Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor juli 2015?

't Is bijna weer zover ... Wat zijn jullie schrijfdoelen voor juli, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Rustig terugblikken op afgelopen maand kan hier. Veel succes & inspiratie!

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijna weer juli, de maand van de waarheid. Ik ga in juli meedoen met Camp NaNoWriMo, de spin-off van NaNoWrimo in november. Het is een soort vrijere variant, veel mensen gaan niet voor de normale 50K, maar voor meer of minder. Ik ga wel voor de 50K, al denk ik dat mijn verhaal wel over dat getal heen gaat, ik betwijfel alleen of ik het hele verhaal af zal krijgen, maar anders ga ik in augustus nog even door. Verder wil ik proberen om nog zo'n 2 à 3 keer per week op mijn blog te posten, al betwijfel ik of dat goed gaat komen door Camp NaNo, maar ik doe mijn best. Als laatste, met daarom de minste prioriteit, wil ik proberen wat ideeën te krijgen voor korte verhalen, die ik wil gaan schrijven in de periode dat ik mijn NaNo verhaal laat rusten. Ik denk dat ik het in ieder geval laat rusten tot na de zomervakantie, en het daarna rustig wil gaan doorlezen en herschrijven. Volle maand dus, maar ik heb vanaf 4 juli (zaterdag heuj) vakantie, dus ik heb tijd genoeg. Succes iedereen! Pr

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
I.v.m. werkverplichtingen een 'bescheiden' schema deze maand. Mijn schrijfdoelen voor juli: Schrijf- & illustratiewerk - OP (start 34 km) 39/42/100, pr 1/2 (2x p.w.) - ms: SA1 8/10 - ms: mythologisch kortverhaal 1e grove versie/structuur af 2/10 - evt. meedoen met poëziewedstrijd Hillegom - evt. meedoen met poëziewedstrijd Oostende Studie - 1-2 boeken lezen 9/1-2 * Vertaling Grieks-Romeinse mythe * Blind Date * Makkelijk * Shameless * Last Will and Testament * With a Twist * All for You * A Prairie Dog's Love Story * The Worst Girlfriend in the World * Writing New Adult Fiction * Evt. Werk - Thich Nhat Hanh * Evt. Biebboeken - Bieb - 1 of 2 (aan ms verwante) films 4/2 - Paar Skillshare cursussen volgen 1/1-2? * Fantasy Writing Evt. regeldingen - W8 form. invullen en versturen (Nook, Smashwords, email D2D) - KvK ID Evt. planning & Promotie - 1-3x p.w. posten op FB NL & EN 4/4-12

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Veel succes pr en Judy. Ik schreef: Ik heb mijn verhaal voor Lowlands herschreven maar wil nog eens rustig ernaar kijken. Dit lukt op dit moment niet omdat schoolzaken van de kinderen en het bezoek van mijn vader mij helemaal in beslag nemen. Ik heb wel tussendoor nog aan 'waar ik van wakker lig' meegedaan en geblogd over schrijven. Ik probeer het tempo van twee keer per week bloggen vol te houden. Ik schrijf over schrijven van korte verhalen voor wedstrijden. Ik hoop dat ik toekom aan mijn MS komende maand. En aan het herschrijven van een paar verhalen. Ik ben ook nog bezig met een brievenroman. Begonnen als een ludiek iets met een schrijfvriendin is het uitgegroeid naar een leuk ding. Ondertussen blijf ik schrijfboeken lezen. De wonderen van de Heilbot lees ik tussen de bedrijven door. Zo ook de kunst van het schrijven. Deze maand ga ik misschien weer verder met mijn MS. Een voordeel is dat ik de computer weer voor mezelf heb. Een nadeel is dat er veel in de tuin moet gebeuren. Meestal tuinier ik in de zomer en schrijf in de winter.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga beginnen schrijven voor de schrijfwedstrijden die ik nog wil doen. - OSMS schrijfwedstrijd : je juf/meester - Klein geluk (mijn allereerste dichtwedstrijd) - Een nieuw lieven - Prozanni 2015 Verder ga ik eindelijk eens beginnen aan het kortverhaal voor de bundel voor het goede doel En ... mijn tweede novelle begint vorm te krijgen. Ik heb in de loop van de jaren 4 grote stukken tekst geschreven en toen ik vorige week mijn computer aan het opschonen was, kwam ik die "verloren" stukken weer tegen. En om de één of andere reden passen ze perfect samen, met de nodige overgangen die ik nog moet schrijven natuurlijk ;) dus ik ga me daarop toespitsen na onze vakantie. Het is nog een ruwe versie, dus ik gok dat ik daar toch nog een half jaar mee bezig zal zijn, minstens. Maar de eerste versie hoop ik dus tegen eind augustus klaar te hebben.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze maand doe ik mee aan camp nano om het herschrijven van mijn roman af te maken. Fingers crossed, want ik ben daarbij behoorlijk afhankelijk van mijn proeflezers (die niet erg hard opschieten) en dat vind ik behoorlijk vervelend eigenlijk :$ Verder staan er een paar schrijfwedstrijden op de planning: - Lowlands - This is how we read (column) - Lef - Prozanni - Vincent van Gogh - Darts Niet al die wedstrijden hoeven in juli ingeleverd, maar er zit ook een aantal langere verhalen bij waar ik alvast aan wil beginnen. Verder wil ik graag iets planmatiger met mijn blog/sites bezig. Dus bedenken waar ik over wil praten, dat inplannen en uitvoeren, iets meer logica/lijn erin. Nu het vakantie is, zou dat makkelijk moeten kunnen. Ook wil ik mijn verdiepen in de column. Daar ben ik al een beetje mee begonnen. De aanleiding is de wedstrijd This is how we read, maar ik vind het ook gewoon een leuk genre. Dus ook een beetje de theoretische kant op. Verder hangt het allemaal helemaal af van het weer (hoe warmer, hoe meer ik lees).

