Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wie schrijft mee? Co-writer gezocht!

Wie schrijft mee? Ik zoek een co-writer voor het laatste deel van mijn boek! Meer dan alleen een boek. Al een paar jaar werk ik aan een autobiografisch boek. Ik ben op ca. ⅔ met zo’n 90.000 woorden. Het boek gaat over sociale angst, leven met een partner met een dwangneurose, leven als weduwnaar en over je eigen pad volgen. Genieten van alles wat het leven biedt, de balans vinden en volledig je zelf zijn. ImPerfectie, overgave, liefde, de bodem, Bali, Ibiza, Londen, zelfvertrouwen, kids, Defender van het wit af, Nirvana, Beverly Hills, seks, afzien maakt gelukkig, spiritualiteit, toewijding, vrienden, de dood maakt het leven in mij los… en nog veel meer. Ook het thema niet alles alleen willen en ‘moeten’ doen komt meerdere keren aan bod. En dat is ook de reden dat ik nu een co-writer zoek. Ik heb al delen geschreven voor het laatste gedeelte. Ik heb uren aan video’s liggen waarop ik levenservaringen en visies heb ingesproken. De verhaallijn zit globaal in mijn hoofd. Ik zoek een getalenteerde schrijver/ster die het laatste deel wil schrijven en waarschijnlijk delen van hetgeen ik eerder heb geschreven wil herschrijven. Iemand die alle informatie goed kan ordenen en het met liefde, aandacht en passie tot een geweldig mooi lekker weglezend geheel kan schrijven. Belangrijk is dat het mijn verhaal blijft. Er is zeker behoorlijk vrijheid in het verwoorden. Diverse thema’s en ervaringen uit dit boek werk ik uit in tekeningen (ism met een zeer getalenteerde kunstenares) en ik zal ook een aantal songs met mijn band en muzikanten om me heen creëren. Diverse songs heb ik al geschreven. Mijn doel is om dit verhaal met de wereld te delen. Ik ben ervan overtuigd dat ik hiermee mensen kan inspireren en helpen. Daarnaast is het een heel mooi en uitdagend kunst project. Uiteraard wil ik het boek uitbrengen(bij voorkeur ook Engelstalig), evenals de muziek en de tekeningen. In eerste instantie doe ik dit omdat ik het verhaal wil vertellen, maar er is niets mis mee om er ook geld aan te verdienen. Ik heb veel marketing/commerciële ervaring, met name ook online. Uiteraard krijg je ook een fair gedeelte van de inkomsten. Lijkt je dit een leuk project en heb je de komende maanden tijd om hieraan te werken? Stuur me een mailtje (ralph@mindsource.nl) dan mail/bel ik je. Als het klikt spreken we af.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je zegt co-writer, maar bedoel je niet eigenlijk ghost-writer? Ik denk dat ik wel begrijp waarom het moeilijk blijkt om iemand te vinden. Dat ligt aan de vraag 'lijkt je dit een leuk project'. Ook 'een fair gedeelte van de inkomsten' is te weinig vaste grond. Als je een schrijver wilt die jouw verhaal voor je afrondt, zul je daar een a priori vergoeding voor moeten aanbieden; eentje die in verhouding staat tot de hoeveelheid werk die je wilt dat de schrijver erin steekt.

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie Diana. Ik zoek echt een co-writer en geen ghost-wrtier. De co-writer hoeft van mij niet op de achtergrond te staan en wordt ook zeker vermeldt. Inhoudelijk is er nog behoorlijk wat creatieve ruimte voor de co-writer. Ik ben dus niet op zoek naar ghost writers die betaalde opdrachten zoeken. Ik zoek echt een co-writer die het geheel samen met mij afrondt en ook hetgeen ik al heb geschreven nog een keer grondig doorneemt. Als het boek geen succes wordt is het risico dat het weinig oplevert voor beide. Als het boek veel oplevert zijn de baten ook voor beiden.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Hoi RalphX, wij adviseren altijd ook even deze pagina te lezen, wanneer je een oproep doet: http://www.schrijvenonline.org/forum/110287
Uiteraard krijg je ook een fair gedeelte van de inkomsten.
Als het boek geen succes wordt is het risico dat het weinig oplevert voor beide. Als het boek veel oplevert zijn de baten ook voor beiden.
Kun je daar wat explicieter in zijn? Welke baten? Hoe zie je de inkomsten en de verdeling daarvan voor je? Waarom eigenlijk niet vooraf al een kleine investering gedaan voor een co-writer die toch behoorlijk wat werk mag verrichten:
Inhoudelijk is er nog behoorlijk wat creatieve ruimte voor de co-writer. Ik ben dus niet op zoek naar ghost writers die betaalde opdrachten zoeken. Ik zoek echt een co-writer die het geheel samen met mij afrondt en ook hetgeen ik al heb geschreven nog een keer grondig doorneemt.
90.000 woorden doornemen - zie beginpost - is nogal een klus.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie Diana. Ik zoek echt een co-writer en geen ghost-wrtier. De co-writer hoeft van mij niet op de achtergrond te staan en wordt ook zeker vermeldt. Inhoudelijk is er nog behoorlijk wat creatieve ruimte voor de co-writer. Ik ben dus niet op zoek naar ghost writers die betaalde opdrachten zoeken. Ik zoek echt een co-writer die het geheel samen met mij afrondt en ook hetgeen ik al heb geschreven nog een keer grondig doorneemt. Als het boek geen succes wordt is het risico dat het weinig oplevert voor beide. Als het boek veel oplevert zijn de baten ook voor beiden.
Hoi Ralph, Ik reageer niet om pessimistisch te doen of om je plan de grond in te praten. Ik denk evenwel dat je nog weinig kans van slagen hebt. Schrijven is creatief en expressief, maar daarnaast is er een groot verschil tussen schrijven en andere creatieve dingen die jij in je project noemt - zoals muziek maken. Je band helpt je natuurlijk graag met een lied opnemen, want dat is leuk, gezellig en binnen een paar weken gepiept. Een tekst grondig doornemen, daarentegen, dat is geen leuke creativigheid; dat is uren werk. Voorts: jouw boek afronden is voor een gemiddeld creatief schrijver bar oninteressant. De uren, weken, jaren die ik aan schrijven besteed, besteed ik liever aan mijn eigen verhalen. Het is niet zoals muziekmaken dat ik een paar weekjes aan jouw boek werk en dan weer doorga met andere projecten, daarvoor hebben schrijfprojecten een te lange adem. Dat weet jij ook: je bent immers al jaren bezig, en daarin ben je geen uitzondering. Ik schrijf je dit vooral omdat ik hoop dat je begrijpt wat je vraagt, en dat het waarschijnlijk beter is om je eigen verhaal zelf af te schrijven. En de bittere werkelijkheid: als je daarna wil dat iemand het professioneel voor je 'afrondt', zul je daar hoogstwaarschijnlijk geld voor moeten neerleggen. Schrijven kun je als hobby hebben. Redigeren is een vak.

