eenmaal toegekend kan een ISBN nooit meer opnieuw worden gebruikt voor een nieuwe uitgave.
Dit is huiswerk dat je heel gemakkelijk zelf kunt - en moet - doen.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt dus al een ISBN aangevraagd en ontvangen; dan heb je de site van buro isbn gevonden, je geregistreerd etc. Dan kun je daar ook het antwoord op je vraag vinden:
Bij iedere nieuwe druk moet er een nieuw ISBN worden aangevraagd. Wanneer een publicatie in verschillende verschijningsvormen zal verschijnen dient iedere afzonderlijke verschijningsvorm een eigen ISBN te hebben. Bijvoorbeeld wanneer zowel een ingenaaide als gebonden editie of zowel een video als een DVD van hetzelfde product verschijnt. Eenmaal toegekend kan een ISBN nooit meer opnieuw worden gebruikt voor een nieuwe uitgave.
Dit is huiswerk dat je heel gemakkelijk zelf kunt - en moet - doen.
Probeer eens een beetje respectvol op mensen te reageren. Je houding is echt onbehoorlijk. TS stelt een volkomen redelijke vraag, ik kan me voorstellen dat die gedachte bij iemand opkomt. Jouw manier van antwoorden is beledigend en onnodig krenkend. Waarom vertoon je dat gedrag, is het je om het uitoefenen van macht te doen? Ben je gewend dat mensen ook zo met jou omgaan? Het is een kleine moeite om slechts INHOUDELIJK op vragen van gebruikers in te gaan. Het zou je sieren als je dat ging doen. Op betuttelende teksten zit niemand te wachten.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Probeer eens een beetje respectvol op mensen te reageren. Je houding is echt onbehoorlijk.
Een andere mogelijkheid, die ik iedereen kan aanraden: - Helemaal niet reageren. vriendelijke groeten, A.Kroeze

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wanneer je slechts kleine wijzigingen hebt aangebracht zou ik het mooi onder het oorspronkelijke ISBN laten vallen. Volgens mij kan het de drukker weinig schelen wat je er voor ISBN op zet. Die drukt gewoon wat er staat. De verantwoordelijkheid ligt bij jou, lijkt mij. Heb je er hele nieuwe hoofdstukken aan toegevoegd dan is het een ander verhaal. Als voorbeeld: Mijn 'SOS Paard verdwenen' kent nu drie drukken, allemaal via een reguliere uitgever. Bij elke druk worden er kleine wijzigingen aangebracht. Bijvoorbeeld staan achterin de volgende delen van de serie vermeld en dat worden er steeds meer. Er worden dus wat pagina's aan toegevoegd. Het ISBN is door de uitgever echter nooit gewijzigd. Dat hoeft blijkbaar niet als het geen inhoudelijk afwijkend boek is.