Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Game Design thema uitwerken tot verhaal

Hey Allemaal! Ik ben nieuw op dit forum en ben op zoek naar hulp. Samen met 4 klasgenoten werk ik aan een Game Design project voor de studie Communicatie & Multimedia Design. Wij zijn een serious game aan het ontwikkelen voor de organisatie Walk Of Waste die zich inzet om afval rond de Waalkade in Nijmegen te verminderen. Onze game heeft als thema het oplossen van een moordzaak: Het kade mysterie. Het is voor tieners tussen 13 en 18 jaar oud. Ons verhaal is gelinkt aan de Waal. De Waal wordt 'vermoord' door achtergelaten afval. Bijgevoegd vinden jullie het verhaal voor zover we het nu hebben uitgewerkt. Naar ons idee zijn we goed bezig. Maar tijdens de tussenpresentatie aan onze docenten en de klant kregen we de feedback om ons verhaal toch verder uit te werken. Deze manier van storytelling is volgens onze docenten een vak op zich. Zij vragen zich af hoe kunnen we ons verhaal interessant genoeg gaan maken om de spelers nieuwsgierig te maken naar de oplossing. Sommige delen zullen we verfilmen. Dit zijn de 'hints'. Ook laten we een teaser video zien na het openen van de game. Hopelijk kunnen jullie ons tips geven om ons verhaal spannender te maken voor de doelgroep. Wat kunnen we bijvoorbeeld het best als teaser en hints laten zien? Kunnen jullie misschien meedenken over ons verhaal? Wouter Waal staat symbool voor de Waal. En de verdachten voor het probleem (afval). Wij zien uit naar reacties. Met vriendelijke groet, het team achter Het Kade Mysterie - vewrwijderd -

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Hallo Scy, De regels van het forum vermelden expliciet dat het beoordelen van teksten hier niet toegestaan is. Je mag fragmenten (van beperkte omvang) laten lezen aan andere in het onderdeel proeflezen, als je je aan de specifieke regels houdt.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuk initiatief en laat jullie enthousiasme niet dempen door de negatieve reactie van Diana Silver, ze heeft het niet helemaal begrepen, vermoed ik. Ben zeer benieuwd naar jullie proefstukje op Proeflezen.