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Diana, Dank voor je feedback. Ik weet dat het niet eenvoudig is om de juiste persoon te vinden. De meeste mensen die met schrijven bezig zijn zal het niet aanspreken. Ik geloof erin dat er vast iemand is die deze vorm wel interessant vindt. Overigens is een goede song maken en opnemen ook niet zomaar even gedaan. Een aantal toevalstreffers uitgezonderd, gaat daar ook heel veel tijd in zitten. Dat is met veel dingen in het leven. Het kost tijd en energie. Zolang het leuk is, is dat over het algemeen geen enkel probleem. Ik plaats met enig geduld her en der mijn oproep en dan komt er vast een keer iemand op mijn pad. Groeten!

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Thérèse]
Kun je daar wat explicieter in zijn? Welke baten? Hoe zie je de inkomsten en de verdeling daarvan voor je? Waarom eigenlijk niet vooraf al een kleine investering gedaan voor een co-writer die toch behoorlijk wat werk mag verrichten:
De baten zijn alle inkomsten na aftrek van eventuele kosten. Die zijn uiteraard afhankelijk hoe het boek uiteindelijk uitgegeven wordt. Daar zijn tegenwoordig natuurlijk meer mogelijkheden voor dan de traditionele uitgevers. Over de verdeling kan ik nu niet explicieter zijn dan dat het een eerlijke verdeling moet zijn. Dat is iets dat ik samen met de ander moet bespreken. Ik ben commercieel gericht, maar ik hoe zelf niet zozeer heel veel te verdienen aan dit boek. Als ik samen een een co-writer iets super moois creëer, dan heb ik er geen enkele moeite mee dat de ander daar ook goed in deelt. Ik wil graag samenwerken met iemand die het leuk vindt om samen dit pad te bewandelen. Iemand die deze manier van schrijven en samenwerken aanspreekt. Als een co-writer er niet in gelooft of alleen bij voorbaat betaald werk wil, dan is het niet de juiste persoon. De dynamiek wordt dan heel anders dan dat je gezamenlijk met passie aan de slag gaat. In het post waarna je verwees wordt dat ook aangehaald. Dat iemand die je inhuurt niet dezelfde motivatie heeft. Ik zou het woord 'meestal' willen aanbrengen als nuance, want er zijn echt wel mensen die je inhuurt voor werkzaamheden die meer dan 100% gemotiveerd zijn. Mijn voorkeur gaat dus expliciet uit naar een andere vorm van samenwerkingen dan opdrachtgever/opdrachtnemer verhouding.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De baten zijn alle inkomsten na aftrek van eventuele kosten.
Nu even uit pure nieuwsgeirigheid: hoe zit het wanneer de uitkomst van bovenstaande som negatief is?

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu even uit pure nieuwsgeirigheid: hoe zit het wanneer de uitkomst van bovenstaande som negatief is?
Als je het een beetje slim aanpakt dan kun je de kans dat het negatief uitpakt flink beperken. Alles hangt helemaal af van de afspraken die ik met de co-writer maak. Dat is met alle samenwerkingen in het leven wat mij betreft. Met elkaar erover spreken en met elkaar tot een overeenkomst komen waar je je beide prettig bij voelt. Soms steekt de een er meer tijd of geld in, of neemt meer risico. Soms de ander. Soms allebei exact dezelfde hoeveelheid. De risico's zijn sterk afhankelijk hoe co-writer en ik besluiten hoe we e.e.a. exact aanpakken.