Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

leidraad schrijven adhv eigen ervaringen

Hoi iedereen, Ik vraag mij af of ik het volgende kan doen of beter niet doe. Door omstandigheden heb ik een carrièreswitch gemaakt van verzorgende naar administratief bediende. Ik heb via avondonderwijs een graduaatsdiploma behaald en ben nadien op zoek gegaan naar werk. Tijdens die zoektocht ben ik tegen serieus wat vooroordelen e.d. aangelopen. Ik heb alles zo wat opgeschreven en gebundeld, omdat me dat wel handig leek naar de toekomst toe. Ik heb al mijn CV's bewaard en in grote lijnen de veranderingen in mijn sollicitatiebrief genoteerd. De evolutie is duidelijk merkbaar, en je kan ook zien wanneer ik meer reacties kreeg. Omdat binnen enkele weken mijn eerste novelle uitkomt, heb ik nadien tijd voor een nieuwe uitdaging. Nu kwam ik, na hier rond te neuzen, op het idee om mijn nota's in een boek te gieten, zodat het eventueel anderen kan helpen om succesvol op zoek te gaan naar een nieuwe job, na een carrièreswitch. Maar ... ik twijfel. Heb ik mezelf wel genoeg "bewezen" in de schrijverswereld? Is mijn kennis om te solliciteren wel voldoende om anderen daarin te begeleiden? Ik heb na mijn afstuderen bewust interims gedaan om mijn weg te zoeken en te zien wat mij het beste lag. Tijdens mijn zoektocht kreeg ik zeer goede feedback over mijn sterke motivatiebrief en goede lay-out van mijn CV. En ondanks de vooroordelen van werkgevers, geraakte ik na een tijdje toch best vlot aan werk. Maar toch ... ik twijfel. Dus daarom vraag ik raad aan jullie. Zou ik het doen? Ik heb momenteel de tijd en de opportuniteit om het te schrijven. Alvast bedankt voor jullie eerlijke feedback! Groetjes, Els

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gezien de feedback die je hebt gekregen over je motivatiebrief heb je het zeker ergens in je. Wat zijn de dingen waar je over twijfelt? Je zegt dat je de tijd en de mogelijkheid hebt om te schrijven. Dus dat zal het vast niet zijn. Of je je genoeg bewezen hebt in de schrijverswereld? Misschien bewijs je je hiermee wel? Heb je genoeg kennis over solliciteren om anderen te begeleiden? Je bent vrij snel aan een baan gekomen. Je bent daarnaast ook ervaringsdeskundige en je hebt, vermoed ik omdat je uit de zorgsector komt, ervaring in begeleiding. Je kunt er natuurlijk ook aan beginnen en zien waar het je brengt. Het materiaal heb je wel in elk geval. Ik weet niet of je dit verder helpt. Het is namelijk ook een persoonlijke vraag, die jijzelf het beste kan beantwoorden. Succes ermee!

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga gewoon mijn kans wagen en inderdaad zien waar ik uit kom! Ik twijfel gewoon omdat ik me misschien nog niet goed genoeg vind. Omdat ik nog niet zo heel veel schrijfervaring heb. Maar ik moet me gewoon daarover zetten. Uiteindelijk staan er binnenkort al 3 boeken op mijn boekenplank, dat zegt toch al wel IETS :) Bedankt voor je bericht. Het is zeker een duwtje in de juiste richting.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat schrijvers, behalve misschien een enkeling, altijd wel blijven twijfelen over hun kunnen. Dat is ergens ook menselijk. Soms kan dat ons tegenhouden, maar het kan ook juist een uitdaging zijn om daadwerkelijk eens die stap te zetten en te proberen. Want 'van proberen kun je leren' (mijn nichtje zegt dat altijd, samen met een klein opgestoken wijsvingertje). Ik wens je er veel succes mee, en ik hoop dat we een bericht van je zien verschijnen bij het forum 'heb je iets te vieren' :)

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hihi ik zie onze dochter van bijna 6 ook al zo staan ... die kinderen zijn toch geweldig he! Onze dochter zit ook nog te wachten op een verhalenbundel met kinderverhalen ;) heb nog wat te doen dus :D Dat twijfelen, 't is vreselijk! Zelfs nu, nu mijn eerste boek eraan komt en ik het nalees, denk ik: oh mijn god, dat gaan mensen toch nooit lezen! Maar dan lees ik bv een boek van Jill Mansell en dan denk ik: oh maar zij schrijft ook over zulke dingen. Niet dat ik me vergelijk met Jill Mansell, ik kom nog niet eens tot aan haar enkels, maar qua genre zit ik wel in die richting. Komt wel goed zeker :) twijfel kan je inderdaad pushen.