Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor mei 2016?

Nieuwe ronde ... Wat zijn jullie schrijfdoelen voor mei, evt. met het oog op je jaardoelen? Rustig terugblikken op afgelopen maand kan hier. Veel schrijfplezier!

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Verder werken aan de structuur voor deel 2 van mijn YA-reeks - Kortverhaal waar ik nu mee bezig ben, afwerken (4000 van de +/-10000 woorden al geschreven) - Nieuw kortverhaal van ongeveer 10000 woorden beginnen. Staat op de planning om eind juni als ebook klaar te hebben

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Examens deze maand, dus ik zal wat minder schrijven. Ik heb wel een paar doelen: -Meedoen aan minstens één schrijfwedstrijd -Kort verhaal afmaken. De eerste versie staat, nog maar een paar honderd woorden hebben een eerste herschrijf gehad. -ZKV afmaken, eventueel langer maken. Er zou een langer verhaal in kunnen zitten, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit. -Twee nieuwe ZKV's schrijven. Succes iedereen.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben gevraagd om te lezen voor een schrijfwedstrijd. Verder wil ik graag vorderen met mijn schrijfcursus, een verhaal herschrijven voor een wedstrijd. Ik wil graag wat meer gedichten schrijven zodat ik iets heb om in te sturen of om voor te dragen, mocht ik iets winnen. Nu heb ik een magere gedichtenmap. Ik lees me in over gedichten schrijven. Een beetje grappig wel als je met weinig gedichten al succes hebt. Ik heb nog geen tien gedichten op mijn naam staan... Ik bedacht me ook dat hetzelfde het geval is met columns. Ik heb zeer weinig columns geschreven maar wel twee bekroonde columns. Nu is de ene columnwedstrijd de andere niet. Ik zou toch een aantal columns kunnen schrijven, zodat ik meer body heb. Maar er zijn zo weinig columnwedstrijden van het genre literair. Ik heb meer tijd om te lezen dan om te schrijven. Ik hoop dat dit heel gauw verandert, want ik wil graag meer schrijven. En nu aan de slag met een verhaal herschrijven. Het is een leuk verhaal en zou met herschrijven onder het thema passen.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor mei: * schrijfjaardoel: ms SA1 af en gepubliceerd, evt. C&I en DD * illujaardoel: aantal nieuwe illu's af, kaarten uit en evt. shirt of tas * reflectief schrijven jaardoel: toewerken naar 3-5x per week * evt. lesjaardoel: 1 of 2 Skillsharelessen produceren > 1 gepubliceerd Schrijf- & illustratiewerk - s: OP (start 13 km) 13/16/100, pr na 15 km 0/1 (1-2x p.w.) - Afmaken illu Balloon Girl - Afmaken mythologisch kortverhaal Lesgeven (Skillshare illustratieklassen & TA) - Evt. begin maken met filmen illuklas - TA Challenge mei: min. 3 nwe projecten posten 3/3 Studie - 1-2 boeken lezen 21/16/12-24 - Evt. 1 of 2 (aan ms verwante) films, BBT, GoT 48/21/12-24 - Evt. Skillshare coloring page klas - Evt. naar Monet docu - Evt. museumbezoek Centraal Museum - Evt. museumbezoek Bosch (t/m 8/5) - Evt. museum Franciscus Utrecht (t/m 5/6) - Evt. museumbezoek Klimt/Schiele Den Haag (t/m 19/6) - Evt. museumbezoek Chris Berens (t/m 26/6) - Bieb Regeldingen - Museumkaart verlengen - Evt. opzeggen overbodige domeinnamen - Inbox ruimen/ordenen, abo's nieuwsbrieven e.d. afzeggen - Administratie- & werkmappen uitmesten - Boeken verkopen en/of wegdoen - W8 form. invullen en versturen (Nook, Smashwords, email D2D) - KvK ID etc. Planning & Promotie - 1-3x p.w. posten op FB NL/EN & Pinterest 5/4-12 - Evt. div. ebookversies MMF op Goodreads aanmaken - JK site bijwerken (teacher link) - Pinterest book covers & hand-lettering foto's aanpassen met Skillshare teacher links - Aanvragen nieuwe links (flamencomuziekschool) + doorlinken naar CJ - Evt. CT site bijwerken, of voorlopige site onder nieuwe domeinnaam (bio's, links, muziekbestanden uploaden)

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb in mei eindelijk de stap gezet met het begin van mijn ideeën voor een avonturen thriller. Een idee wat al zo'n twee jaar in mijn hoofd rond spookt maar kreeg er geen grip op. Nu lekker aan het schrijven, eerst mijn notitieboek vol met alle ideeën voor de thriller en dan naar de uitwerking. Daarnaast heb ik mijn kinderboeken verhaal er weer bij gepakt welke ik vorig jaar heb geschreven tijdens Nanowrimo. Nog niet naar mijn zin dus aan het schrappen en herschrijven. En daarnaast ben ik begonnen aan een schrijfcursus, erg leuk!

