Lid sinds

8 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Inleven personage

Hallo Ik merk dat ik mij moeilijk kan inleven met mijn personages. De hoofdpersoon in mijn verhaal is totaal anders dan dat ik ben. Ook de andere personages zijn weer allemaal anders. In mijn hoofd tenminste. Op papier lijken ze allemaal een beetje hetzelfde. Ik ben benieuwd of er iemand tips heeft voor mij.

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoek per personage grondig uit hoe hij/zij in elkaar zit. Je moet echt ALLES van ze weten, zoals: zijn ze rustig of onrustig, goed of kwaad, hebben ze een traumatisch verleden, hoe lopen ze, hoe eten ze, hoe zijn ze eruit,... Als je dat hebt gedaan voor alle hoofdpersonages kan je je meteen ook beter inleven. Het is wel wat werk maar voor mij werkt het.

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik het moeilijk heb om mij in te leven in mijn personages of dat op papier te laten overkomen, schrijf ik vaak hoofdstukjes vanuit het personage zelf (in een apart document). Dat kunnen scènes uit mijn oorspronkelijke verhaal zijn, maar ook dingen die in het verleden gebeurd zijn, willekeurige situaties waarin ze terechtkomen, noem maar op. Eigenlijk doe ik zo dus precies wat P-JCup hierboven zegt en het helpt me echt goed.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijk eens naar de mensen om je heen. Vrienden, familie, collega's of klasgenoten. Je zult verstelt staan hoeveel je aan je directe omgeving hebt.

Lid sinds

8 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties. Daar kan ik zeker wat mee! @Leonardo Pisano: Ik ken enneagrammen niet. Ik heb het net opgezocht op Google. Zeker iets om naar te kijken. Bedankt.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Jouw buurman rechts ziet eruit als een van je personages. Je buurvrouw links ook. Tussendoor smijt je er nog een winkeljuffrouw of een nichtje in. Vier totaal verschillende personen.