Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Recencie-exemplaar voor Bibliotheek België

Beste mensen, Inmiddels is Vlabin-VBC in België failliet. Hier kon je dus blijkbaar een recensie-exemplaar naartoe sturen net zoals naar NBD-Biblion in Nederland. Ik heb wel een lijst met 300 bibliotheken in België gevonden, maar dat is natuurlijk geen doen. Weet iemand het centrale aanleverpunt voor een recensie-exemplaar bij bibliotheken in België? Ben benieuwd, Saskia ps Had dit bericht eerst ergens anders geplaatst, maar de laatste berichten waren daar van 2008/9

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Saskia, Wat jammer dat Vlabin-VBC failliet is. Ik vond: http://www.boekenvak.be/over-boekbe - heb je daar je vraag al gesteld? Over inlichten bibliotheken (maar dan in Nederland): Ik had mijn eerste POD-boek gestuurd naar NBD-Biblion in tweevoud zoals het hoort. Helaas stuurden ze het terug met het bericht dat ze er geen recensie over zouden schrijven. Vervolgens heb ik e-mails gestuurd naar een aantal bibliotheken in provincies en steden waarvan ik vond dat het boek er thuishoort. Het resultaat is dat vier bibliotheken plus natuurlijk de Koninklijke Bibliotheek het hebben aangeschaft en in de uitleen hebben staan. Ik vond het niet heel veel werk om de e-mails naar afzonderlijke bibliotheken te sturen. Jij zou het in elk geval kunnen doen naar de belangrijkste in de grote Belgische steden. Tenminste als je niet achter het adres komt van een algemene bibliotheek recensie organisatie. Veel succes, Pauline