Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

promotie

Hallo, Over een tijd komt mijn vegan kookboek uit. In dit boek staan recepten die ik gedurende een jaar heb geschreven en gepost op mijn website. Er is al een voorverkoop mogelijk. Mensen kunnen het reserveren bij mij of bestellen bij uitgever. Ik heb al een aantal keer het bericht over het boek in mijn blog gepromoot via twitter en Facebook. Helaas komen er geen bestellingen behalve van een paar vrienden. Ik heb ook het idee dat hoeveel ik ook twitter of Facebook mijn website nog niet genoeg bezoekers krijgt. Ik twitter elke keer na een nieuw recept. een uitschieter als 128 bezoekers met 449 hits is dat veel of weinig ? Wat kan ik nog meer doen om te promoten ?

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Contact zoeken met (lokale) kranten en/of nieuwswebsites voor bijvoorbeeld een interview.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Via de zoekfunctie - rechtsboven aan de pagina - kun je veel vinden over boekpromotie, Mira. Lees ook eens een paar boekpresentaties - forumonderdeel boekpresentatie -, daar kom je misschien op goede ideeën.

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is niet alleen de promotie van boek die niet denderend loopt. Ik krijg sowieso niet veel bezoekers ook niet na een bericht van een nieuw recept. De krant benaderen is al eens geprobeerd met een persbericht via nieuwsbank toen 1 van de 2 websites nieuw was. Echter dat leverde totaal geen krantenbericht op.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt ook gewoon een lokale krant opbellen. Ze komen echt niet aan jou vragen of je zoiets wilt, dat zul je zelf moeten doen .

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je moet je doelgroep zien te bereiken. Wie wil je dat dit boek leest en waar zou je die kunnen vinden? Je hebt een veganistisch kookboek, en dat is nogal een niche. Misschien dat er fora zijn waar je eens wat mensen en een netwerk kunt leren kennen?

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij de veganistische vereniging krijg ik positieve reacties van hun veganchallenge. Ze retweeten wel eens en onlangs mocht mijn boek bij hun in de aandacht. Ik zit op Facebook ook in groepen met vegans. Echter hun aandacht krijgen is niet eenvoudig. Natuurlijk zijn er wel een aantal blij met wat ik doe, maar ik zie geen groot aantal fans. Ik weet natuurlijk ook niet of alle fans altijd een like geven. Op Facebook is het ook maar de vraag wie jou bericht uiteindelijk zien omdat ze op de tijdlijn van personen een selectie tonen. Ik zie wel bezoekers door mijn teller en dat het verschil maakt op hoeveel plekken ik een bericht heb geplaatst. Wat wel jammer is, is dat ik niet weet welke recepten er allemaal worden uitgeprobeerd, omdat ze dat vaak niet vertellen aan mij. Het persbericht dat door mijn uitgever werd verstuurd via nieuwsbank is bij mijn weten door geen enkele krant opgepikt. Ik heb ook geprobeerd de aandacht te trekken met serious request, echter daar was nauwelijks interesse voor op Facebook. Ik had zelfs het idee dat het bericht werd genegeerd. Ik heb werkelijk geen idee wat er verkeerd is aan serious request.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijk eens bij clubs als Viva las Vegans en Vegans Oost Nederland en dergelijken. Er is zelfs een Fair Food Fair (ik geloof in Nijmegen) waar je kunt promoten. Wie weet kun je zelfs spreker worden. Oh, en kooktijdschriften: recensies? Wedstrijden? Desnoods een betaalde advertentie. In ieder geval zou ik jouw boek "in het vegan wereldje" (of de gezond-eten-scene) promoten, en niet zozeer binnen de boeken-sector.