Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

smsjes verwerken

Ik kan het niet meteen via de zoek-functie terugvinden. Ik zou 2 personages enkele smsjes met elkaar willen laten uitwisselen. Hoe schrijf ik dit neer? Net wanneer ik m'n joggingsbroek en sneakers aantrek hoor ik m'n gsm piepen, een berichtje van Emma. "Ben je thuis?" "ja, maar ik wou net vertrekken, heb je me nodig?" "Nee, wou alleen even weten hoe het vandaag gegaan was" Is dit correct, of kan het op een betere manier? Bedankt!

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb in mijn boek veel chatgesprekken en bij mijn uitgeverij zeiden ze dat het gebruikelijk was om zonder haakjes te werken, telkens met een witregel ertussen en dan cursief. Ben je thuis? Ja, maar ik wou net vertrekken, heb je me nodig Nee, wou alleen even weten hoe het vandaag gegaan was

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij hanteert Robert Vuijsje in zijn romans sms. Bovendien zijn dat soort berichtjes meestal geen vollopende zinnen. Tenminste als ik een whatsapp verstuur of krijg zijn het meer kreten of vragen. Zelden leestekens. En alleen de eerste zin beginnen met een hoofdletter. Al thuis Ja maar ga nu joggen hoezo Hoe ging eerste werkdag Of Wat zei dokter Je zou zelfs kunnen overwegen om de eerste twee citaten weg te laten en alleen de kernvraag te stellen.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is persoonlijk denk ik, als ik een sms stuur en niet ongelofelijk gehaast ben, schrijf ik toch in volzinnen met de juiste interpunctie. Dialogen in een verhaal zijn meestal "gekuister" dan in het echt, dus dat zou ik met iets als een sms toch ook doen, een verhaal met teksten zoals in #4 zou ik al gauw aan de kant leggen.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf inderdaad met sms ook gewoon zoals ik hier zou schrijven. Heb zelf een hekel aan al die smstaal en afkortingen zoals w8 en suc6 (vreselijk gewoon!) Of inderdaad van die korte zinnen, zonder interpunctie en hoofdletters oid, vind ik ook niet leuk. Dus ik zou ook zoals Hekate gewoon zoiets meteen aan de kant leggen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou inderdaad geen sms taal gebruiken. Korte zinnen vind ik wel logisch, maar leestekens zijn toch echt nodig om de sms goed te kunnen begrijpen (vind ik dan). Al thuis vang ik dan op als de sms'er is eerder thuisgekomen.