Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Manuscriptbeoordeling

Aan alle leden van Schrijven Online, Sinds vandaag ben ik lid en beginnend schrijver. Mijn genre is: korte verhalen, die over (de vragen van) het leven gaan en intermenselijke relaties. Karakter: beschouwelijk. Ik ben zelf protestant-christelijk en actief kerklid maar ik schrijf niet alleen over christelijke personages; integendeel. Ruim 80% van mijn verhalen gaan over niet-christ. personages. Ik ben zelf 43 jaar en wil schrijven voor personen vanaf 16 jaar en ouder. Mijn stijl is: realistisch, korte en langere zinnen wisselen elkaar af en mijn verhalen moeten lezen als een film. Ik laat graag zien hoe het dagelijkse leven kan zijn: mooi, moeilijk, verschrikkelijk en toch de moeite waard. De schoonheid van de natuur (zon, volle maan en de seizoenen) vormt het decor. Na jaren cursus, schrijven, schrappen en beoordelingen door familie, vrienden en taaldocenten wil ik verder. Een bundel heb ik in voorbereiding: drie verhalen liggen hiervoor al klaar. Wie hierover vragen heeft, mag ze stellen. Ik heb een op zichzelf staand verhaal klaar voor beoordeling en ik wil de stap wagen richting een goed literair tijdschrift voor beginners. Graag wil ik weten wat jullie ervaringen zijn. Groeten van Natuurliefhebber

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag natuurliefhebber, welkom hier! Moeilijke doelgroep heb je, lijkt me. Juist vanaf een jaar of 16 moeten de meesten tot lezen worden gedwongen en pakken ze niet snel uit zichzelf een boek. Of bedoel je dat je je meer op volwassenen richt? Als je feed back wilt op een verhaal, kun je (waarschijnlijk onder meer) terecht op Zinniger Zinnen. Met literaire tijdschriften heb ik geen ervaring, maar ik wil je veel succes wensen. Ik moest trouwens wel lachen om je openingszin, sinds vandaag beginnend schrijver? :-)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Natuurliefhebber! Ik ben ook christen maar schrijven over niet-christelijke personages herken ik helemaal. Bij mij is dat alleen 99% ofzo. Ik wens je veel leerplezier hier. En schrijfplezier. Het is bewezen: als je als schrijver hier gaat lezen leer je steeds bij.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Natuurliefhebber, Er zijn op deze site veel topics over je vraag. Struin maar eens wat rond. Of grasduin. We hebben heel veel ervaringen voor je. De beste is meestal: je werk laten nalezen door een ander en dan... ... gewoon doen!!! Insturen! Wie weet, vind je het kievitsei van Columbus. Veel succes!