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerste week van juli zit erop. Hoe gaat het met iedereen? Hier (heel) rustig bezig met mijn manuscript. Ben vastgelopen in mijn verhaalstructuur, moet een nieuw einde bedenken ... Kom er maar niet uit. Straks maar even naar de bieb voor inspiratie. Jullie?

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik loop weer eens vast in het eindeloos aanpassen van één stuk tot het perfect is. Ga mezelf deze week even dwingen om wat meters te maken, hetzij in daadwerkelijke hoofdstukken, danwel in summiere beschrijvingen van die hoofdstukken om mijn plot wat duidelijker uit te lijnen en in te delen. Aangezien ik vrijdagavond op vakantie ga naar het prachtige Florence en Ravenna zal het spoedig overgaan in inspiratie opdoen en misschien wat losse stukjes in mijn notitieboekje schrijven als mijn vriendin even niet oplet, om in de laatste week van juli de boel weer op te pakken. Toch een beetje een gebroken maand zo.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb vorige week al flink geblogd en met dat mooie weer twee boeken vol columns gelezen (en zelf ook een poging gewaagd). Verder kon ik vandaag eindelijk beginnen met herschrijven, yaay :)

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Verdergaan met het herschrijven van manuscript roman - Beginnen met herschrijven manuscript novelle - Op zoek naar interessante wedstrijden voor de volgende maanden - Lowlands wedstrijd (deadline 16/07) - Wedstrijd Wie vertelt jouw verhaal (deadline 23/08) - Verhaal voor Chaostherapie herschrijven - Manuscript verhalenbundel afdrukken en insturen naar uitgeverijen

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
-Proeflezers zoeken voor mijn manuscript voor Storm is gelukt. -Zelf heel het manuscript doorgelezen en waar nodig herschreven, deze versie is naar een proeflezer gestuurd die het hele manuscript wil lezen -Synopsis voor Storm -Beginnen met nieuw verhaal voor Amazon -Oppakken verhaal Vingers

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerste week van Camp NaNo is prima gegaan. Ik lig momenteel 300 woorden voor op schema, en ga proberen om dat vandaag uit te bouwen. Daarnaast heb ik al verscheidene ideeën voor korte verhalen opgedaan, die ik wil gaan uitwerken, zodat ik daaraan na Camp kan beginnen. Mijn verhaal zal waarschijnlijk nog wel een tijd blijven liggen na Camp, omdat ik het graag in enkele weken achterelkaar wil herschrijven, en niet in losse avonden verspreid over drie maanden. Het wordt waarschijnlijk de kerstvakantie wanneer ik ga herschrijven, maar dat zien we dan wel weer, dat zijn zorgen voor later. Met mijn blogposts gaat het niet zo goed, daarvooor kom ik gewoon tijd te kort, maar dat is geen drama. De rest van de maand wil ik gewoon op dit tempo doorgaan, en hopelijk nog wat posten op mijn blog. Succes iedereen! Pr

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
OH, nog helemaal niet mijn doelen voor Juli hier doorgenomen. *oops* Ik ga deze maand niet meedoen aan nano. Sowieso is campnano toch minder mijn ding dan nano zelf. Geen idee waarom eigenlijk. Maar deze maand staat in het teken van redactie. Ik ben bezig een kort verhaal van mij 'Een laatste dag' te editen zodat het gepubliceerd kan worden. <3 Als ik daarnaast nog tijd over heb dan is er nog wel een kort verhaal waar ik aan kan werken. Of daar iets van komt... we zullen het zien.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben net terug van een korte vakantie, waarin ik wel geschreven heb, maar niet bewust aan mijn doelen heb gedacht. Mijn doelen voor deze maand zijn: - Het uittypen van de gedeeltes van mijn verhaal wat ik geschreven heb. - Het zoeken van proeflezers, die de eerste hoofdstukken van mijn verhaal willen lezen. - Het uitwerken van mijn plot Ik ga gewoon gestaag verder aan mijn verhaal. Ik had wel het idee om mee te doen aan wedstrijden, maar tot nu toe heb ik er geen inspiratie voor. Die heb ik wel als ik mij op mijn verhaal richt. De kleine ideeën die dan komen bovendrijven, maar niet bij het verhaal passen, werk ik een andere keer uit.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De eerste helft van juli zit erop. Hoe gaat het met iedereen? Hier één van mijn oudere manuscripten aan het doornemen om te zien of en hoe ik ermee verder wil. Komende twee weken daar rustig mee door. Jullie?

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Camp NaNo loopt op schema, flink wat verhaal ideeën voor korte maar ook voor lange verhalen gekregen, en ik ben bezig met het creëren van een fantasywereld, wat ik erg leuk vind maar ook een hoop werk. Het gaat dus eigenlijk wel prima. Pr

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfwedstrijden: - Mijn verhaal voor Prozanni 2015 is ingestuurd. Is één van mijn verhalen die momenteel gratis te lezen zijn op Smashwords. Dat wordt best veel gedownload, dus ik heb gevraagd of ik daarmee mocht meedoen, ondanks dat het online stond en was geen probleem. - OSMSwedstrijd heb ik laten schieten. Had iets in mijn hoofd, maar het kwam er niet uit - Ik heb beslist om me toch maar niet te wagen aan mijn eerste dichtwedstrijd. In de plaats daarvan, probeer ik mijn grenzen te verleggen door mee te doen aan de EroScripta wedstrijd - Een nieuw leven staat ook nog altijd op de planning - De schrijfwedstrijd van uitgeverij Mamaboeken lijkt me ook iets. Ik heb een persoonlijk verhaal over het intense verlangen naar een tweede kind, terwijl je partner niet meer wil. Het heeft lang mijn leven beheerd, maar nu heb ik er vrede mee. Misschien dat mijn verhaal andere mama's een hart onder riem kan steken. Ik ga in ieder geval proberen. Schrijfwerk: - Mijn tweede novelle begint meer en meer vorm te krijgen. Deze vakantie op 1 week tijd 2 boeken in mijn genre gelezen en ik weet wat ik nu moet doen om het nog meer vorm te geven. - Kinderverhaal schrijven voor de Storytime voorleesapp. Tweede werd vandaag verstuurd, tijd voor een nieuw - Idee voor een nieuw kinderverhaal uitschrijven. - Verder heb ik nog 2 ideetjes voor kortverhalen die ik ga uitwerken. Promotie: - Eindelijk eens werk maken om mijn eigen boek te promoten. Heb alle tools in handen, nu nog tijd ervoor maken. Veel plannen voor de komende weken/maanden, maar ik ga ervoor!

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Verdergaan met het herschrijven van manuscript roman --> mee bezig geweest - Beginnen met herschrijven manuscript novelle --> mee bezig geweest - Op zoek naar interessante wedstrijden voor de volgende maanden - Lowlands wedstrijd (deadline 16/07) - Wedstrijd Wie vertelt jouw verhaal (deadline 23/08) --> het verhaal zit in mijn hoofd, nu alleen nog "even" opschrijven :P - Verhaal voor Chaostherapie herschrijven - Manuscript verhalenbundel afdrukken en insturen naar uitgeverijen

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben al bijna klaar! Ik vind het vooral heel fijn dat het herschrijven van mijn roman zo goed als klaar is, zodat ik binnenkort een uitgever kan benaderen.

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben nog steeds aan het editen, maar er zit wel forse schot in. Ik hoop aan het einde van de maand de één na laatste versie af te hebben.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
We gaan langzaam maar zeker de laatste week van juli in. Hier lekker bezig aan mijn ms. Hoe gaat het met jullie?

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aantal dagen geleden gestopt met Camp NaNo. Ik begon m'n verhaal niet meer leuk te vinden, en ontdekte dat het plot bijzonder slecht was, en dat ik hiermee nooit een goed verhaal kon neerzetten. De rest van de maand focus ik me daarom ook op mijn fantasywereld, een eventueel plot daarvoor en korte verhalen, die fantasy kunnen zijn, maar wat niet hoeft.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou de tijd die je nu in je fantasywereld steekt gewoon meetellen voor Camp NaNo (ik heb dat altijd gebruikt om te editen en researchen, je mag dan 1 uur als 1000 woorden tellen). - Verdergaan met het herschrijven van manuscript roman --> nog steeds volop mee bezig - Beginnen met herschrijven manuscript novelle --> mee bezig geweest - Op zoek naar interessante wedstrijden voor de volgende maanden - Lowlands wedstrijd (deadline 16/07) - Wedstrijd Wie vertelt jouw verhaal (deadline 23/08) --> verhaal geschreven en de eerste bladzijde overgetypt - Verhaal voor Chaostherapie herschrijven - Manuscript verhalenbundel afdrukken en insturen naar uitgeverijen

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben begonnen aan nog een boek om onderzoek te doen naar metafictie. Het lijkt me interessant om daarmee iets te doen in een boek. Het perspectief is verrassend en dat bevalt me wel. Ik blog veel en krijg steeds meer volgers en lezers. Ik houd me eraan alleen over het schrijven van korte verhalen te schrijven. Ik ben genomineerd voor Baarnse Literatuurprijs 2015. Dus voorbereiden op de uitreiking. Ik schrijf ondertussen nog wat korte verhalen. Ik heb een verhaal opgestuurd.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou de tijd die je nu in je fantasywereld steekt gewoon meetellen voor Camp NaNo (ik heb dat altijd gebruikt om te editen en researchen, je mag dan 1 uur als 1000 woorden tellen).
Ja, daar valt wat voor te zeggen uiteraard, maar helaas heb ik ook te kampen met enkele kleine fysieke ongemakken, en een nogal drukke agenda momenteel. En dat in je vakantie als vijftienjarige, het is toch wat.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En de maand is al weer om :O - Verdergaan met het herschrijven van manuscript roman --> mee bezig geweest - Beginnen met herschrijven manuscript novelle --> mee bezig geweest - Op zoek naar interessante wedstrijden voor de volgende maanden - Lowlands wedstrijd (deadline 16/07) - Wedstrijd Wie vertelt jouw verhaal (deadline 23/08) --> verhaal geschreven en de eerste bladzijde overgetypt - Verhaal voor Chaostherapie herschrijven - Manuscript verhalenbundel afdrukken en insturen naar uitgeverijen --> deze 2 laatste zullen voor augustus worden als bonus heb ik ook nog een 120woorden-verhaaltje geschreven

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze maand doe ik mee aan camp nano om het herschrijven van mijn roman af te maken. Fingers crossed, want ik ben daarbij behoorlijk afhankelijk van mijn proeflezers (die niet erg hard opschieten) en dat vind ik behoorlijk vervelend eigenlijk :$ Verder staan er een paar schrijfwedstrijden op de planning: - Lowlands - This is how we read (column) - Lef - Prozanni - Vincent van Gogh - Darts Niet al die wedstrijden hoeven in juli ingeleverd, maar er zit ook een aantal langere verhalen bij waar ik alvast aan wil beginnen. Verder wil ik graag iets planmatiger met mijn blog/sites bezig. Dus bedenken waar ik over wil praten, dat inplannen en uitvoeren, iets meer logica/lijn erin. Nu het vakantie is, zou dat makkelijk moeten kunnen. Ook wil ik mijn verdiepen in de column. Daar ben ik al een beetje mee begonnen. De aanleiding is de wedstrijd This is how we read, maar ik vind het ook gewoon een leuk genre. Dus ook een beetje de theoretische kant op. Verder hangt het allemaal helemaal af van het weer (hoe warmer, hoe meer ik lees).
Even een korte terugblik op juli: - Mijn roman is zo goed als af. Ik heb zelfs de begeleidende brief en de synopsis al geschreven. Het wachten is nu op mijn moeder (cliche I know haha) die nog ongeveer de helft van het boek moet lezen op kleine taaldingetjes (taalstofkam noem ik dat, heel nuttig). Daarna kan mijn boek opgestuurd naar een uitgever. Spannend! - Ik heb ingestuurd voor de wedstrijden Lowlands en This is how we read. Van Lowlands weet ik de uitslag nog niet, voor This is how we read ben ik niet genomineerd (maar dat is mijn eigen stomme schuld want ik had de beste column hier gepubliceerd voor de wekelijkse schrijfopdracht en toen kon ik m niet meer insturen voor die wedstrijd). Verder heb ik voor Prozanni een eerste versie van een verhaal geproduceerd van bijna 6000 woorden. Ik wil m eerst zelf nog eens doorlezen en dan wat proeflezers ernaar laten kijken. - De theoretische kant heb ik met een drietal boeken uitgebreid bestudeerd. - Mijn blogs hebben lekker veel aandacht gekregen deze maand. Verder ben ik begonnen met vrijwilligerswerk bij een digitale krant, als journalist, columnist en redacteur. Daar gaat veel tijd in zitten en ook veel schrijfwerk, maar dat is dan niet echt proza te noemen.