Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

'Blij' of 'ben blij'

Ik duw me tegen haar aan, blij dat ze weer net zo aardig tegen me doet als voor ze begon te schelden. Ik duw me tegen haar aan, ben blij dat ze weer net zo aardig tegen me doet als voor ze begon te schelden. Hoort dat woordje 'ben' nou wel of niet voor 'blij'?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zonder "ben" klinkt het beter, maar ik weet niet of dat goed is. Zie niet in waarom niet, eigenlijk.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
zonder ben klinkt het beter; misschien dat: Ik duw me tegen haar aan en ben blij dat ... ook een mogelijkheid is. Al verandert de betekenis dan wel iets, denk ik. Nog een andere optie: Blij dat ze weer net zo aardig tegen me doet als voor ze begon te schelden, duw ik haar tegen me aan.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Trannel, als je 'm omdraait klopt ie niet meer. De ikpersoon is half ziek, zijn moeder doet voor het eerst in een aantal jaren weer aardig tegen hem en hij wil zijn gevoelens daarover eigenlijk verstoppen en haar alleen maar tegen zich aanvoelen. Iedereen bedankt, het wordt dus zonder 'ben'.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is het niet 'voordat ze begon te schelden' ipv 'als voor' ? 'Als voor' klinkt zo vreemd.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pfff jij maakt het ingewikkeld :P Als ik er 'voordat' van maak staat er 2x 'dat' in die zin... is dat erg?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
janneman, ze was weer net zo lief als voordat ze tegen hem begon te schelden. Het schelden is voorbij. Voordat slaat op de periode dat ze nog niet schold en lief was. Het zegt niet dat ze na opgehouden te zijn met schelden weer gaat schelden.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach, nou ben ik de kluts kwijt. En het was de vraag niet eens! Ben ook voor zonder ben, in ieder geval.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
wat als je nu *en* gebruikt inplaats van de komma? *en ben blij,* dat leest ook wel aardig vlot dacht ik. :) Merk dat ik de komma soms wel heel erg vaak gebruik.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, maar met 'en' erbij wordt de zin weer zo lang. Dat werkt niet. En zo is de ikpersoon ook niet, die denkt meer in komma's dan in 'en' :)