Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Krijgen of Krijgt

Links en rechts vragen heeft verschillende antwoorden opgeleverd. Wat is nu juist? KRIJGEN of KRIJGT aan het einde van de zin. A. Iedere ouder weet dat veel kostbare en duurzame baby- en kinderspullen vaak moeizaam en omslachtig een tweede leven geschonken krijgen. B. Iedere ouder weet dat veel kostbare en duurzame baby- en kinderspullen vaak moeizaam en omslachtig een tweede leven geschonken krijgt. Op voorhand bedankt voor het antwoord. Joeri

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Krijgen. Het onderwerp van de bijzin is "veel kostbare en duurzame baby- en kinderspullen" - meervoud dus. Overigens een houterige, moeilijk leesbare zin. Ik zou 'm herschrijven.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad "krijgen" > De spullen krijgen een nieuw leven. Het nieuwe leven krijgt geen spullen. Een suggestie voor je zin? Ik zou op het eerste zicht geschonken zeker weglaten, dat is immers hetzelfde als krijgen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik daarmee in de knoop zit, kijk ik altijd naar het meervoud of enkelvoud waarin de zin geschreven is. Als je begint met meervoud, de spullen, en dat eindigt met enkelvoud, krijgt, klopt er niks meer van omdat je hetzelfde moet aanhouden.