Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dubbele betekenis

Gister moest ik zó erg lachen door een vraag van iemand die twee betekenissen kon hebben en die iemand anders nogal gepikeerd opvatte. "Ga je wild kijken?" vroeg iemand en degene, waaraan de vraag gesteld werd, stapte van zijn fiets en vroeg nogal pittig: 'waarom vind je dat ik wild kijk?' Leuk voorbeeld van dubbelzinnigheid zonder een andere bedoeling hoor! hebben jullie ook een voorbeeld?

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb er nog een: een collega van me zei eens tegen een kennis: dat is de vader van één van mijn kinderen. (ze is leerkracht)

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou je leerkracht zegt, vallen ze mij niet meer in. Ooit ben ik begonnen om alle 'verschrijvingen en versprekingen' van mijn ll. te noteren. Ik ben er weer mee opgehouden en heb die notities weggegooid, net zoals al die leuke woordverhaspelingen. Maar, wat als een man zegt: ik ben maagd? Dat vind ik nog steeds zó raar. Ik geloof dat namelijk niet.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik was gister bij Picnic in the Parc (festival Zuiderpark Den Haag) Hoor ik vertellen: ..."Zegtie wout (= agent) meneer u staat wild te plassen, zei ik, nee hoor, ik doe het heel rustig".

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou je leerkracht zegt, vallen ze mij niet meer in. Ooit ben ik begonnen om alle 'verschrijvingen en versprekingen' van mijn ll. te noteren. Ik ben er weer mee opgehouden en heb die notities weggegooid, net zoals al die leuke woordverhaspelingen.
Voor de schoolkrant misschien? Dat deden ze bij ons wel eens. Erg leuk om te lezen hoor ;)

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vandaag heb ik de naam van een nieuwe rozensoort gehoord: roosje zee. verbastering van roosvisee natuurlijk, maar het werd op een verkeerd moment gebruikt. iets mislukte en iemand riep uit de verte: komt wel goed hoor schat! Roosje zee. (dat verstond ik) naderhand lagen we natuurlijk ietwat dubbel.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wellicht ook wat één van mijn docenten ooit (in een andere klas) verklaarde? "Een meisje is net een grammofoonplaat: je kan haar van twee kanten bespelen en er zit een gat in het midden." Overigens claimt de docent zelf dat het niet over meisjes ging, maar over biseksuelen (en dat dat een bekende uitdrukking is). Nu maar hopen dat hij niet op dit forum zit. :ninja: O ja, verder is 'ie wel normaal, hoor. ;)

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ze zal dabn wel interseksuelen bedoeld hebben, maar dan nog s het een denigrerende opmerking. En dat van een docent, ik vind dat dit niet kan. Nee, dit is echt onder de maat vind ik als oud of ex docent.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat deel ik met je, jacqueline. Ik vind 't ook niet een opmerking die je in een klas kunt maken. "Maar ach", docenten zeggen zoveel vreemde dingen.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar de opmerkingen van leerkrachten doen me wel aan een uitspraak van mijn Franse leraar denken. Toen ik in de brugklas zat zei hij: 'Jullie begrijpen niets van lijdende voorwerpen. Als ik zeg: "De man slaat de vrouw, dan is de vrouw het lijdend voorwerp", dan liggen jullie in een deuk.' :D

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ooit, toen ik nog naief was hadden mijn klasgenoten het over een orgasme. Ik met mijn eigenwijze hoofd mest ze zonodig verbeteren. Ik dacht dat ze het woord organisme verkeerd gebruikten.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien hoort 'ie hier niet echt thuis: "We kunnen hier allemaal wel slakken op zout water gaan zoeken", aldus een minister (met de naam van de poster boven dit bericht) die de kluts wat kwijt was tijdens een debat! :lol:

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"We kunnen hier allemaal wel slakken op zout water gaan zoeken",
:lol: :lol: dat heeft ook niet veel zin xD

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals een man over zijn vrouw zei: ik geloof nog in sprookjes. Mijn vrouw heeft een gezicht als een heks.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lust herman brood? weet jij waar brad pitt? kun je dit smsje naar boudewijn zenden? weet gloria es te fan? ik had graag willen komen gisteravond, maar ik moest de kamer van paul witte man! of gaat dit soms te ver? ik vind ze wel grappig. fijne dagen verder. mvg maarten

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind ze ook grappig hoor. Het is maar waar je de grens van tever legt, ik weet niet voor wie dat geldt. Fijne dagen. Net als te gelen of ever dingen

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha! Ik vind het niet te ver gaan, maarja ieder dus zijn eigen grens, zoals degene hiervoor al zei (wie was dat ook weer... :ninja: ) Vooral die van Brad Pitt en Boudewijn Zenden vind ik grappig :lol: