Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor september 2015?

September komt eraan: nieuwe ronde, nieuwe kansen. Wat zijn jullie schrijfdoelen voor september, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Rustig terugblikken op afgelopen maand kan hier. Veel succes en inspiratie iedereen!

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
-Uitwerken van alle personages van mijn fantasyverhaal (a.d.h.v. de sneeuwvlokmethode, stap 3) -Leren werken met AutoREALM om een kaart te kunnen maken van de wereld; indien dit te moeilijk blijkt: handgetekende kaarten maken -Beginnen aan stap 4 sneeuwvlokmethode (verder uitwerken samenvatting verhaal)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga deze week naar een uitreiking en anderhalve week later weer. Best zin in. Ik verwacht niet veel van de wedstrijden waaraan ik heb meegedaan, want ik heb er lustig dingen uitgeprobeerd. Er komen verschillende uitslagen. 'De kunst van het schrijven' van Gardner bijna uit Boek van Italo Calvino, deel gelezen. Boek mett monologen voor inspiratie aan het lezen, aanrader! Bezig met filosofieboek van Foucault. Ik hoop daar inspiratie uit te putten voor verhalen, maar het is voor mijn filosofieclub. Meestal werkt het wel zo dat het me inspireert bij het verhalen schrijven. Blog loopt nog steeds goed. Steeds beter vindbaar op google. De wekelijks opdracht gaat weer van start.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor september: Schrijf- & illustratiewerk - OP (start 44 km) 45/50/100, pr 0/2 (2x p.w.) - illu: dragon lettering voor Skillshare klas (zie lesgeven) - Evt. illu: 5 kaarten laten drukken - Meedoen met poëziewedstrijd Oostende (deadline 1 okt.) - ms: SA1 - nieuwe scenes voor 1e grove versie 8/10 - Kindle Unlimited loopt af, Metamorphosis weer op andere platforms zetten (NOOK, D2D, Kobo) Lesgeven/Studie/Illustratie (Skillshare TA) - Voortgang posten: illustrating with lettering (deadline inked 30 sept.) 6/3-5 - Evt. voortgang posten: coloring/texturizing 0/5 - Rapporteer site bugs, geef feedback - September challenge: 4x feedback geven op projecten en/of discussiebijdrages in 'Teach a Skillshare Class' 3/4 - Evt. zelf les ontwerpen/maken/uploaden (deadline 30 sept.) 0/10 Studie - 1-2 boeken lezen 14/1-2 * Under the Table ... * Sing Me Your Love Song * Bowl Full of Cherries * Before I Wake * A Kiss in the Dark, kortverhaal uit anthologie * 221B * Liefde - Wat hersenonderzoek vertelt over ... * All That Shimmers * The Good Creative: 18 ways to make better art * Dance With Me * Love Lessons * The Last Thing You See * Game On * Vivian's List * Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe * How to Be an Imperfectionist * Creating a Life Worth Living - Career Design for Artists * Writing New Adult Fiction * Evt. Werk - Thich Nhat Hanh * The Rosie Project 1 + 2 * Adorkable - 1 of 2 (aan ms verwante) films, BBT 11/2 * Art Zuid route * Evt. museumbezoek Evt. regeldingen - W8 form. invullen en versturen (Nook, Smashwords, email D2D) - KvK ID etc. Planning & Promotie - 2-3x p.w. posten op FB NL & EN 20+/8-12 - Ondernemersplan bijwerken 4/3 - JK website bijwerken - BS website bijwerken - CJ website bijwerken - ID website bijwerken - Evt. AS website bijwerken Doorgekoppeld naar ID - Evt. Ct website bijwerken (bio's, links, muziekbestanden uploaden) - Mailonderschriften bijwerken

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfwedstrijden: - Zinniger Zinnen - Fantastels Herschrijven: - roman - novelle - kortverhaal Andere: - korte outlines voor nog te schrijven verhalen - manuscript verhalenbundel insturen - sneeuwvlok stap 1-5 lang kortverhaal

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor deze maand heb ik een aantal dingen opstaan: - Titel verzinnen die past bij mijn verhaal. - Achterflap schrijven - Landkaart schetsen - Tijdlijn uitzetten - Karakterschetsen uitwerken - Het gedeelte tot nu toe laten proeflezen - Herschrijven Verder zijn er nog een aantal dingen waar ik naar wil kijken, maar die niets te maken hebben met mijn lang verhaal: - Sneeuwvlok methode bekijken - Een paar van mijn ideeën voor korte verhalen uitwerken

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eervol vermeld. Een goed verhaalidee gekregen door het boek van Foucault te lezen (de filosoof). Mijn man gaf me ideeën hoe het uit te werken. Ik weet niet of ik ze ga toepassen of dat ik toch het verhaal in één acte wil gieten. Nadenkwerk.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nog twee verhalen schrijven. Zodat ik 100 geschreven verhalen in mijn map heb. Ik heb wel een beetje geschmeigeld, want één verhaal is een essay, één is een gedicht en één is een verhaal van twee zinnen (wel een winnend verhaal van twee zinnen).

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb me voorgenomen om vanaf nu de schrijfwedstrijden te laten voor wat ze zijn en me te concentreren op 2 novelles die ik aan het schrijven ben. Ze zijn elk voor 1/3 klaar, maar nu wil ik er werk van maken om ze verder af te maken. Ik hoop tegen december de eerste versies volledig klaar te hebben. En Odile, wauw zeg 100 verhalen. Ik zit aan een stuk of 20 ;) dus nog een hele weg te gaan! Is het de bedoeling dat je die dan gaat uitgeven?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb wel een vorm in mijn hoofd hoe ik ze wil uitgeven, een project dat voor een vijfde af is. Om het af te maken zou ik iedere dag eraan moeten werken. Ik neem me voor om het weer op te pakken en af te maken.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn huiswerk voor Scriptplus inleveren: de eerste 10 bladzijden van het verhaal. Probleempje: de eerste bijna 4 pagina's kwamen er moeiteloos uit, en nu heb ik even geen ideeën meer.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Halverwege september. Hierbij zoveel bezig met illustreren (heel fijn), dat het schrijven helaas even stil ligt. Hoe gaat het met jullie?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb mijn manuscript weer opgepakt en sta nu op 12000 woorden. Ik plan niet hoeveel ik schrijf, maar schrijf eraan als ik tijd heb. Deze week ga ik naar een prijsuitreiking. Een schrijfoverleg opgericht. Link opzoeken zodat ik weer een brief kan opsturen.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laatste week van september. Hoe gaat ie? Hier tevreden: eindelijk bijna klaar met mijn illustratie (nou ja, het inktgedeelte dan). Verder richting bepalen voor mijn creatieve carrière, kijken hoe ik verder wil met schrijven etc. Veel aan het lezen. Jullie?

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De dingen die ik had opstaan: - Titel verzinnen die past bij mijn verhaal -> Ik heb wat ideeën opgeschreven, maar ik heb nog geen definitief besluit kunnen nemen. - Achterflap schrijven -> Omdat ik midden in een wending ben beland, ben ik hier nog niet aan toegekomen. v Landkaart schetsen v Tijdlijn uitzetten -> Staat op mijn whiteboard :) v Karakterschetsen uitwerken -> deze worden nog aangepast. Ik heb ze geschreven, maar wil ze ook nog visueel uitwerken. - Het gedeelte tot nu toe laten proeflezen -> de proeflezer is er nog niet aan toegekomen. >.< - Herschrijven -> Ik ben in een wending aanbeland, deze wil ik eerst uitwerken voordat ik ga herschrijven. Daarnaast wil ik het oordeel van de proeflezer even afwachten.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op dit moment laat ik me minder leiden door doelen, zelfs op mijn blog schrijven. Ik laat me meer leiden door de beschikbaarheid van kortverhaalwedstrijden en verhaalideeën. Ik ben vooruit gekomen in Italo Calvino en raak steeds meer gefascineerd door de schrijfwijze. Hoe het te vertalen naar een kort verhaal? Immers in een roman heb je veel meer ruimte om langzame aanlopen te maken. Mijn blog doet het goed, ik heb geen tekort aan ideeën en onderwerpen. Eerder een overvloed. Ik wil komende week iets meer aan filosofie doen. Een kort verhaal laat ik liggen.

Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen voor 2015 zijn als volgt -Karakters uitwerken van mijn kinderboek. -Grote lijnen uitzetten. -Research doen over de tijd waar het verhaal zich afspeelt. -Feedback vragen van mijn leerlingen.(de leeftijd waar het verhaal opgericht is) -vooral veel schrijven, leren en kennis vergaren!

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfwedstrijden: - Zinniger Zinnen - Fantastels --> mee bezig geweest, verhaal nog even laten sudderen, sowieso wel goed genoeg om in te sturen denk ik Herschrijven: - roman --> volop mee bezig - novelle --> vooral veel over nagedacht - kortverhaal --> niet aan toe gekomen Andere: - korte outlines voor nog te schrijven verhalen - manuscript verhalenbundel insturen - sneeuwvlok stap 1-5 lang kortverhaal --> is er ook niet van gekomen

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maandoverzicht / doelen Deze maand twee publicaties gehad , een keer eervol vermeld, een keer gewonnen (maar dat was een wedstrijd van één zin) Honderd verhalen geschreven voor wedstrijden. Een tipartikel geschreven over mijn vorderingen als kortverhaalschrijver. Boeken die ik lees: 'De kunst van het schrijven' van Gardner bijna uit Boek van Italo Calvino, gevorderd. Boek met monologen, deel gelezen De woorden en de dingen, Foucault. Nog steeds bron van ideeën voor verhalen Andere boeken (onder andere Miss Dalloway) hebben minder prioriteit. Blog loopt nog steeds goed. Laatst een dag met 80 lezers. Mijn eerste 100 likes. Ik heb mijn manuscript weer opgepakt en sta nu op 12500 woorden. Schrijfoverleg loopt goed. Echte kruisbestuiving. Brievenromanproject. Om de plotlijnen glad te trekken moeten we overleggen en ons erin verdiepen. Skypegesprek plannen. Hoe Italo Calvino’s boekconcept te vertalen naar een kort verhaal? Uitzoeken en blog over schrijven. Heerlijk: er zijn maar liefst drie zkv-wedstrijden, dus ik ben erg blij. Bezig voor één in te sturen. Nog twee zkv’s schrijven.