Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

volwassenroman

Hallo! Ik ben bezig met het schrijven van een roman voor volwassenen. Een hele uitdaging vind ik, omdat ik alleen nog maar kinder-en jeugdverhalen heb geschreven. Daarom had ik graag wat feedback omtrent een aantal dingen. 1. Wat betreft vertelperspectief heb ik vijf hoofdpersonages die afwisselelend hun kijk geven op een ingrijpende gebeurtenis die hen allen getroffen heeft (het gaat om dezelfde gebeurtenis) Ik vroeg mij af of dit voor de lezer niet te veel was om te slikken. Ik ben wel telkens met een nieuw hoofdstuk begonnen wanneer er een ander personage verder gaat met zijn verhaal. 2. Het is wel een roman voor volwassenen, maar een deel van het verhaal (omwille van één van de personages) speelt zich af op de middelbare school. Is een dergelijke omgeving wel interessant vanuit het standpunt van volwassenen? Alvast bedankt voor de feedback!

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo! Ik ben bezig met het schrijven van een roman voor volwassenen. Een hele uitdaging vind ik, omdat ik alleen nog maar kinder-en jeugdverhalen heb geschreven. Daarom had ik graag wat feedback omtrent een aantal dingen. 1. Wat betreft vertelperspectief heb ik vijf hoofdpersonages die afwisselelend hun kijk geven op een ingrijpende gebeurtenis die hen allen getroffen heeft (het gaat om dezelfde gebeurtenis) Ik vroeg mij af of dit voor de lezer niet te veel was om te slikken. Ik ben wel telkens met een nieuw hoofdstuk begonnen wanneer er een ander personage verder gaat met zijn verhaal.
Dit is wel meer gedaan, dus proberen maar!
2. Het is wel een roman voor volwassenen, maar een deel van het verhaal (omwille van één van de personages) speelt zich af op de middelbare school. Is een dergelijke omgeving wel interessant vanuit het standpunt van volwassenen?
Als dat deel van belang is voor het verhaal is het zeker interessant.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom zou een middelbare school niet interessant zijn? Als volwassene heb je er toch ook ooit op gezeten? Kan best volgens mij :) (maar ik ben 19...) Vijf hoofdpersonen kan ook. Je geeft met telkens een nieuw hoofdstuk per personage wel duidelijk aan wie er aan het woord is, als het goed is. Succes :)

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alvast bedankt voor de reacties. Mijn uitgever heeft gevraagd of ik enkele hoofdstukken wilde opsturen, zodat ze over mijn schouder kon meelezen. Ik ben erg benieuwd wat ze er van gaat vinden. Elk boek is weer een avontuur! Jammer van de spanning: het is elke keer weer bang afwachten en nagelbijten tot je nieuws krijgt. :-) Een vorig succes is daarom geen garantie voor een nieuw succes... Ik denk dat het misschien wel goed zit met de personages en ook die middelbare school. Ik weet heel duidelijk waar ik naar toe wil en heb dat ook neergepend voor mijn uitgever. Er is over nagedacht ;-) Groetjes!