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verder werken aan mijn verhaal. En voor mij wil dat zeggen dat ik alles wat ik nu heb ga nalezen en opschrijf waar de gaten zitten. En dan vervolgens die gaten opvullen. Het is tof om te zien hoe het een mooi geheel aan het worden is ^.^

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga deze maanden schrijven op een zijspoor zetten. Dus even geen doelen en er niet over nadenken. Ik zie wel of ik tijd overhoud om een verhaal te schrijven of een boek te lezen. Wel ga ik verhalen beoordelen. Dit ga ik meteen na het ontbijt doen. Hooguit anderhalf uur.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, hè, Akaatje. Dat het verhaal nu af aan het geraken is :D Altijd een fijn gevoel Odile: leuk dat je verhalen gaat beoordelen! Heeft uiteindelijk ook met schrijven te maken, dus je bent op zich nog met schrijven bezig he ;)

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Halverwege mei. Hier lekker bezig met schrijven, ik werk deze maand aan een fantasyverhaal. Hoe gaat het met jullie?

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja Els, het is erg leuk. Ik krijg er dan ook steeds meer zin in :) Ik heb nu alles nagelezen en opgeschreven waar de gaten zitten. Nu ben ik bezig met het opvullen van die gaten. Het gaat de goede kant op ^.^

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga morgen nog proberen een kort verhaal van 400 woorden naar 1000 woorden om te schrijven. Daarvoor moet ik even nadenken over een verhaalwending, want de 400 die er staan wil ik niet veranderen.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Half mei en ik sta met mijn kortverhalen goed op schema. Gisteren de laatste woorden van het kortverhaal geschreven. Dus de komende twee weken nakijken en hopelijk online zetten. En dan beginnen aan het volgende verhaal natuurlijk. Het schrijven gaat me tegenwoordig goed af. Dat mijn verhalen via Itunes en Kobo best goed verkopen, zit er wel voor iets tussen ;) motiveert altijd extra om door te gaan met schrijven en nog intensiever te schrijven. Mijn YA-boek staat even on hold. Ik ben nog niet helemaal zeker van de verhaallijn, dus laat het even rusten. Nog tijd genoeg om eraan te beginnen.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laatste paar dagen van mei. Hier aardig aan mijn fantasyverhaal gewerkt. Hoe kijken jullie terug op deze maand?

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier een hele goede schrijfmaand gehad. Mijn verhaal staat ondertussen online en mijn volgende verhaal is op 2000 woorden na ook helemaal klaar. De eerste versie althans ;) Verder heb ik nog een nieuw verhaal begonnen, dat midden in de nacht plots in mijn hoofd zat. De dag nadien meteen beginnen schrijven en op 2 dagen tijd 7000 woorden geschreven. Dit wordt dan eerder een novelle dan een kortverhaal, want het verhaal is nog niet eens half. En dan heb ik het verhaal dat ik voor Schrijven voor Afghanistan had geschreven, volledig herwerkt naar een verhaal van ongeveer 10000 woorden. Ik heb deze maand wel heel veel kunnen schrijven. Gemiddeld 4 tot 5 uur per dag (uitgezonderd de weekends)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb tot nu toe een stuk of vijf ZKV's geschreven en aan twee wedstrijden meegedaan. Prima score.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb deze maand heel wat anders aan mijn hoofd gehad dan schrijven, maar ongemerkt toch heel veel geschreven. Korte verhalen en gedichten. Ook ingestuurd naar wedstrijden. Ik heb een gedicht opgehangen gezien bij een drukbezochte expositie. Een gedicht stond een tijdlang eerste bij een stemwedstrijd en nu derde. Complimenten gekregen van andere dichters. Weer een gedicht is opgenomen in een bundel, en wel een sonnet. Ik heb nu een kleine voorraad gedichten geschreven. Bij korte verhalen heb ik voor het eerst een liefdesscène geschreven. Het viel me erg mee. Mijn cursus vordert gestaag. Ik heb me ook ingeschreven voor een masterclass gericht op korte verhalen. Ik ga me meer toeleggen op literaire tijdschriften. Mijn blog doet het nog steeds goed. Ander schrijfgerelateerde activiteiten gaan ook goed. Nu nog twee verhalen herschrijven tot ik meer dan tevreden ben.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb de afgelopen maand flink gewerkt aan het herschrijven van mijn verhaal. Ik ben nu halverwege, denk ik, dus het gaat de goede kant op. Ik moet er nog veel aan doen, dus ik neem het doel mee naar de volgende maand.