Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Love-interest introduceren

Hallo! Ik ben bezig met het uitplannen en de grote lijnen te schetsen van een historische roman die ik al een hele tijd wil schrijven. Het word nogal romantisch, maar ik ondervind nogal problemen met hoe ik de love-interest van mijn hoofdpersoon kan introduceren zonder dat het cliché word, of overduidelijk dat deze persoon de love-interest is van de hoofdpersoon. Heeft er iemand tips hiervoor? Alvast heel erg bedankt!

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Introduceer hem/haar als een normaal persoon, met een eigen reden om er te zijn, een eigen verhaallijn en doel in het leven. En laat ze daarna pas verliefd worden.

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[...] hoe ik de love-interest van mijn hoofdpersoon kan introduceren zonder dat het cliché word, of overduidelijk dat deze persoon de love-interest is van de hoofdpersoon.
Het cliché van u kan voor mij een reden zijn alles te willen lezen.
Ik ben bezig met het uitplannen en de grote lijnen te schetsen van een historische roman die ik al een hele tijd wil schrijven.
In een historische roman - vol verwachtingen - kan het meest gewone - uitzonderlijk ongewoon zijn. De introductie van een love-interest [ik ken dit woord niet] mag u vergelijken met uw eigen knikkende knieën toen u haar of hem - voor het eerst - een patatje oorlog zag eten van B.L. aan het Binnenwegplein in Rotterdam.

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een van de hoofdzonden die je als schrijver kan begaan is personages alleen maar laten bestaan in functie van je hoofdpersonage. Elk personage moet de hoofdpersoon zijn van zijn/haar eigen verhaal, anders voelen ze niet echt aan, ongeacht hun functie in het verhaal dat jij verkiest te vertellen. Het is dus een kwestie van deze love-interest een uitgewerkt personage met een eigen leven te maken, en de ontmoeting dan te laten plaatsvinden op een moment dat hun levens kruisen. Dat gezegd zijnde lijkt me er op zich niets verkeerds aan als meteen duidelijk is dat er wat kan groeien tussen de twee. Love interests die elkaar eerst niet kunnen uitstaan zijn een even groot cliché :)

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
bowtytee, wellicht ten overvloede: gebruik de term love-interest niet in je verhaal ;)
Metafictie <3

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@DianaSilver, Daar ben ik geen voorstander van - het is vaak luiigheid om geen geloofwaardige wereld op te roepen - hé, lezer, niet vergeten, het is een spelletje met taal. Als Nabokov het doet is het wel leuk. ;) Dus bowtytee, toon die verliefdheid!

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Metafictie <3
Dat herinnert me eraan dat ik pas na jaren South Park te hebben gekeken opeens besefte waarom het zwarte jongetje Token heet :)