Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Waar boek voor eigen kinderen (niet te koop dus) maken?

Ik heb een verhaal (zo´n 36.000 woorden) dat ik voor mijn kinderen wil bewerken tot een boek. Ik heb er nog geen plaatjes bij. (maar misschien kan ik er een paar van Istockphoto halen, gezien het alleen eigen gebruik betreft, bedenk ik me nu...) Het is alleen voor hen bedoeld, maar ik wil er wel een ´echt´ boek van maken. Heeft iemand een idee waar ik dit goed en relatief goedkoop kan doen? De oplage wordt dan 2 stuks, dus daar kan ik niet echt kostenvoordelen uit halen ;).

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het American Book Center in Den Haag (misschien ook in A'dam?) heeft de Book Espresso Machine: http://www.abc.nl/frontpage/ebm/index.php?pod=Y Ik weet niet hoe dat ding met foto's omgaat en ABC wil zo te zien wel zeker weten dat je de rechten hebt, dus misschien willen ze geen stockfoto's printen. Wat je ook zou kunnen doen is via Albelli, de Hema of andere fotoboek-aanbieders. Veel van die fotoboeken bieden volop ruimte voor tekstpagina's.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de tip, Ostinato! Heb even snel gekeken naar de opties, zowel Espresso Book Machine als fotoboek maken spreekt me wel aan. Aan die laatste optie zou ik zelf niet gedacht hebben, maar dat kan in dit geval juist leuk zijn (met eigen foto´s ook eventueel). Heb nog paar weekjes (eind sept. is oudste jarig, dan moet het af zijn), maar alvast goed om te kijken wat mijn opties zijn en hoe lang e.e.a. duurt.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb wel eens gehoord dat iemand voor zijn proeflezers een paar boekjes liet drukken via Lulu.com , dat is misschien ook nog een optie?

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Je kunt het manuscript ook uitprinten en ambachtelijk laten boekbinden; dan heb je helemaal iets origineels! Bijvoorbeeld met een mooie diepdruk op de cover of een stoffen omslag van een doek die je bij het verhaal vindt passen of die een speciale betekenis voor jou en/of je kinderen heeft.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo ook Hekate, Els, Via en Thérèse, Ik was een lange dag offline (kabel stuk).... zie nu jullie reacties, bedankt!! Ik ga even rustig de tijd nemen en bij een grote kop koffie e.e.a. bekijken (ambachtelijk inbinden klinkt ook wel aantrekkelijk, zou ik ook niet zo snel aan denken en ik heb iets met de naam ´lulu´ .. brave new books heb ik ook positieve dingen over gehoord van een kennis, en natuurlijk, pumbo ga ik ook bekijken!) En dan nog de Espresso Book Machine die Ostinato noemde... Ik wil het klaar hebben voor eind september, duurt nog even (moet nog veel tekst aanpassen), probeer tegen die tijd jullie nog te laten weten wat het geworden is! Groetjes Jo-Ann

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt nogmaals voor al jullie tips! Ik kreeg onlangs een boek in handen dat ambachtelijk was ingebonden en dat vond ik toch wel erg mooi. Dat gaat het worden. Groetjes Jo-Ann

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Super! Ik denk erover om ook mijn kinderverhalen te bundelen en met kerst aan alle kindjes te geven. Ben benieuwd naar jouw resultaat!

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuk idee, om dat met kerst als cadeau te geven aan verschillende kindjes! Als het helemaal klaar is, kan ik nog wel een keer wat laten horen, ben vooral benieuwd naar hoe mijn kinderen het vinden - kinderen zijn pijnlijk eerlijk. Maar ik heb goede hoop hoor, dat ze het wel leuk gaan vinden. ;)

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kinderen zijn inderdaad heel eerlijk. Heb zelf eentje van 6 en die is perfect als testpersoon. M'n ene reeks van een jongetje valt heel goed in de smaak. Een nieuwe reeks die ik wil maken over een spookje, vindt ze maar niks. En ze zeggen het inderdaad gewoon zoals het is ;)

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja... fijne kleine spiegeltjes ook. ;) @ Rudez, nee het is niet bepaald autobiografisch. Al zullen er ongetwijfeld wel wat elementen uit mijn leven in terecht zijn gekomen (een figuur die qua uiterlijk bijvoorbeeld lijkt op een bepaalde leraar etc...) Hoe dan ook het speelt in een dierentuin en betreft o.a. een aap die vrijheid wil en een oppasser die tijdelijk invalide wordt. Ik heb het geschreven toen ik 9 was, ik mocht geloof ik elke week er wat uit voorlezen in de klas. Nu heeft mijn schoonvader het van floppy op usb gezet (o... zwijmel.. ms dos... word perfect...) en leek het me leuk om er een boek van te maken, voor mijn kinderen. Ik wil de fouten en inconsistenties eruit halen, maar verder zo dicht mogelijk bij het ´´origineel´´ blijven. Dat maakt het denk ik niet geschikt voor een groot publiek. Het taalgebruik is ook duidelijk verouderd... dat heeft zo zijn charme, vind ik, in ieder geval voor mij, maar niet voor de rest van de wereld per se. Wie weet, als mijn kinderen het nou helemaal te gek vinden, kan ik altijd nog zien ;).

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh wat leuk zeg! Ik hoop binnenkort ook mijn kortverhalen van vroeger terug te vinden. Vriend van me gaat m'n oude computer leeg halen :D

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb er heel veel plezier in, in ieder geval! ;) Wie weet wat er nog voor schatten boven water komen als je echt nog een complete harde schijf hebt om leeg te halen ;)

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja :D ik hoop het. Ik heb ooit tig fanfics geschreven toen ik nog in m'n boybandjaren zat en die wil ik ook herschrijven. Maar zover als van toen ik 9 was, heb ik niet meer. Toen hadden we niet eens een computer ;)

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
update: het is bod.de geworden (woon in Dtsl) Duurde allemaal beetje langer dan gepland, maar ik heb nu de boeken eindelijk besteld en nu is het afwachten. Op zich was het makkelijk, behalve het maken van de kaft... maar goed, alles is gelukt. Kan niet wachten. :)