Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Niets horen van uitgeverij

Ik ben hier al een tijdje lid maar post eigenlijk nooit (lees wel stiekem mee, haha) maar nu wilde ik jullie een vraag stellen. In mei heb ik mijn manuscript naar drie verschillende uitgeverijen gestuurd. Ik heb dit per mail gedaan omdat ik toch wel een aantal geschikte uitgeverijen zag die manuscripten per mail accepteren, en digitaal aanleveren toch net iets makkelijk is. Van twee van de drie uitgeverijen heb ik een ontvangstbevestiging gekregen. Volgens de websites en de ontvangstbevestigingen zou het bij de ene uitgeverij twee, en bij de andere uitgeverijen drie maanden duren voordat je een reactie terug krijgt. Nu heb ik de manuscripten half mei gestuurd, en tot heden heb ik nog geen reactie ontvangen. Ik heb in het verleden weleens een manuscript ingestuurd (wel naar andere uitgeverijen) en dan kreeg ik ook op tijd een reactie terug. Wat ik me nu dus afvraag, is of dit normaal is? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik snap dat ze ontzettend veel manuscripten binnenkrijgen, zeker als het ook digitaal ingestuurd kan worden, maar komt het vaker voor dat het lang duurt voordat je iets hoort? Ik begin bijna te denken dat ze me over het hoofd hebben gezien, maar het lijkt me sterk dat dat bij alle drie het geval is. :P

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je een ontvangstbevestiging hebt gekregen hebben ze je dus niet over het hoofd gezien. Nu heeft de zomerperiode ertussen gezeten en mensen bij uitgeverijen gaan ook op vakantie. Je kunt nog een paar weken wachten of een mailtje sturen met de vraag of ze zicht hebben hoe lang het nog kan duren.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sommige uitgeverijen sturen geen ontvangstbevestiging, dat staat er vaak wel bij op de website. Gewoon rustig blijven afwachten....helaas!

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gewoon rustig blijven afwachten....helaas!
Of een vriendelijk kattebelletje erachteraan sturen. Kan geen kwaad. Maar blijf vriendelijk, ze laten je niet met opzet zo lang wachten.

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is normaal. Plus vakantietijd.
Normaal. Dat is een woord waar je wel even op kan kauwen. Eigenlijk vind ik dat niet normaal, dat je zo lang moet wachten op antwoord. Vakantietijd of niet. Uitgeverijen hebben nu eenmaal een machtspositie ten opzichte van auteurs, zeker tegenover zij die willen debuteren. Normaal. Stel je voor: vier maanden wachten op antwoord bij de verzekeringsmaatschappij, bij de bank, ... Ik vind het vooral onbeschoft. Maar goed, misschien is onbeschoft wel het hedendaagse normaal.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb precies hetzelfde gehad met een manuscript dat ik jaren geleden in mei opstuurde. De reden die ik later kreeg was inderdaad vakantietijd en een onverwachte ziekte. Ik zou september nog even afwachten en als je in oktober nog niets hebt gehoord een vriendelijk mailtje sturen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik heb wel eens na een paar jaar iets gehoord. Wist niet eens meer dat ik er een ms had heen gestuurd. In ieder geval was het antwoord negatief. Als het lang duurt, ga ik er altijd vnauit dat het niets wordt. Lekker positief, hè?