Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

4 jaar hetzelfde liedje

Dag beste schrijvers, Ik heb een groot probleem waarmee ik de laatste dagen mee worstel en ik heb besloten om jullie advies te vragen. Een aantal jaren geleden (4 jaar om precies te zijn), heb ik een heel leuk verhaal bedacht. Daar had ik dan een uitgebreide outline van gemaakt en uiteindelijk heb ik het verhaal omgetoverd tot een scenario voor een film (in het Engels). Helemaal vanaf het begin had ik mezelf voorgenomen om er ook een boek van te maken, maar dan wel met veel meer details en plots. Nu heb ik een paar dagen geleden mijn scenario afgewerkt en ben ik begonnen met het schrijven van het boek. Echter, ik ondervind één groot probleem: ik heb 4 jaar met het verhaal gewerkt, ik ben al duizend keer met die personages op stap geweest, ik ken het verhaal door en door, waardoor er niets meer te verkennen valt. Dit bemoeilijkt het schrijven. Nu vraag ik mij uiteraard af of het slechts een gebrek aan inspiratie is of dat ik het verhaal beu ben. Ik ben aan het denken om het boek aan de kant te leggen en aan een ander verhaal te beginnen. Eentje die ik zelf nog moet ontdekken, want ik heb gemerkt dat het schrijven van kortverhalen veel makkelijker gaat omdat ze nog fris uit het geheugen komen. Ik wilde gewoon eventjes jullie mening horen, wat jullie ervan vinden en wat jullie zouden doen. Alvast bedankt voor jullie reacties!

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Olga, Ik heb dit probleem onlangs ook gehad. Ik ben al jaren bezig met een roman en zat in een dip. Ik heb me twee maanden vrij geoloofd en ben over andere dingen gaan schrijven. Ik had inspiratie en schreef een eerste versie over geheel andere dingen. En toen plotseling op een ochtend had ik weer zin om aan mijn roman te beginnen. Dat is dus deze week gebeurd. Ben weer bezig en het is weer leuk.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Hanek, Bedankt voor uw reactie. Ik was ook aan het denken om een pauze te nemen en voor een maand of twee afstand te doen van dit verhaal. Eventjes aan een ander boek beginnen zou goed doen. Op die manier kan ik misschien een soort heimwee creëren, waardoor ik weer met nieuwe krachten en inspiratie erin vlieg.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Of zet een van de je personages in een hele andere situatie. Laat hem/haar iets doen wat totaal buiten het karakter valt en kijk wat er gebeurt.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kan ook met schrijven stoppen, natuurlijk. Er zijn ook andere leuke hobbies. Of zet door en pak het serieus aan. Schrijven is naar mijn ervaring geen kwestie van inspiratie maar van doorzetten en elke dag een stukje verder werken.

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel normaal. Het is zowel voor je geestelijke gezondheid als voor de kwaliteit van je boek een goed idee om eerst iets anders te schrijven en er dan naar terug te keren.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik ben ondertussen opnieuw begonnen (met nieuwe krachten en ideeën) :)

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb hetzelfde gehad met mijn project. Ik ben al een aantal jaren bezig met het schrijven van mijn verhaal. Nu heb ik dat zelfs opgestuurd naar uitgevers, waar ik helaas een afwijzing van terug kreeg. Ik heb het verhaal enige tijd aan de kant gelegd en heb me geconcentreerd op andere zaken. Nu ben ik echter zover dat ik er met een frisse blik weer naar kan kijken en zie ik ook dat er nogal wat gaten in zitten, dat het niet helemaal lekker loopt enz. Fijn om te lezen dat je opnieuw bent begonnen, met nieuwe krachten en ideeën. Ik denk dat het ook verstandig is om door te zetten, ondanks dat je misschien niet altijd inspiratie hebt. Inspiratie kan juist ook komen omdat je aan het puzzelen gaat met het materiaal dat je al hebt. Veel succes verder! :)